Klaipėdos apygardos teismas praėjusią savaitę atmetė įmonės skundą – ji prašė pakeisti 2020 metų pasirašytos sutarties su uosto direkcija vertę nuo 4 mln. iki 4,6 mln. eurų (be PVM), o sutarties pakeitimai būtų taikomi darbams, kurie nebuvo perduoti uostui iki praėjusių metų balandžio.
„Nors rangos sutarties įvykdymo kaina padidėjo dėl aplinkybių, kurios atsirado po sutarties sudarymo, tų aplinkybių ieškovė negali kontroliuoti, tačiau nėra pagrindo teigti, kad ieškovė nebuvo prisiėmusi tų aplinkybių atsiradimo rizikos ir kad tokių aplinkybių ieškovė sutarties sudarymo metu negalėjo protingai numatyti“, – rašoma teismo nutartyje.
Įmonė pernai balandį paprašė dėl iš esmės pasikeitusių aplinkybių padidinti darbų kainą 23,9 proc., taip pat numatyti sutarties kainos perskaičiavimo tvarką, susiejant ją su bunkerinių laivų degalų kainos pokyčiu.
Anot Klaipėdos uosto direkcijos, toks sutarties keitimas būtų neteisėtas. Tačiau atsižvelgus į tai, kad infliacija buvo didesnė kaip 15 proc., direkcija sutiko perskaičiuoti kainą, tačiau mažiau nei prašė įmonė – 16,5 proc. Be to, uostas nurodė papildomą sąlygą – tinkamą įsipareigojimų vykdymą ankstesniais metais.
Kadangi direkcija bei „Rohde Nielsen“ nesusitarė dėl kainos perskaičiavimo, ginčas persikėlė į teismą.