Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Panikos akivaizdoje kai kurios įmonės dairosi naujų darbuotojų, didina apsukas

Į koronaviruso sukeltą ekonominį šoką reaguoja ir darbo rinka. Nors didesnė dalis įmonių stabdo arba atideda darbuotojų paiešką, kai kurios atvirkščiai – apsukas tik didina. Naujų darbuotojų ir toliau ieško elektroninės prekybos įmonės, maisto produktų gamintojai ir IT bendrovės, kurių paslaugų poreikis išaugo gyventojams persiorientavus į nuotolinį darbą. O dėl karantino veiklos negalinčios tęsti įmonės prekybos tinklams siūlo išsinuomoti jų darbuotojus.
Elektroninė prekyba
Maisto pristatymo paslauga / 123rf.com nuotr.

Staigus koronaviruso plitimas, privertęs valstybes užverti sienas ir paskelbti karantiną, išgąsdino ir šalies verslą. Apribotas judėjimas Europos Sąjungoje, stojantys užsakymai ir net veikla daugelį įmonių privertė susimąstyti apie ateities perspektyvas. Tad dar prieš savaitę plėtrą planavusios ir naujų darbuotojų ieškojusios bendrovės šiomis dienomis spaudžia stabdį.

Personalo paieškos ir atrankos kompanijos „People Link“ vadovaujanti partnerė Jurgita Lemešiūtė 15min pasakojo, kad įmonės vykdomų atrankų skaičius nuo praėjusios savaitės sumažėjo 40 proc. Dalis atrankų sustabdyta dviem savaitėms, kol tęsis karantinas ir įmonės įvertins situaciją, o likusios ir visai atšauktos.

Jurgita Lemešiūtė
Jurgita Lemešiūtė

„Be abejo, turime ir tokių klientų, kurie pasakė, kad nebevykdys atrankų, kad sustabdo jas neterminuotam laikui. Daugiausia sustojo inžinerinio sektoriaus, tokių kaip statybų, verslo vystymo pozicijų – rinkodaros, pardavimų specialistų – atrankos. Įmonės vertina, kad bus krizė, ir stabdo planuotą plėtrą“, – kodėl stoja šių specialistų paieškos poreikis, pastebi J.Lemešiūtė.

Daugiausia sustojo inžinerinio sektoriaus, tokių kaip statybų, verslo vystymo pozicijų – rinkodaros, pardavimų specialistų – atrankos, – pastebi J.Lemešiūtė.

Mažėjantį tiek naujų skelbimų, tiek kandidatų skaičių pastebi ir darbo skelbimų portalo „CV Online“ rinkodaros vadovė Rita Karavaitienė. Specialistė 15min pasakojo, kad kandidatų, per portalą išsiuntusių savo gyvenimo aprašymą įmonėms, skaičius pastarosiomis dienomis susitraukė perpus.

Personalo atrankos kompanijos „CV-Online” marketingo vadovė Rita Karavaitienė
Personalo atrankos kompanijos „CV-Online” marketingo vadovė Rita Karavaitienė

O darbo skelbimų skaičius, palyginti su įprasta diena, antradienį buvo sumažėjęs 15 proc. Tiesa, sektoriuose, kurie privalėjo nutraukti veiklą dėl karantino, kaip, pavyzdžiui, turizmo, darbo skelbimų skaičius krito beveik perpus – nuo 1300 iki 690.

Mažiau įmonių publikuoja naujus darbo pasiūlymus, nes dauguma laikosi nuostatos, kad jei nėra skubos, geriau išlaukti karantino laikotarpį, – sakė R.Karavaitienė.

„Mažiau įmonių publikuoja naujus darbo pasiūlymus, nes dauguma laikosi nuostatos, kad jei nėra skubos, geriau išlaukti karantino laikotarpį. Buvo ir tokių įmonių, kurios planavo ieškoti darbuotojų, bet sustabdė apskritai atrankos procesą, ypač į vadybines, administracinio tipo pozicijas, tokias kaip biuro vadovų, vadybininkų, projektų vadovų“, – teigė R.Karavaitienė.

O darbuotojų nuomoje besispecializuojančios įmonės „Headex grupė“ direktorė Lilija Tolbatova pastebi, kad nebeliko užsakymų iš karantino uždaryto pramogų sektoriaus – pramogų arenų, renginių organizatorių, samdydavusių žmones aptarnauti renginius.

Tuo tarpu skelbimų portalo Cvbankas.lt vadovas Tomas Toleikis pirmadienį stebėtą aktyvumo mastą lygino su Kalėdų ir Naujųjų metų švenčių laikotarpiu.

Asmeninio archyvo nuotr. /CVbankas.lt vadovas Tomas Toleikis
Asmeninio archyvo nuotr. /CVbankas.lt vadovas Tomas Toleikis

„Jis smarkiai sumažėjęs, tačiau dalis įmonių vykdo atrankas, kaip ir anksčiau. Paieškų apimtys karantino metu neabejotinai bus mažesnės, tačiau tikrąją situaciją matysime praėjus bent dar keletui dienų“, – palaukti ragino T.Toleikis.

Daugiau darbo vietų – maisto tiekimo grandinėje

Visgi, nors nemaža dalis įmonių nusprendė atidėti darbuotojų paiešką, kol situacija taps aiškesnė, kai kuriuose sektoriuose – priešinga tendencija.

Dėl šalyje įvesto karantino išaugusios prekybos tinklų, maisto gamybos, maisto išvežiojimo, elektroninės prekybos apimtys įmones verčia plėstis. Su išaugusiais užsakymais negali susitvarkyti nei ilgo vartojimo maisto produktų gamintojai, nei elektroninės prekybos atstovai.

Daugiausia tokių darbuotojų ieško visa maisto tiekimo grandinė — nuo produkcijos pagaminimo, tiekimo iki paskirstymo ir pardavimo, – atskleidė R.Karavaitienė.

R.Karavaitienė pastebi, kad „CV Online“ tinklalapyje atsirado daugiau darbo skelbimų terminuotoms pozicijoms žemesnės kvalifikacijos darbuotojams, pavyzdžiui, sandėlio darbuotojams, pagalbiniams darbininkams. Tokių darbuotojų daugiausia ieško maisto pramonės sektorius.

„Daugiausia tokių darbuotojų ieško visa maisto tiekimo grandinė — nuo produkcijos pagaminimo, tiekimo iki paskirstymo ir pardavimo. Tas skelbimų skaičius padidėjęs“, – naują tendenciją atskleidė R.Karavaitienė.

Darbo portalas CVMarket.lt taip pat pastebi, kad kai kurios gamybos bei mažmeninės prekybos įmonės pradėjo ieškoti papildomos darbo jėgos, kuri galėtų padėti susitvarkyti su augančia tam tikrų prekių ar paslaugų paklausa.

O tarp kandidatų populiariausia darbo pozicija Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pastarosiomis dienomis tapo prekių surinkėjas. Kitos pozicijos, sulaukiančios daug kandidatuojančių – sandėlių darbuotojų, krautuvų vairuotojų, pasiuntinių (kurjerių), elektroninių parduotuvių administratorių ir duomenų įvedimo darbuotojų. Vidutiniškai sulaukiama daugiau nei 40 kandidatų į šias darbo vietas.

Siūlo darbuotojus išsinuomoti prekybos tinklams

Išties, šalyje paskelbus karantiną ir nurodžius žmonėms vengti masinio susibūrimo vietų elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ klientų srautas išaugo dešimtis kartų. Visi atsilaisvinę užsakymų pristatymo laikai kaipmat išgraibstomi, tad nemaža dalis gyventojų negali pasinaudoti paslauga.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kaune veiklą pradėjo „Barbora“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kaune veiklą pradėjo „Barbora“

Nesugebėdama patenkinti išaugusio poreikio „Barbora“ paskelbė, kad priims daugiau darbuotojų, kurie padės surinkti daugiau užsakymų ir juos išvežioti, įves naktinę pamainą ir pasirūpins papildomomis transporto priemonėmis bei įranga.

„Šiuo metu turime priėmę užsakymų 3–4 dienoms į priekį. Jei matome, kad užsakymus galėsime įgyvendinti greičiau, stengiamės dienos metu priimti jų papildomai. Tokiu atveju klientai gauna galimybę pateikti užsakymą net tai pačiai dienai. Visgi šiuos papildomus užsakymus greitai išperka“, – sako „Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas.

Papildomų darbuotojų reikės ir elektroninę prekybą pradedančiam prekybos tinklui „Rimi“.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./„Rimi“ prekių pristatymas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./„Rimi“ prekių pristatymas

Kaip 15min sakė prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė, bendrovė sulaukia pasiūlymų iš įmonių, kurios negali vykdyti veiklos karantino metu ar kurių veiklos apimtys labai sumažėjo, laikinai išsinuomoti jų darbuotojus.

Transporto kompanijos siūlo laikinai perimti jų darbuotojus su transportu. Sulaukiame paklausimų ir iš kitų įmonių, kurių darbuotojai potencialiai gali netekti darbo“, – pasakojo R.Keršienė.

„Transporto, logistikos kompanijos siūlo laikinai perimti jų darbuotojus su įranga, transportu, nes žino, kad paleidome elektroninę prekybą ypatingu metu, nebuvo pajėgumai tinkamai paruošti, tad ieškome visų variantų. Sulaukiame paklausimų, ar mums reikalinga pagalba, ir iš kitų įmonių, kurių darbuotojai potencialiai gali netekti darbo ar jau netekę, kaip sporto klubai“, – pasakojo R.Keršienė.

Nuotolinis darbas išaugino IT įmonių užsakymus

Karantino metu išaugo ne tik maisto užsakymai ar pristatymai internetu, bet ir kitos paslaugos, būtinos gyventojams užsidarius namuose. Pavyzdžiui, į nuotolinę erdvę persiorientavęs verslas išaugino IT paslaugų poreikį, tad šis sektorius – dar vienas, nenutraukęs darbuotojų paieškų.

Šiuo metu „CV Online“ skelbimų portale daugiausia darbo pasiūlymų galima rasti būtent IT specialistams.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./programuotoja
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./programuotoja

J.Lemešiūtė priduria, kad įmonėms stabdant darbuotojų paiešką specialistų atrankos procesai galima sakyti nesustojo finansų, teisės IT sektoriuose. Beje, atrankų specialistę nustebino, kad antradienį sulaukta net naujų užsakymų atlikti darbuotojų atrankas – dažniausiai dėl jų kreipėsi IT bendrovės.

Tarp kandidatų populiariausia darbo pozicija Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pastarosiomis dienomis tapo prekių surinkėjas

„IT sektoriaus įmonėms trūko darbuotojų, kai kurios stipresnės dirba su užsienio klientais, tad galvoja, kad jų krizė nepalies, o ši suirutė leidžia lengviau prisikalbinti talentus iš susiūbavusių rinkoje. Svarbu, kad darbdaviai nesudarytų pagrindo darbuotojams manyti, kad jie gali būti atleisti, nes tokiu atveju gali išeiti ir tie, kurių nenorime atleisti“, – krizinėje situacijoje darbdaviams elgtis atsargiau pataria J.Lemešiūtė.

Priimtų 20 programuotojų

Viena iš tokių įmonių, kurios darbuotojų paiešką tęsia net per karantiną – IT įmonė „Baltic Amadeus“. Kaip 15min pasakojo „Baltic Amadeus“ personalo ir rinkodaros vadovas Darius Dužinskas, įmonė šiuo metu ieško net 20 darbuotojų Vilniuje ir Kaune, daugiausia – programuotojų ir programinės įrangos testuotojų.

Asmeninio archyvo nuotrauka/Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovas
Asmeninio archyvo nuotrauka/Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ personalo ir marketingo vadovas

Nestabdyti plėtros bendrovę paskatino padidėję užsakymai iš klientų – elektroninės komercijos, finansų, logistikos įmonių. IT paslaugų poreikis ypač padidėjo didžiulei daliai įmonių pradėjus dirbti nuotoliniu būdu.

Prekių pristatymas, išmaniosios programėlės, elektroninės parduotuvės šiuo metu leidžia funkcionuoti verslui. O mes užtikriname tų sprendimų įgyvendinimą, – pabrėžė D.Dužinskas.

„Nors ir išsigandome šios krizės, bet vis tiek manome, kad reikės dirbti toliau. Tą patį galvoja pagrindiniai mūsų klientai, susiduriantys su verslo iššūkiais, kai reikšmingą verslo dalį perkėlė į elektroninę erdvę. Užtikrinti sklandų skaitmeninių sprendimų veikimą ir didinti apimtis šiuo metu nepaprastai aktualu. Prekių pristatymas, elektroninės komercijos, išmaniosios programėlės, elektroninės parduotuvės yra tie įrankiai, kurie leidžia funkcionuoti verslui šiuo metu. O mes esame tie, kurie užtikrina tų sprendimų įgyvendinimą“, – pabrėžė D.Dužinskas, pabrėžęs, kad papildomų darbuotojų įmonei reikėjo anksčiau, reikia ir dabar.

O pagrindinis iššūkis, su kuriuo susiduria darbuotojų ieškantis „Baltic Amadeus“, – kandidatai dalyvauja nuotoliniuose darbo pokalbiuose, bet dažnas konstatuoja, kad prisijungti prie įmonės galėtų po karantino. Šiuo metu trijuose įmonės biuruose Vilniuje ir Kaune, kuriuose dirba apie 200 žmonių, nelikę nė vieno darbuotojo – visi dirba nuotoliniu būdu, tad dirbti pradėjęs naujokas startuoti naujame darbe turėtų virtualiu būdu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos