Drąsa kurti ir keisti: ryškiausi 15min metų projektai

Drąsūs ir rizikingi, aštrūs ir sudėtingi, šmaikštūs ir spalvingi – tokie buvo 15min projektai 2016-aisiais. Kokį pėdsaką jie paliko?
Interneto komentarai
Pradėję „Interneto higienos“ judėjimą ir atsisakę anoniminių komentarų, ir toliau tikime socialiai atsakingo interneto idėja. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„100 Lietuvų“: ypatingas multimedijos projektas

Metus pradėjome Lietuvos valstybingumo šimtmečiui skirtu projektu „100 Lietuvų“. Mindaugo Nastaravičiaus ir Irmanto Gelūno kuriamas multimedijos ciklas pasakoja apie mažus Lietuvos miestelius ir kaimus bei jų žmones.

Gyvu pasakojimo stiliumi ir vizualumu išsiskiriantis pasakojimų ciklas iš karto pelnė skaitytojų simpatijas ir tapo vienu ryškiausių žiniasklaidos darbų – interneto apdovanojimuose LOGIN jis pripažintas geriausiu kultūriniu projektu.

2016 metų pabaigoje „100 Lietuvų“ oficialiai įtrauktas į Lietuvos šimtmečio programą.

Visi projekto pasakojimai – puslapyje 100lietuvų.lt.

Projektas „100 Lietuvų“.
Projektas „100 Lietuvų“.

Atsinaujinęs portalo veidas: ryškiau ir drąsiau

Pavasarį pradėjome atnaujinę 15min identitetą: atsinaujino ne tik logotipas, bet ir visas portalo dizainas, įnešdamas daug ryškios, drąsios ir dinamiškos žalios spalvos ir naujų funkcijų, pavyzdžiui, galimybę išsisaugoti patikusius straipsnius ir juos skaityti vėliau.

15min logotipų palyginimas
15min portalas iki 2016 m. balandžio ir dabar.

Suprasti akimirksniu: dėmesys paaiškinamajai žurnalistikai

Naujo vizualinio identiteto etapą pradėjome šūkiu „Suprasti akimirksniu“, kuris žymi išskirtinį portalo dėmesį paaiškinamajai žurnalistikai. Pagrindinių faktų santrumpos, glausti ir aiškūs atsakymai į probleminius klausimus bei reiškinius, įvykius paaiškinantys animuoti vaizdo siužetai – 15min komanda padeda greitai suprasti sudėtingiausius dalykus.

Visi paaiškinamosios žurnalistikos tekstai bei video – „Suprasti akimirksniu“ temos puslapyje.

„Interneto higiena“: portalas be anoniminių komentarų

15min gegužę tapo pirmuoju naujienų portalu, visiškai atsisakiusiu anoniminių komentarų ir pasiūliusiu skaitytojams komentuoti prisiregistravus savo tikruoju vardu.

Šį žingsnį žengėme pradėdami „Interneto higienos“ judėjimą, kuriuo raginame demokratiškai nusistatyti elgesio internete taisykles. Iniciatyvą lydėjo speciali „Interneto higienos“ produktų linija, sulaukusi interneto nuomonės formuotojų, žurnalistų, menininkų, verslininkų ir Lietuvos valstybės vadovų – prezidentės ir ministro pirmininko – dėmesio.

Praėjus daugiau nei pusmečiui nuo iniciatyvos pradžios, registruotų ir portale komentuojančių skaitytojų ratas išaugo tris kartus ir viršija 50 000. O mes, portalas 15min, ir toliau tikime švaraus ir socialiai atsakingo interneto idėja.

VIDEO: „Interneto higiena“: pirmoji produktų linija interneto vartotojams

„Panama Papers“: nešvarios galingųjų paslaptys ištrauktos į viešumą

Balandį portalas 15min tapo didžiulio tarptautinio tyrimo, žinomo kaip „Panama Papers“, partneriu. Šešėlinius milijardus, cirkuliavusius per mokesčių rojus ir bankus keliose valstybėse, įvardinti leido nutekėję „Mossack Fonseca“ duomenys, kuriuos gavo įtakingi pasaulio leidiniai, tokie kaip „Süddeutsche Zeitung“, „Guardian“, BBC, „Aftenposten“, taip pat ir 15min.

15min yra vienintelė žiniasklaidos priemonė Lietuvoje, turinti priėjimą prie „Panama Papers“ duomenų, pagal kuriuos parengti tyrimai vertė teisintis ne vieną įtakingą asmenį ir Lietuvoje.

O kai kurie 15min atskleisti įtartini sandoriai sulaukė Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos dėmesio. Po 15min publikacijų tiriama 12 įmonių ir 5 asmenų veikla.

Visas „Panama Papers“ istorijas galite rasti specialiame šios temos puslapyje.

Panama Papers tyrimas
Panama Papers tyrimas

15min be reklamos, arba Kampanija prieš reklamos blokuotojus

Birželį 15min žengė dar vieną drąsų žingsnį: reklamą internete blokuojantiems skaitytojams pasiūlėme dvi galimybes: už 1 Eur per mėnesį įsigyti portalo versiją „15min be reklamos“ arba ištrinti portalą 15min iš reklamą blokuojančių tinklalapių sąrašo. Kito kelio – blokuoti reklamą ir laisvai skaityti portalą – nebeliko.

15min nuotr./15min reklamos blokavimas
15min nuotr./15min reklamos blokavimas

Iniciatyva startavo kartu su 12 portalo žurnalistų videoistorijų serija, kuria kiekvienas jų paaiškino: blokuodami reklamą skaitytojai atima dalį jų atlygio.

Versiją „15min be reklamos“ įsigijo apie 600 žmonių. Tačiau kur kas didesnė dalis skaitytojų pasirinko kitą sąžiningą sprendimą – ištrinti portalą 15min iš reklamą blokuojančių tinklalapių sąrašo. Reklamos blokuotojų sukuriamas peržiūrų skaičius per pirmąsias savaites sumažėjo beveik keturis kartus – nuo 500 000 iki 130 000 peržiūrų per dieną.

Įsigyti „15min be reklamos“ galite čia.

Ištrinti 15min iš reklamą blokuojančių puslapių sąrašo galite čia.

Apie naują 15min požiūrį į kovą su reklamos blokuotojais rašė ir tarptautinė žiniasklaida.

Žinios su jumis ir per atostogas

Liepos mėnesį 15min atkreipė dėmesį drąsia kampanija, primenančia, kad žinios neatostogauja, jos su skaitytojais lieka ir per atostogas.

15min reklamų spaudoje žvelgė Vokietijos kanclerė Angela Merkel, Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ir tuomet dar būsimas JAV prezidentas Donaldas Trumpas. Radijo eteryje į atostogautojus kreipėsi ir apie 15min mobiliąją programėlę „kalbėjo“ JAV prezidentas Barackas Obama.

Ši vasaros kampanija sulaukė įtakingų reklamos leidinių, tokių kaip „Ads of the World“ ir „Lürzer's Archive“, dėmesio.

Šmaikšti 15min vasaros kampanija
Šmaikšti 15min vasaros kampanija

„Truth Matters“: tarptautinė konferencija apie faktų tikrinimą

Rugpjūčio mėnesį 15min sukvietė žurnalistus į tarptautinę konferenciją apie faktų tikrinimą „Truth Matters“.

Kelioms dešimtims žurnalistų iš Rytų ir Vidurio Europos pranešimus skaitė lektoriai iš CNN, „The Wall Street Journal“, „PolitiFact“ ir kitų JAV leidinių.

„Patikrinta 15min“: politikams meluoti jau sunkiau

15min tiesometras
15min tiesometras

Kartu su konferencija „Truth Matters“ portale startavo ir faktų tikrinimo iniciatyva „Patikrinta 15min“.

Aktyviu rinkimų laikotarpiu itin kritiškai vertinome politikų pasisakymus, o specialus įrankis – Tiesometras leido aiškiai įvardinti: tiesa tai ar melas.

Visos „Patikrinta 15min“ istorijos – šios temos puslapyje.

„Prezidentas“: išskirtinis multimedijos projektas apie Valdą Adamkų

Valdo Adamkaus 90-metį lapkritį paminėjome išskirtiniu multimedijos projektu „Prezidentas“.

Interaktyvi laiko juosta, nematyti kadrai, draugų ir bendražygių prisiminimai ir paties Valdo Adamkaus interviu – didžiulės apimties projektas pažvelgė į devynis Valdo Adamkaus gyvenimo dešimtmečius.

Gedmanto Kropio / 15min nuotr./Prezidentas Valdas Adamkus
Gedmanto Kropio / 15min nuotr./Prezidentas Valdas Adamkus

„Kelias į Mosulą“ ir 360° dokumentika

Metų pabaigoje 15min žurnalistai Paulius Ramanauskas ir Lukas Balandis sekė „Islamo valstybės“ pėdomis ir rengė reportažus iš Irako. Reportažų ciklą „Kelias į Mosulą“ vainikavo pirmoji 15min 360° dokumentika, vaizdžiai atskleidusi baimės, įtampos ir karo veiksmų draskomo Irako kasdienybę.

Visos „Kelias į Mosulą“ istorijos – šios temos puslapyje.

15min nuotr./Kelias į Mosulą
15min nuotr./Kelias į Mosulą

Asmeninė svarbių pranešimų prenumerata

Gruodžio mėnesį 15min savo mobiliosios programėlės vartotojams pristatė galimybę užsisakyti asmeninę svarbių pranešimų prenumeratą. Registruoti 15min programėlės vartotojai nuo šiol gali užsiprenumeruoti mėgstamus autorius, jiems svarbias temas ir naujienų grupes bei iš karto gauti jų pranešimus savo telefono ekrane. Užsiprenumeruotų pranešimų pasirinkimus galite nesunkiai valdyti savo paskyroje.

Svarbių pranešimų prenumerata 15min mobiliojoje programėlėje.
Svarbių pranešimų prenumerata 15min mobiliojoje programėlėje.

15min 2016-ieji buvo ypatingi. Ir pažadame: nesustosime ir kitąmet!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis