Po 15min publikuotos istorijos dėl UAB „Eimeta“ nepristatomų prekių ir negrąžintų pinigų, sulaukta daugybės reakcijų tiek iš fizinių, tiek iš juridinių šios bendrovės klientų. Estijos įmonei, rugsėjį nutarusiai nusipirkti kaitlenčių, „Eimeta“ iki šiol negražino daugiau nei 40 tūkst. eurų.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTSAT) gruodžio 5 d. taip pat nurodė, kad dėl šios įmonės jau gavusi beveik 100 skundų. Rašant pirmąją publikaciją lapkričio viduryje buvo skelbta, kad tokių pirkėjų buvo apie 20.
Lietuvos policija 15min lapkričio 21 d. nurodė gavusi 21 skundą dėl „Eimeta“ veiklos, o pradėjo tirti keturis iš jų.
Policijos atstovai žadėjo pateikti atnaujintą informaciją apie skundus dėl šios įmonės veiklos.
Per tą laiką „Eimeta“ atstovai panaikino savo elektroninę parduotuvę, ištrynė socialinių tinklų paskyras, o duris užvėrė ir vienintelė fizinė parduotuvė Vilniuje.
Pinigus žada grąžinti „priotiteto tvarka“
Kaip 15min nurodė „Eimeta“ atstovai savo komentare, prekyba bent jau kol kas nebus vykdoma
„Atsižvelgus į situaciją nusprendėme visiškai sustabdyti naujus pardavimus ir prioriteto tvarka vykdyti esamus klientų užsakymus bei pinigų grąžinimus. Kol šito nepadarysime, jokiu naujų pardavimų nevykdysime“, – nurodoma gautame laiške.
Bendrovė jau buvo panaikinusi atsiliepimų skiltį „Google“ ir rekvizitai.lt platformose, o nuo to laiko išnyko ir jos „Facebook“ bei „Instagram“ paskyros.
Pokyčių sulaukė ir pagrindinis bendrovės tinklapis – vietoje e.parduotuvės paliktos tik skiltys „Apie mus“ ir „Kontaktai“, o jokių prekių, kurias būtų galima nusipirkti internetu, eimeta.lt nebeliko.
Tam tikri pokyčiai pastebėti ir viešai teikiamuose įmonės duomenyse – nuo lapkričio vidurio įmonė turi 5,6 tūkst. eurų skolą.
Klientai buriasi kolektyviniam ieškiniui
Po 15min publikacijos pradėjo daugėti ir viešų atsiliepimų apie įmonės veiklą. Informaciniame tinklapyje imones.lt nuo pirmosios15min publikacijos atsiliepimų apie „Eimetą“ patrigubėjo.
Vienas iš vartotojų netgi užsimojo surinkti skundus dėl bendrovės veiklos. Susisiekus su vyriškiu telefonu, pašnekovas pasakojo, kad per pirmąją savaitę sulaukė apie 20 klientų laiškų.
„Visų istorija ta pati. Pasitarsiu su teisininkais, nes pinigų atgavimas, manau, jau aiškus – nebus ten tų pinigų. Viskas čia aišku – specialiai padaryta, tiek žmonių nukentėjo. Jeigu susirinks daug žmonių, gal jiems koks baudžiakas atsiras už tą apgavystę, bet pinigus aš jau nurašęs. Bet norisi bent jau pradėti procesą“, – nurodė vyras.
Jis pridūrė, kad jo asmeninis nuostolis siekia kelis šimtus eurų.
Kiti nuo bendrovės nukentėję klientai subūrė atskirą feisbuko grupę, kurioje taip pat dalijamasi istorijomis bei rengiamasi imtis kolektyvinių teisinių veiksmų.
Kai kurie klientai teigia patys ėję į vienintelę fizinę „Eimetos“ parduotuvę reikalauti pinigų.
Anoniminiai interneto komentatoriai teigė, kad nors kai kuriems pavykę juos atgauti, tačiau vėliau jie esą sulaukę laiškų iš pačios „Eimetos“ dėl nepagarbaus savo elgesio su vietoje dirbusiais darbuotojais.
Viena iš į 15min parašiusių skaitytojų (vardas ir pavardė žinomi) persiuntė gautą „Eimeta“ laišką – jame iš tiesų kalbama apie tai, kad, anot bendrovės, nederamas klientės elgesys parduotuvėje reikalaujant savo pinigų užfiksuotas kameromis ir įmonė dėl to kreipsis į policiją.
Visgi 15min paklausus apie „Eimetos“ darbuotojų atžvilgiu netinkamą klientų elgesį ir bendrovės atsaką, įmonės atstovai viską neigė.
Jeigu susirinks daug žmonių, gal jiems koks baudžiakas atsiras už tą apgavystę, bet pinigus aš jau nurašęs.
„Jūsų 2 skaitytojų laiškai teigia visišką netiesą, kurios nekomentuosime. Galime tik pabrėžti, kad ypač vertiname visus savo klientus, apgailestaujame dėl užtrukusio prekių pristatymo, išgyvename, atsisakėme bet kokių naujų pardavimų, kad kuo operatyviau įvykdytume visus esamus užsakymus ir pinigų gražinimą, ir kaip tik savo klientams sutikome išimties tvarka pritaikyti ypatingas papildomas nuolaidas, nemokamą pristatymą ar kitas sutartas pridėtines vertes. Manome, kad kiekvieną situaciją galima išspręsti tik geranoriškai, ir, žinoma, tik klientui naudingiausiu sprendimu“, – nurodoma atsakyme.
Kreipėsi ir Estijos įmonė: „Eimeta“ skolinga daugiau nei 40 tūkst. eurų
Po pirmosios publikacijos į 15min kreipėsi ir buitinės technikos tiekėjai iš Estijos – anot jų, „Eimeta“ jiems skolinga ir iki šiol negrąžino apie 40 tūkst. eurų.
Kaip 15min nurodė „Mcom Distribution“ atstovas, 2023 m. rugsėjo 19 d. jų darbuotojas nusiuntė užklausą dėl galimybės įsigyti 200 vnt. indukcinių „Bosch“ kaitlenčių ir jų prieinamumo Lietuvos bendrovės sandėlyje.
„Eimetos“ atstovai pasiūlė tokį sandorį: 200 vnt. kaitlenčių po 206 eurų už vienetą, dar 100 eurų už transportavimą į Taliną.
Bendra išankstinės sąskaitos faktūros vertė buvo 41,3 tūkst. eurų.
2023 m. spalio 4 d. pervedus 41,3 tūkst. eurų sumą į UAB „Eimeta“ sąskaitą, gautas pranešimas, kad prekės bus išsiųstos per 10-15 dienų.
Bendrovės atstovas 15min teigė, kad iš pat pradžių nesupratęs tokio delsimo, nes užsakant prekes, jam buvo teigiama, kad jos – sandėlyje.
Vis negaudamas patvirtinimo, kad prekės jau pakeliui į Taliną, vadybininkas galiausiai parašė laišką vadovei Violetai Krasauskienei, tačiau gavo piktą atsakymą iš įmonėje dirbančios jos dukros Linos Krasauskaitės, su kuria iki tol susirašinėjo dėl užsakymo.
Moteris jam esą nurodė, kad baigtų rašinėti įmonės vadovei jos asmeniniu paštu. Antraip ji „asmeniškai atvažiuos į Estiją“, susirašinėjimą prisiminė pašnekovas.
Po papildomų susirašinėjimų supratę, kad prekių negaus, „Mcom Distribution“ užsakymą atšaukė ir pareikalavo kuo greičiau grąžinti pinigus – juos bendrovei, kaip tarpininkams, buvo sumokėjęs kitas klientas.
Spalio 18 d. pateikus prašymą grąžinti prekes, L.Krasauskaitė bendrovę informavo, kad pagal Lietuvos įstatymus ji turi 14 dienų grąžinti pinigus, tačiau „per 5 dienas juos mums išsiųs greičiau“, nurodoma 15min matytuose susirašinėjimuose.
Vis dėlto iki gruodžio 4 d. pinigai dar nebuvo gauti, 15min nurodė „Mcom Distribution“ atstovas.
L.Krasauskaitė – nemaloniame sąraše
Du nesusiję šaltiniai 15min įvardijo, kad nors „Eimetos“ vadove oficialiai įrašyta jau minėta Violeta Krasauskienė, verslo vadžias laiko jos dukra L.Krasauskaitė.
1992 m. įkurtos „Eimetos“ savininkai pasikeitė tik praėjusiais metais liepą – iki tol akcijas valdė įmonės įkūrėjai – Prievelių šeima.
V.Krasauskienė nuo 2022 m. liepos tapo vienintele akcininke, valdančia 100 proc. bendrovės akcijų.
Tuo tarpu L.Krasauskaitė anksčiau yra vadovavusi įmonėms UAB „Beninas“ ir UAB „Italian design Home“. Jos valdė baldų saloną „Fratelli Casa“ – vienai bankrutavus, veiklą perėmė kita.
Šis baldų centras žiniasklaidoje prieš pora metų taip pat pagarsėjo kaip neatsiskaitantis su klientais – apie tai 2019 m. pabaigoje rašė ir15min.
Tuo metu į redakciją kreipėsi baldų salono „Fratelli casa“ klientės ir jį valdančią įmonę „Italian design home“ kaltino galimu sukčiavimu. Pirkėjos pinigus už baldus tuo metu sumokėjo, tačiau jie iki jų taip ir neatkeliavo net praėjus daugiau nei pusmečiui.
2021 m. kovą bendrovė bankrutavo, bet vėliau teismas pripažino, kad bankrotas sukeltas tyčia.
Dėl to šios priežasties L.Krasauskaitė įrašyta į Registrų centro viešai skelbiamą Fizinių asmenų, kuriems apribota teisė eiti viešojo ir (ar) privataus juridinio asmens vadovo pareigas ar būti kolegialaus valdymo organo nariu, sąrašą. Šis draudimas galioja nuo 2022 m. sausio 13 d. iki 2025 m. sausio 13 d.
Asmenims, esantiems tokiame viešai skelbiamame sąraše, draudžiama vadovauti įmonėms ar būti valdybos nariais. Tiesa, apie verslo vykdymą kitais metodais nėra neužsimenama.
„Eimetos“ atstovai tokią informaciją neigia ir jos plačiau komentuoti nesutiko.
„Jūsų 2 nesusiję šaltiniai teigia gandus, kurių nekomentuosime“, – nurodoma 15min gautame įmonės atsakyme.
VVTAT: gavome beveik 100 skundų
Kaip nurodė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė, pastaruoju metu ši institucija sulaukia nemažai skundų dėl šios bendrovės.
„Šiuo metu esame gavę jau beveik 100 skundų. Didžioji dalis skundų dar nagrinėjami ne teismo tvarka. Priimti sprendimai bus privalomi vykdyti. Nedidelės dalies ginčų nagrinėjimas nutrauktas, nes ginčo šalims pavyko rasti taikų sprendimą“, – nurodė ji.
D.Malinauskienė pabrėžė, kad VVTAT, reaguodama į didelį gaunamų skundų skaičių, šiuo metu vykdo ir kitas procedūras bendrovės atžvilgiu.
„Kraštutinė priemonė po pažeidimų tyrimo galėtų būti ir prieigos prie internetinės parduotuvės blokavimas“, – teigiama atsakyme.