Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ šią šventę padėjo paversti į didžiausią pasaulyje šventinių apsipirkimų dieną – 24 valandas nuolaidos siūlomos viskam, pradedant drabužiais ir baigiant automobiliais.
Karštinę sukurti padėjo ir šimtai kitų parduotuvių, visą parą siūlančių įvairių nuolaidų. Tačiau amerikiečiai Vienišių dienos apsipirkimo karštinėje nedalyvauja, o dauguma net ir nežino, kad tokia diena egzistuoja. Kodėl?
Dėl to galima kaltinti JAV mažmenininkus, mat jie nėra linkę į savo išpardavimų kalendorių įtraukti dar vieną „juodąjį penktadienį“ arba „kibernetinį pirmadienį“.
„Prekybininkai savo dėmesį skiria laikotarpiui nuo „Juodojo penktadienio“ iki Kalėdų. Dalyvavimas Vienišių dienos išpardavimuose sumažintų pardavimus tuo laikotarpiu“, – cituojamas e.prekybos analizės bendrovės „Clavis Insight“ atstovas Danny Silvermannas.
Tai būtų rizikingas sprendimas, ypač listinguojamoms bendrovėms, nes laikotarpis nuo „juodojo penktadienio“ iki Kalėdų parodo prekybininko ir rinkos būklę.
Vienišių diena Kinijoje sutampa su Veteranų diena JAV, ir dalis šalies prekybininkų planuoja akcijas būtent tos dienos proga.
Tiesa, kai kurios amerikiečių bendrovės, pavyzdžiui, „Walmart“, „Macy's“, „Gap“, „Target“ ir „Costco“ prisijungia prie Vienišių dienos, tačiau nedaug jų siūlo nuolaidas vietos pirkėjams – dauguma vilioja kinus per „Alibaba“ elektroninės prekybos svetaines „Tmall“ ir „Taobao“.
Populiariausi Vienišių dieną graibstomi prekės ženklai – „Uniqlo“, „Nike“, „Adidas“ ir „New Balance“. Pernai „Alibaba“ šios dienos metu gavo 14,3 mlrd. dolerių pajamų, šiemet tikimasi per 24 valandas gauti 20 mlrd. dolerių.
Palyginimui, pernai „juodojo penktadienio“ ir „kibernetinio pirmadienio“ metu amerikiečiai išleido 5,8 mlrd. dolerių.