„Profesorius Rupertas Stadleris ir dar trys kaltinamieji ... kaltinami sukčiavimu, sertifikatų klastojimu ir neteisėta reklama“, – pareiškė prokuratūra.
Kaltinimai yra susiję su daugiau kaip 430 tūkst. „Volkswagen“, „Audi“ ir „Porsche“ automobilių, kuriuose buvo įrengti vadinamieji išderinimo įtaisai, kad, atliekant šių transporto priemonių laboratorinius taršos bandymus, jos atrodytų ekologiškesnės negu iš tikrųjų yra.
Pasak prokuratūros, R.Stadleris apie tokios programinės įrangos naudojimą sužinojo „ne vėliau kaip 2015 metų rugsėjį“, kai „Volkswagen“ po Jungtinėse Valstijose atlikto tyrimo pripažino, jog visame pasaulyje pardavė 11 mln. transporto priemonių su tokiais įtaisais.
Tačiau R.Stadleris ir po to sąmoningai tęsė prekybą tokiais „Audi“ automobiliais, visų pirma Europoje ir JAV, pažymėjo prokuratūra.
Taip pat buvo toliau prekiaujama „Porsche“ ir „Volkswagen“ automobiliais, kuriuose buvo įrengti „Audi“ varikliai su tokia programine įranga.
Kaltinimai yra susiję su 250,712 tūkst. „Audi“ automobilių, 71,577 tūkst. „Volkswagen“ automobilių ir 112,131 tūkst. „Porsche“ automobilių pardavimu.
2018 metų birželį R. Stadleris buvo sulaikytas ir kelis mėnesius praleido už grotų. Netrukus po to jis buvo atleistas iš „Audi“ generalinio direktoriaus posto.
„Dyzelgeitas“ „Volkswagen“ grupei jau atsiėjo daugiau kaip 30 mlrd. eurų, kuriuos teko skirti automobilių išpirkimui, baudoms ir kompensacijoms. Taip pat buvo suduotas didžiulis smūgis reputacijai.