„Arvi“ įmonių grupė kalakutų verslą pradėjo 2004 metais ir tebėra vienintelė Baltijos šalyse, kuri kalakutus augina, jiems gamina pašarus, juos skerdžia, o mėsą perdirba.
Įmonė „Arvi kalakutai“ per metus perdirba per 7 tūkst. tonų kalakutienos. Įmonės gaminių asortimentą sudaro per šimtą įvairiausių kalakutienos gaminių. Jie dažnai pelno apdovanojimus tarptautinėse parodose.
„Arvi“ kalakutieną eksportuoja į Daniją, Belgiją, Vokietiją, Angliją, Suomiją, Švediją, Latviją, Estiją ir kitas Europos šalis.
Apie kalakutų verslą kalbamės su „Arvi ir Ko“ generaliniu direktoriumi V. Kučinsku.
– Kiek kalakutų užauginote per 10 metų?
– Daugiau kaip 3 milijonus. Patinai auginami 5 mėnesius arba 21 savaitę iki 21 kg gyvo svorio. Patelės auginamos iki 15-16 savaičių ir siekia 10 kg gyvo svorio. Auginame BUT-6 veislės kalakutus, kurie pasižymi labai gera mėsa ir dideliu svoriu.
Vienadieniai kalakutai perkami iš Vokietijos kompanijos „Kartzfehn“. Šios įmonės patirtis yra daugiau nei 50 metų, vien jos pavadinimas garantuoja geriausią kokybę, novatorišką mokslinių tyrimų ir visapusišką aptarnavimą auginimo ir veislinių kalakutų srityse.
– Kiek kalakutų fermoje laikoma šiuo metu ir kiek jų realizuojama per metus perdirbimui?
Vienu metu fermose auga apie 120 tūkst. paukščių.
– Vienu metu fermose auga apie 120 tūkst. paukščių. Per metus užauginama 340 tūkst. BUT-6 veislės kalakutų.
– Kiek darbo vietų sukuria šis verslas?
– „Arvi kalakutai“ dirba 218 žmonių. Ūkininko Irmanto Grigo ūkyje – 40, bendrovėje „Marijampolės pašarai“ – 44. Bendrai „Arvi“ kalakutų kompleksas sukuria beveik 300 darbo vietų aplink Marijampolę.
– Ar kalakutienos paklausa yra stabili visus metus?
– Kalakutiena perkama kasdien, todėl paklausa yra pakankamai pastovi. Tačiau gruodis yra išskirtinis mėnuo, kai geidžiamiausia mėsa tampa kalakutiena. Savaitė prieš Kalėdas yra didžiausias darbymetis.
Kalakutų ir kalakutienos per tą savaitę parduodama tiek, kiek paprastai per pusantro mėnesio. Firminėse parduotuvėse tenka papildomai priimti darbuotojų, kad klientai nevargtų eilėse. Vis dažniau kalakutus perka įmonės ir dovanoja juos savo darbuotojams. Tai tampa net ir dovana artimiesiems Kalėdų proga.
Dar vienas išskirtinumas – ARVI kalakutai tapo Lietuvą reprezentuojanti dovana užsienio svečiams. Kalakutas tampa ir šeimos švenčių atributu, didelių draugų susitikimų pažiba.
Vis dėlto šventės stipriai nelemia pardavimų, bet tikimės, kad ateityje kalakutas bus bet kurios šventės stalo akcentas.
– Kokias vartotojų įpročių tendencijas išskirtumėte per 10 metų kalakutų versle?
– Dar visai neseniai kalakutiena Lietuvoje buvo egzotiškas produktas – vidutiniškai lietuvis per metus suvartodavo tik 250 gramų šios paukštienos.
Šiandien suvartojimas išaugo dešimteriopai – iki 2,5 kg, o „Arvi“ užima didžiąją dalį šios rinkos. Įmonės tikslai ambicingi: siekiame, kad Lietuvoje kalakutienos suvartotų tiek, kiek Austrijoje ar Italijoje – apie 5 kilogramus vienam gyventojui.