Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

D.Trumpas kritikuoja ispanakalbius, nors būtent jie siuva garsiąsias kepurėles

Garsiąsias JAV prezidento Donaldo Trumpo raudonas kepurėlės su rinkiminės kampanijos šūkių – „Make America Great Again“ (liet. padarykime Ameriką vėl didžia) gamina ispanakalbiai. Nors pats D.Trumpas nevengia jų viešai kritikuoti ir yra sakęs, kad visi darbuotojai šalyje turi būti JAV piliečiai. „Business Insider“ žurnalistai lankėsi gamykloje, kurioje gaminamos didelio populiarumo sulaukusios „Maga“ kepurėlės.
Donaldas Trumpas
Donaldas Trumpas / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

Kalifornijoje įsikūrusi gamykla „Cali-Fame“ siuva kepurėles su Donaldo Trumpo 2016 metų prezidento rinkiminės kampanijos šūkiu „Make America Great Again“ (liet. padarykime Ameriką vėl didžią).

Kepurėlės dar žinomos kaip „Maga“, kurios 2016 metais tapo D.Trumpo prezidentinės rinkiminės kampanijos simboliu.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Rinkiminė agitacija Niujorko valstijoje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Rinkiminė agitacija Niujorko valstijoje

Oficialiame puslapyje raudona „Maga“ kepurėlė kainuoja 25 JAV dolerius. Visos surinktos lėšos skaičiuojamos kaip D.Trumpo rinkiminės kampanijos pelnas. Teigiama, kad nuo kampanijos pradžios buvo parduota šimtai tūkstančių kepurėlių.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kepurė su užrašu „Paverskime Ameriką vėl didžia“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kepurė su užrašu „Paverskime Ameriką vėl didžia“

Amerikietiškas produktas

„Business Insider“ žurnalistai lankėsi „Cali-Fame“ gamykloje, kurioje kepurėlės su snapeliais gaminamos nuo 1950 metų.

Gamyklos vadovas Brianas Kennedis pasakojo, kad „Maga“ kepurėlė yra 100 proc. JAV gaminys.

„Visos kepurės dalys pagamintos čia, Amerikoje“, – sakė B.Kennedis.

Su D.Trumpu įmonė bendradarbiauti pradėjo dar prieš rinkiminę kampaniją. Ankščiau ji siuvo kepurėles su D.Trumpo golfo klubo logotipu.

„Scanpix“ nuotr./Nekilnojamo turto magnatas Donaldas Trumpas
„Scanpix“ nuotr./Nekilnojamo turto magnatas Donaldas Trumpas

Siuva ispanakalbiai

Gamykloje dirba apie 100 žmonių, iš kurių apie 80 proc. yra ispanakalbiai. Nors savo rinkiminėje kampanijoje D.Trumpas skelbė, kad visi darbuotojai turi būti JAV piliečiai ir iki šiol kritikuoja Lotynų Amerikos šalis.

2015 metais gamykloje lankėsi „MSNBC“ žurnalistas Jacobas Soboroffas, kuris kalbino čia dirbančius ispanakalbius. Paklausus, kokios buvo pirmosios mintys, kai išgirdo, kad reikės siūti kepurėles D.Trumpo rinkiminei kampanijai, viena darbuotoja tepasakė – „na, mums bus daugiau darbo“. Kita pripažino šį faktą ignoruojanti.

Na, mums bus daugiau darbo, – sakė ispanakalbė.

Gamina rankomis

Pagaminti vieną kepurėlę reikia 23 skirtingų procesų, dauguma jų atliekami rankomis.

„Cali-Fame“ vadovas pasakojo, kad gaminant kepurę, pirmiausia iš medžiagos iškerpama forma, tuomet siuvimo mašina išsiuvinėja užrašą – „Make America Great Again“.

Tada siuvamos skirtingos kepurės dalys (snapelis, priekinė, užpakalinė dalys), kai jos sujungiamos, pritvirtinamas plastikinis dirželis kepurės gale. Pabaigus siūti – kepurė kaitinama, atliekama apdaila. Įgavusi reikiamą formą, ji supakuojama.

„Scanpix“/AP nuotr./Donaldo Trumpo kandidatūrą palaikantys amerikiečiai
„Scanpix“/AP nuotr./Donaldo Trumpo kandidatūrą palaikantys amerikiečiai

B.Kennedis džiaugiasi, jog būtent „Cali-Fame“ gamina kepurėles JAV prezidento kampanijai.

„Neįtikėtina galimybė gaminti kepurėles JAV prezidentui. Manau, kad ši kepurėlė yra simbolis to, kas vyksta šalyje. Mes tikrai esame labai laimingi galėdami siūti kepurėles prezidentui. Tikimės, kad jas gaminsime ir ateityje“, – sakė B.Kennedis.

Pasiūtos kepurėles pristatomos oficialiam D.Trumpo kompanijos prekių platintojui „Ace Specialties“, kuris priima svetainės prekių užsakymus ir jas išsiuntinėja pirkėjams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug