Skelbiama, kad Miunchene įsikūrusios kompanijos pardavimai per fiskalinius metus (iki 2020 m. rugsėjo pabaigos) krito 6,4 proc. iki 3,2 mlrd. eurų. Tiesa, pati įmonė tai pateikia kaip laimėjimą ir tikina, jog pandeminė situacija smarkiai pagreitino bendrą tendenciją pirkti internetu.
„Douglas“ skelbia, kad 2020 metais įmonės pardavimai e.prekybos platformoje augo 40,6 proc. iki 1 mlrd. eurų.
Šiuo metu Europoje veikia 2,4 tūkst. kompanijos fizinių parduotuvių, iš kurių bus uždaryta apie 500 – dauguma jų Pietų Europoje, o maždaug 60 iš 430 parduotuvių bus uždaryta Vokietijoje.
Teigiama, kad bus toliau investuojama į „Douglas“ skaitmeninę platformą.
„Turime didelių planų ateinantiems mėnesiams: būtinas mūsų parduotuvių tinklo sumažinimas bus susijęs su investicijomis į pavyzdines parduotuves svarbiausiose vietose, pirmaujančius tarptautinius prekės ženklus ir nuoseklų skaitmeninės mažmeninės prekybos plėtrą visoje Europoje“, – pareiškime teigė „Douglas“ įmonių grupės generalinė direktorė Tina Müller.
Lietuvoje veikiančio „Douglas“ vadovė Vilūnė Spaičė 15min tikino, jog šiais metais Lietuvoje veikiantis „Douglas“ tinklas planuoja uždaryti vieną parduotuvę, įsikūrusią Vilniuje, prekybos centre „CUP“. Tiesa, dar rudenį planuojama atidaryti naują parduotuvę šiuo metu statomame prekybos centre „Vilnius OUTLET“ greta vakarinio aplinkkelio.
„Kaip ir pasauliniame „Douglas“ tinkle, taip ir Lietuvoje pastebimas didelis internetinės prekybos pardavimų augimas“, – teigė ji, tačiau nedetalizavo, kiek Lietuvoje augo e.prekyba.
Šiuo metu Lietuvoje yra 23 „Douglas“ fizinės ir 1 internetinės prekybos parduotuvės Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Tauragėje, Kėdainiuose ir Jonavoje.
V.Spaičės teigimu, 2020 metais prekybos tinklo internetinės prekybos lankomumas pakilo 50 proc., rekordiniai elektroninių pardavimų skaičiai išaugo 40,6 proc. – t.y. net iki 1 milijardo eurų.
„Pandeminė situacija smarkiai pagreitino bendrą tendenciją pirkti internetu“, – tikino ji.
Pasak V.Spaičės, atsižvelgus į šį pokytį tinklas analizavo visą Europos parduotuvių situaciją. Dėl to buvo nuspręsta verslą dar labiau optimizuoti plečiant internetinę prekybą ar stiprinant kitų fizinių parduotuvių pajėgumus.
„Euromonitor International“ duomenimis, 2020 metais „Douglas“ užėmė 2 proc. rinkos dalį sveikatos ir grožio prekių mažmeninėje rinkoje Lietuvoje. Mažmenininkas buvo 7 vietoje tarp 10 didžiausių pardavėjų Lietuvoje šioje rinkoje.
„Pasak mūsų analitikų, greičiausiai, artimiausiu metu nemažai globalių tinklų optimizuos savo parduotuves, ypač, kai taip išaugo ir toliau auga elektroninė prekyba. Įsivaizdavimui – el. komercijos rinka pasaulyje 2020 metais augo 25 proc., o Lietuvoje – net 31 proc.“ – 15min sakė „Euromonitor International“ vyr. komunikacijos vadybininkė Lina Sidorenkė.