Dalis prekybos centrų siekia COVID-19 sertifikatų, kiti tai vertina kritiškai

Dalis Vilniaus ir Kauno prekybos centrų valdytojų skelbia sertifikuojantys pastatus pagal tarptautinę Covid-19 saugumo sistemą, tačiau kiti rinkos dalyviai kritiškai vertina tokių sertifikatų svarbą. Anot jų, saugumą užtikrina konkrečios priemonės, o ne sertifikatai.
Prekybos centras „Ozas“
Prekybos centras „Ozas“ / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Vilniaus prekybos centrai „Ozas“ ir BIG bei Kauno „Akropolis“ sertifikuoti pagal „SAFE Shopping centers“ sistemą, šią savaitę pranešė jų valdytoja bendrovė „Newsec property management LT“.

„Pandemija, ypač dėl karantino metu galiojusių apribojimų Baltijos šalyse stipriai paveikė didžiųjų prekybos centrų veiklą. Šis sertifikatas patvirtino, kad juose laikomasi visų privalomų prevencinių priemonių siekiant užtikrinti kuo didesnį lankytojų, nuomininkų ir darbuotojų saugumą“, – teigė „Newsec“ turto valdymo paslaugų grupės vadovė Baltijos šalyse Rida Kalvaitienė.

Prekybos centrų sertifikavimą atliko 2016 metais įkurta Švedijos sertifikavimo ir konsultavimo įmonė „SAFE Shopping centers“. Nurodoma, jog Covid-19 saugumo sertifikatus „SAFE Shopping centers“ pradėjo teikti nuo šių metų gegužės. Sertifikavimo kaina siekia 2 tūkst. eurų.

„Mūsų sertifikatas įrodo, jog esate atsakingas nuomotojas, verslo partneris ir operatorius, žinote apie atitinkamas atitikties priemones, laikotės geriausios tarptautinės praktikos ir pramonės standartų, jūsų prekybos centras yra paruoštas veikti popandeminiame pasaulyje, jūs darote viską, ką galite, kad jūsų klientai būtų saugūs“, – rašoma įmonės puslapyje.

Sertifikuojant „Ozą“, BIG bei Kauno „Akropolį“ vertintinos šešios sritys: administracijos pasiruošimas, rizikų vertinimas ir paisymas, lankytojų saugumo priemonės, nuomininkų taikomos priemonės, higienos ir švaros palaikymas bei bendras visos žmonių kelionės prekybos centre saugumas.

Kiti rinkos dalyviai vertina kritiškai

Kiti BNS kalbinti Vilniaus ir Kauno prekybos centrų valdytojai teigė neplanuojantys sertifikuoti valdomų pastatų.

Prekybos centro „Panorama“ pardavimų ir aptarnavimo vadovė Ivona Kaminska sako, kad ją pagal sutartį konsultuoja Valstybės paramos fondas, iš Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ji gauna konkrečius atsakymus.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centras „Panorama“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Prekybos centras „Panorama“

„Nuolatinis betarpiškas bendradarbiavimas su institucijomis, kurios geriausiai žino situaciją Vilniuje, Lietuvoje, yra tinkamiausias sprendimas šiuo atveju, todėl tarptautinis sertifikatas nėra mūsų siekiamybė“, – BNS teigė ji.

Jos teigimu, užsienio kompanijos nuotoliniu būdu išduotas sertifikatas neužtikrina, kad prekybos centras atitinka Vyriausybės reikalavimus.

Panašios pozicijos laikosi ir Kauno prekybos centrą „Savas“ valdančios nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Hanner“ valdybos pirmininkas Arvydas Avulis. Jo teigimu, saugumą užtikrina konkrečios priemonės, o ne sertifikatai.

„Galbūt mes sukursime geresnes sistemas ir sugalvosime patį orą valyti, dezinfekuoti, kad ten nebūtų virusų. Jeigu mes turėsime geresnius sprendimus, bet neturėsime sertifikato, tai ar mes būsime blogesni?“ – BNS sakė A.Avulis.

Kauno prekybos centrą „Mega“ ir kitus prekybos objektus valdančios bendrovė „Baltic Red“ rinkodaros direktorė Ieva Goštautaitė-Gedutė BNS sakė, jog Nacionalinis visuomenės sveikatos centras teigė neturintis informacijos apie tokio sertifikato patikimumą, jis jo nėra įtraukęs į rekomendacijų verslui sąrašą ir nerekomenduoja jo įsigyti.

„Mes savo valdomuose objektuose laikomės centro reikalavimų, atsižvelgiame ir į Pasaulinės sveikatos organizacijos rekomendacijas, esame nusistatę prevencinių priemonių planus“, – sakė I.Goštautaitė-Gedutė.

Prekybos centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose valdanti bendrovė „Akropolis Group“ nusprendė investuoti 100 tūkst. eurų į įrangą, kuri dezinfekuos paviršius ultravioletiniais (UV) spinduliais.

„UV spinduliais bus dezinfekuojami eskalatorių ir travelatorių turėklai, o liftuose bus įrengtos specialios oro valymo sistemos“, – teigė „Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas.

Įrangą planuojama įdiegti rugsėjį-spalį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis