Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dešimtimis procentų augęs elektroninių knygynų sektorius domina ir mažuosius, ir I.Staškevičių

Internetinių knygynų pardavimai praėjusiais metais išaugo gerokai – šio sektoriaus lyderis matuoja net 70 proc. metinį augimą. Konkurencijos prasme čia jau darosi ankštoka, tačiau vartotojams tai suteiks daugiau galimybių. Visgi geriausiai šių tendencijų tvarumą atskleis pandemijos pabaiga, atsakysianti į du svarbius klausimus – ar lietuviai toliau masiškai pirks knygas ir ar fiziniai knygynai galutinai užleido vietą skaitmeniniams?
„Knygos.lt“ knygynas
„Knygos.lt“ knygynas / Knygos.lt nuotr.

Lietuviško elektroninių knygynų rinkos lyderio knygos.lt vadovas Dovydas Pauliukonis džiaugiasi – metai buvo puikūs. Nors sėkmę tarsi galima nesunkiai paaiškinti gyvenimą sulėtinusia pandemija, el. platforma skaičiuoja, kad pajamos dvigubai didėjo dar 2020 m. sausį ir vasarį.

Žinoma, karantino mėnesiais fiksuoti rodikliai buvo dar geresni, o sėkmingiausiais mėnesiais pardavimai pakilo net iki 140 proc. Galutinės 2020 m. knygų pardavimo pajamos buvo 70 proc. didesnės nei 2019 m.

Šį internetinį knygyną valdančios UAB „Balto trader“ direktorius D.Pauliukonis skaičiuoja, kad pandemija pridėjo po 30–40 proc. prie apyvartos.

„Tiek mūsų, tiek konkurentų augimas buvo didžiulis. Kiek kalbėjome su leidėjais, panašu, kad visi jie turėjo didesnius pardavimus nei 2019 m. Matome, kad padidėjo ir vidutinis knygų krepšelis – jei anksčiau vienu metu būdavo perkamos dvi knygos, dabar perkamos trys. Skaičiuojant vienetais pernai parduota keletą kartų daugiau knygų nei 2019 m.”, – 15min komentavo D.Pauliukonis.

Nors tai tik geriausiu atveju labai apytikslis skaičius, pašnekovo teigimu, visų Lietuvoje internetu parduotų knygų skaičius galėtų siekti iki 60 mln. vienetų.

Karantino metu gyventojų pirkimo internetu apimtys išaugo visose srityse ir tai knygų prekybos tendencijas tik sustiprino. Be to, žmonės ėmė daugiau laiko skirti savo laisvalaikiui apskritai. Visgi D.Pauliukonio nuomone, sunku vertinti, ar interneto prekyba kompensavo lygiai tiek, kiek prarado fiziniai knygynai. Kartu kalbama ir apie kitą šiuos pokyčius aiškinančią priežastį – galbūt lietuviai tiesiog daugiau domisi knygomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais