Draudikai: skiepas gyvybės draudimo kainos nelemia, bet gali pagreitinti sutartį

Vakcinavimo nuo viruso faktas gyvybės draudimo srityje nėra lemtingas – ir vakcinuotiems, ir dar ne, taikomi vienodi įkainiai. Visgi kai kuriais atvejais skiepas gali padėti sutartį sudaryti lengviau, teigia draudikai.
A.Dulkys paskiepytas antra vakcinos „Vaxzevria“ doze
A.Dulkys paskiepytas antra vakcinos „Vaxzevria“ doze / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Lietuvos gyvybės draudimo įmonių asociacijos prezidentas Artūras Bakšinskas 15min sakė, kad asociacijos narių siūlomuose gyvybės draudimo produktuose mirtis nuo COVID-19 yra laikoma draudžiamuoju įvykiu, neatsižvelgiant į tai, ar žmogus pasiskiepijęs ar ne.

„Bendrovės taiko vienodas sąlygas tiek pasiskiepijusiems nuo COVID-19, tiek nepasiskiepijusiems asmenims. Praktika taikyti didesnius įkainius nepasiskiepijusiems žmonėms, šiai dienai nėra svarstoma, nes gyvybės draudimo sutartys yra ilgalaikės, sudaromos ne vienam dešimtmečiui į priekį, o skiepo poveikis išliks greičiausiai tik gana ribotą laiko tarpą. Tai, kad žmogus dabar pasiskiepijo, negarantuoja, kad ir ateityje skiepysis“, – sakė jis.

Be to, kadangi virusas ir jo valdymui skirtos priemonės „jaunos“, bendrovėms labai sunku įvertinti konkretų COVID-19 poveikį. Kol nėra ilgalaikio skiepų poveikio dėl įvestų skirtingų įkainių skiepytiems ir ne, didėtų administravimo našta stebėti, ar žmogus revakcinuojasi ar ne.

„Teoriškai reikalavimas skiepytis reguliariai galėtų būti įrašytas į taisykles, bet tada vėl kyla klausimų dėl kontrolės ar kas bus, jei šitas virusas iš esmės „išsikvėps“, o pagal sutarties sąlygas vis tiek išliktų reikalavimas skiepytis ir taip toliau“, – paaiškino asociacijos vadovas.

Vis dėlto kai kuriais atvejais, vakcina nuo COVID-19 gali tapti privalumu. Pavyzdžiui, vertinant sveikatos būklę prieš gyvybės draudimo sutarties sudarymą, į vakcinacijos faktą gali būti atsižvelgta.

„Tarkime, jeigu asmuo nurodo kvėpavimo sistemos sutrikimus, bet yra vakcinuotas, sutarties sudarymo tikimybė galimai bus didesnė. Nevakcinuotam asmeniui sutarties sudarymas galėtų būtų atidėtas ilgesniam laikotarpiui“, – teigė A.Bakšinskas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Artūras Bakšinskas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Artūras Bakšinskas

Lietuvos gyvybės draudimo įmonių asociacijos nariais yra „Aviva Lietuva“, „SB draudimas“, „Compensa“, „Ergo“, „Mandatum Life“, „PZU Lietuva“, bankų „SEB“ ir „Swedbank“ draudimo padaliniai.

Internete sklando ir atvirkštinė melagiena

Kovo mėnesį socialiniuose tinkluose pradėjo sklandyti ant atvirkštinio teiginio sukonstruota melagiena. Į JAV vartotojų auditoriją nutaikytose žinutėse anglų kalba teigta, kad šalies gyvybės draudimo kompanijos neišmokės išmokų, priklausančių numirusio asmens giminaičiams, jei šis buvo pasiskiepijęs COVID-19 vakcina.

Šie teiginiai buvo paneigti Amerikos gyvybės draudikų tarybos (ACLI) ir kitų JAV reguliatorių, taip pat faktų tikrintojų, tarp jų „Reuters“, „PolitiFact“, „Forbes“, Factcheck.org. Panašūs teiginiai apie situaciją neva egzistuojančią JAV, socialiniuose tinkluose buvo skelbiami ir lietuvių kalba.

Vis dėlto, nors ACLI paneigė, kad COVID-19 gali kaip nors paveikti esamus kontraktus, tačiau neatmetė galimybės, kad ateityje sąlygos galėtų keistis.

„Scanpix“ nuotr./Vakcinos nuo COVID-19
„Scanpix“ nuotr./Vakcinos nuo COVID-19

„Vertinant naujas draudimo sutartis, ir ne tik susijusias su COVID-19, bendrovės atsižvelgia į prieinamą informaciją apie sveikatą. Įgaunant vis daugiau žinių apie COVID-19, gali būti, kad atsiras trumpalaikio poveikio įvertinimas, įskaitant vakcinas, naujus viruso variantus ir kliento atsparumą viruso sukeltoms rizikoms. Gali būti, kad atsiras ir ilgalaikių aspektų, kuriuos vis reikės įvertinti, kaupiantis tolesnei informacijai apie COVID-19“, – JAV dienraščiui „USA Today“ sakė Jan Graeber, ACLI sveikatos ekspertė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų