„Tikimės, kad jis kitąmet taps labiausiai apkrautu uostu Viduržemio jūros regione, – pareiškė Kinijos bendrovės atstovas. – Pirėjas augimu lenkia visus kitus Europos uostus.“
Jo prognozėmis, krova gali pasiekti 5,5 mln. TEU konteinerių.
2018 metais Graikijos uostas perkrovė 4,39 mln. konteinerių – 18,5 proc. daugiau negu metais anksčiau.
Šiuo metu Pirėjas pagal apkrovimą Viduržemio jūros regione užima trečią vietą ir nusileidžia tik Ispanijos Valensijos bei Alchesiraso uostams.
„Cosco“ į Graikijos uosto plėtrą ketina investuoti 660 mln. JAV dolerių.
Be to, bendrovė atnaujino derybas dėl galimybės uoste pastatyti ketvirtąjį konteinerių terminalą, kurio idėjai Graikijos vyriausybė anksčiau nepritardavo.
Tačiau Kinijos bendrovė tikisi, jog šis projektas, kuriame bus numatytos maždaug 300 mln. JAV dolerių investicijos, bus patvirtintas kitąmet.
Europą, Aziją ir Afriką jungiančių kelių sankryžoje esanti Graikija turi didelį geografinį pranašumą. Prekybos maršrutai tarp Europos ir Azijos yra apkrauti labiausiai pasaulyje.
„Cosco“, viena pirmaujančių pasaulyje uostų operatorių, Pirėjo uostą nuo 2009 metų naudoja kaip konteineriais į Pietryčių Europą gabenamų krovinių perkrovimo centrą. Čia pristatomi Azijoje pagaminti tokių bendrovių kaip „Hewlett-Packard“, „Huawei“ ir ZTE gaminiai.
Per tą laiką „Cosco“ Pirėjo uostą pavertė vienu iš dešimties didžiausių Europos konteinerių uostų, o uosto pralaidumas padidėjo aštuonis kartus.
2016 metais „Cosco“ įsigijo kontrolinį uosto akcijų paketą (51 proc.). Pagal susitarimo sąlygas, Kinijos bendrovė po penkerių metų gaus dar 16 proc. uosto akcijų, jeigu į jo plėtrą investuos ne mažiau kaip 350 mln. eurų.