Kaip pasakoja Sergejus Naumcikas, personalo atrankų agentūros „Qbis“
vadovas, „Tesla“ Lietuvoje ieško automobilių testuotojų darbui Olandijoje. Į šią šalį jau išvyko keturi specialistai iš Lietuvos, dar keturias kandidatūras darbdaviai svarsto tiesiogiai. Tegul neapgauna profesijos apibūdinimas, nes būsimiems darbuotojas teks bandyti automobilius ne juos vairuojant, tad darbdavys ieško ne vairuotojų.
„Automobilių testavimas reiškia, kad specialistams teks montuoti tam tikrus modulius, sudarančius automobilį, ir atlikti jau surinktų automobilių diagnostiką. Su tuo susiję reikalavimai būsimiems kandidatams: žmogus turėtų būti baigęs elektroniką arba būti mechanikas su autoelektriko darbo patirtimi. Todėl kalbame apie mechanikų diagnostikų darbo vietas“, – teigia S.Naumcikas.
Pasak lankomiausio automobilių skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, „Tesla“ modelių surinkimo fabrikas Olandijoje yra kol kas vienintelė vieta Europoje, kur gaminami šie automobiliai. Tačiau per kelerius artimiausius metus gamintojas šiame žemyne ketina įkurti vieną ar kelias „Gigafactory“ gamyklas, kuriose bus ne tik automobilių, bet ir baterijų gamybos linijos.
Lietuviai į Olandijoje esančią gamyklą kandidatuoja labai aktyviai – sulaukta daugiau nei 120 gyvenimo aprašymų. Dauguma besikreipiančių – inžinieriai, todėl jiems kojos nekiša ir anglų kalba, kurios reikalaujama iš kandidatų. Šia kalba vyksta mokymai, ja bendraujama ir darbinėje aplinkoje.
Kaip nurodo atrankų specialistas, iš pirmųjų atsiliepimų aišku, kad patenkintos abi pusės – „Tesla“ lietuvių darbu, o darbuotojai – darbdaviu. S.Naumcikas cituoja gautą darbuotojo laišką, kuriame jis rašo žinantis, jog „Tesla“ ieško ir daugiau darbuotojų, todėl rekomendavo darbdavį kursiokams. Motyvuoja ne tik darbas su naujomis technologijomis, bet ir atlyginimas – automobilių testuotojams „Tesla“ siūlo 1800-2400 eurų mėnesinį atlygį atskaičius mokesčius. Atlyginimo dydis priklauso nuo patirties ir darbo apimčių.
Įdomu, jei „Tesla“ nuspręstų įsikurti Lietuvoje, ar užtektų čia darbuotojų – viešojoje erdvėje kalbama apie 500 darbo vietų. „Mes ieškome žemesnės grandies darbuotojų – mechanikų ir elektrikų, bet „Teslai“ reikėtų ir kitų, pavyzdžiui, inžinierių. Jei kalbame tik apie mūsų ieškomus darbuotojus, tai jų Lietuvoje yra ir nemažai. O ar juos pavyktų pritraukti, viskas priklausytų nuo atlyginimų, kuriuos būtų pasiruošusi mokėti „Tesla“, – teigia specialistas.
„Tesla“ automobiliais važinėja ir lietuviai
„Tesla“ elektromobiliai jau yra tapę ne vieno vairuotojo svajone dėl savo išskirtinių ypatybių derinio: superautomobilio dinamikos, sedano praktiškumo bei įspūdingų naujausių technologijų.
„Visgi elektromobilius Lietuvoje įsigyti pajėgia tik daugiau uždirbantys vairuotojai, todėl „Tesla“ modeliai gali būti drąsiai laikomi prabangos preke. Naudotų modelių kainos Lietuvoje prasideda maždaug nuo 46 tūkst. eurų“, – sako Autoplius.lt plėtros vadovas M.Buzelis.
Lietuvos automobilių parke „Tesla“ populiarumas po truputį įgauna pagreitį – jau dabar šalyje registruotas 41 šios markės modelis, nors prieš kelerius metus jų buvo vos keli vienetai. Pasak M.Buzelio, šiuo metu lankomiausiame transporto skelbimų portale Autoplius.lt parduodama apie 10 „Tesla“ automobilių.