Su mažesniu biudžetu reikės padaryti daugiau
„Kitų metų rinkodaros strategijoms reikia kaip niekada skirti daug dėmesio, nes tai bus metai, kuomet iš rinkodarininkų bus reikalaujama daugiau ir su mažesniu biudžetu. Daugelis įmonių sieks grįžti į 2019 metų pardavimų lygį – taip elgsis tos kompanijos, kurioms 2020 m. tapo tikru iššūkiu.
Kitos, kurioms sekėsi kaip įprastai, kitais metais pardavimus sieks didinti. Įvairūs šaltinai teigia, kad 70-80% organizacijų rinkodaros biudžetai kitais metais bus mažesni. Apie 10% kris globalus reklamos biudžetas. Ką tai reiškia rinkodarai? Atsakymas – su mažiau reikės pasiekti daugiau. Tad bandyti, klysti ir vėl bandyti rinkodarininkai turės mažiau galimybių. Dėl šios priežasties planavimas tampa dar svarbesniu aspektu nei įprastai“, – sako doc. dr. L.Ramonienė.
Anot jos, siekiant sumažinti klaidų tikimybę, svarbu atsigręžti į analitiką, įvertinti 2020-uosius ir tik tuomet planuoti artėjančius metus.
Kitų metų rinkodaros strategijoms reikia kaip niekada skirti daug dėmesio, nes tai bus metai, kuomet iš rinkodarininkų bus reikalaujama daugiau ir su mažesniu biudžetu.
„Dabar populiariame „Netflix“ seriale „Home Edit“ naudojamas principas (laidoje ekspertai žmonėms padeda susitvarkyti savo namų erdves) vertingu tampa ir čia – viską išmeskime iš rinkodaros spintos, tada analitinių įrankių pagalba įvertinkime tai, ką sumetėme ant grindų, aiškiai pasakykime, kas suveikė ir kas ne. Kas nereikalinga, išmeskime, o kas suveikė kelkime į kitus metus ir, atsižvelgę į pakitusias rinkos tendencijas, papildykime savo rinkodaros spintas naujais elementais. Ir tai, kas rinkodaros spintoje lieka, ir tai, kuo ją papildome turi turėti aiškų pagrindą, nes klaidos kaina bus didesnė nei ankstesniais metais“, – sako doc. dr. L.Ramonienė.
Reikės veikti taip, lyg laukia didžiausi pokyčiai
„Apie lankstumo svarbą klausomės jau ne vienus metus, tačiau 2021 metais rinkodaros strategijoje tai tampa absoliučia būtinybe ir išskirtinumu. Rinkodara, kaip vadybos sritis, yra viena lanksčiausių ir vis tik 2021 metais to bus negana. Reikia įvertinti visus savo resursus ir kompetencijas bei kitus metus planuoti taip, lyg mūsų dar lauktų didžiausias pokytis, o ne jau būtų įvykęs.
Laukti, kol viskas grįš į senas vėžes ir veiks, kaip įprastai būtų klaida. Taip tikrai nebus. Dar didesniam pokyčiui galime pasiruošti ir jį priimti. Nereikia jo vengti ir į priekį judėti tik tada, kai tam bus tinkamas metas. Alternatyva – laukti, kol kažkas įvyks ir tik tada galvoti, ką daryti. Kitais metais laimės pirmieji“, – kalba doc. dr. L.Ramonienė.
Anot ISM dėstytojos, svarbu atidžiai klausantis savo kliento: „Užuot jam sakius, kaip jaustis ir gyventi, ką pirkti ir ko atsisakyti, užuot darius prielaidas, kaip mūsų klientas gyvena, reikia aktyviai ir nuolat jo klausytis bei į jį reaguoti. Ilgai girdėjome, kad prabangos ženklams elektroninė rinkodaros erdvė nelabai tinka arba ji turi būti kažkaip labai ypatingai išnaudota“.
Laukti, kol viskas grįš į senas vėžes ir veiks, kaip įprastai būtų klaida. Taip tikrai nebus.
Pasak doc. dr. L.Ramonienės, šių metų rugsėjį „Max Mara“ prekės ženklas pademonstravo, kad reikia vadovautis klientų norais, o ne nuostatomis: „Kampanija „Walk the Night“ (tai keturi nuotoliniai renginiai, kurių metu „Max Mara“ atstovai diskutavo apie rudens/žiemos kolekcijas) galutinį vartotoją itin priartino prie prekės ženklo. Kampanija plėtojama ir įgauna vis daugiau atspalvių socialinėse medijose – produktas išliko ištikimas tradicijoms, rinkodara evoliucionavo ir prisitaikė. Kiti prabangos ženklai vis dar tikisi, kad viskas grįš į įprastas vėžes“.
Nuotolinė realybė iš dalies pasiliks
„Kitas žingsnis rinkodaroje – ieškoti ir rasti būdus bei technologijas, kurios leistų kliento patirtį elektroninėje erdvėje priartinti prie realios. Milijono vertės klausimas kitiems metams yra, kiek vartotojas grįš prie gyvo bendravimo, ir kiek jį keis bendravimu elektroninėje erdvėje. Tikrai žinome, kad aplinkai vėl tapus saugia skaitmeninis bendravimas sumažės, tačiau jis visiškai neišnyks. Vartotojai į priešpandeminį skaitmenizacijos lygį nebegriš“, – sako doc. dr. L.Ramonienė.
Anot jos, tai reiškia, kad reikia atidžiai įvertinti savo kliento kelionę ir stiprinti tas kelionės vietas, kur klientas mieliau rinksis patirtį virtualioje erdvėje, o ne gyvai.
Kitas žingsnis rinkodaroje – ieškoti ir rasti būdus bei technologijas, kurios leistų kliento patirtį elektroninėje erdvėje priartinti prie realios.
„Tai gali būti nuo kasdienių produktų apsirikimo internetinėje erdvėje iki nekilnojamo turto įsigijimo neišeinant iš namų. Tikrai bus klientų, kurie bent jau pirminiame svarstymo etape norės ir po pandemijos apžiūrėti būstą elektroninėje erdvėje. Įmonės turi įvertinti reklamos, komunikacijos, pardavimo kanalus ir planuoti, kiek veiklų juose gali vykti gyvai ir kiek turėtų keltis į virtualią erdvę.
Webinarai, ko gero, išliks, renginiai įgaus miksuotus formatus, turinys keisis atitinkamai, gyvas kontaktas su klientu ieškos naujos vietos vartotojo kelionėje ir, greičiausiai, jis bus daug vėlesnis. Svarbu prisijaukinti įvykusį skaitmeninės transformacijos pokytį ir kitais metais rinkodaroje ieškoti balanso tarp gyvo ir virtualaus formato“, – sako ISM dėstytoja.
Vartotojai norės tikrumo, bus kritiškesni
Anot doc. dr. L.Ramonienės, kitais metais išliks prekės ženklo vidinio ir išorinio balanso svarba, rodanti, jog jis suvokia savo identitetą bei paskirtį, gyvai demonstruoja savo vertybes ir myli savo klientą.
Metai buvo nelengvi, daug kas iš naujo įvertino prioritetus ir atsirinko, kas svarbu vartojime ir gyvenime.
„Pasak 67% Jungtinės Karalystės rinkodaros ekspertų, kitais metais rinkodaros ašimi išlieka prekės ženklo strategija. Atnaujinant rinkodaros strategiją reikia nepamesti ašies ir pagrindinės priežasties, kodėl egzistuojame. Tai, kas tikra, nepraranda aktualumo. Vartotojai norės šiltų ir bendravimu grįstų santykių, vertins atsakingus prekės ženklus“, – sako dėstytoja.
„Metai buvo nelengvi, daug kas iš naujo įvertino prioritetus ir atsirinko, kas svarbu vartojime ir gyvenime. Tad kitais metais norėsime tikrumo ir nesuvaidinto santykio. Sieksime kokybiškesnio aptaranavimo, būsime lojalesni tam, kas mums svarbu ir rinksimės atsakingai. Kaip klientai būsime kritiškesni prekės ženklams ir reikės laiko, kol jiems suteiksime antrą šansą. Kai pokyčio tiek daug, rinkodaros vadovai planuodami turi nepamesti prekės ženklo esybės“, – sako doc. dr. L.Ramonienė.