Ekologiškų prekių parduotuvę įkūrusi šeima prekybos centruose lankosi vos kartą per du mėnesius

Ekologiškų prekių pardavimai pasaulyje pernai siekė 61,9 milijardus dolerių (53 milijardus eurų) – tai maždaug 6 proc. daugiau, nei 2019 m. Lietuvoje šis skaičius augo dar sparčiau – ekspertų teigimu, jis viršijo 10 proc. Ši verslo šaka laikoma viena perspekyviausių, rašoma pranešime spaudai.
/ Asmeninio archyvo nuotr.

„Visuomenė sąmoningėja, vis didesnei daliai žmonių tampa svarbu ką jie vartoja, kokią įtaką jų perkami produktai daro jų pačių sveikatai ir aplinkai, kurioje gyvena“, – pastebi birželį Vilniaus Pašilaičių mikrorajone duris atvėrusios ekologiškos parduotuvės ir kavinės „Žaliuomenė“ direktorius Konstantinas Aleksandrovičius. Nors Lietuvoje kelios ekologiškos parduotuvės jau veikė, tačiau ekologiškos kavinės iki šiol nebuvo – ši yra pirmoji. Be to „Žaliuomenės“ įkūrėjams – K.Aleksandrovičiui ir jo žmonai Daryai artimos „Zero Waste“ (gyvenimo be atliekų) idėjos, tad didžioji dalis produkcijos – nesupakuota, o pirkėjams, atsinešusiems savo tarą, siūloma 5 proc. nuolaida.

Praėjusį mėnesį pradėjo veikti ir „Žaliuomenės“ internetinė parduotuvė, be to įmonė ėmėsi ir didmeninės prekybos.

„Iš pradžių didmeninės neplanavome, tačiau pradėję veikti, pamatėme, kad yra didelė paklausa ir potencialas. Visų pirma, didesniais kiekiais produktų nori įsigyti dalis pirkėjų – tai aktualu norintiems sutaupyti, gyvenantiems miesteliuose bei kaimuose, kur dažnai apsipirkti nėra galimybių, taip pat tiems, kurie nori prekes gauti kuo mažiau supakuotas. Visų antra – kreipiasi verslai – vis daugiau jų gręžiasi ekologijos ir tvarumo link”, – kalbėjo verslininkas. Šiuo metu įmonė teikia ekologiškus produktus keletui maitinimo įmonių bei viešbučių. Pasak vyro, imtis permainų verslus spaudžia ir besikeičiančios pačių vertybės, ir vartotojai.

Fizinės bei elektroninės parduotuvės asortimente – beveik 1000 pavadinimų prekės, o didmenai „Žaliuomenė“ šiuo metu jų siūlo kelis šimtus, tačiau prekių skaičius kasdien auga. Tai – maisto produktai: kruopos, miltai, ankštiniai, riešutai, sėklos, prieskoniai, t.p. kosmetika bei švaros, skalbimo priemonės, įvairūs „Zero Waste“ reikmenys. Netolimoje ateityje turėtų atsirasti ir šviežių daržovių, vaisių bei uogų. „Ką galime, užsakome iš vietinių ekologiškų ūkių, daug prekių gauname iš Latvijos, Estijos, Lenkijos, kita dalis atkeliauja iš tolėliau. Lietuviška produkcija šiuo metu sudaro apie 10-15 proc. asortimento, tačiau labai tikimės, kad kiekis augs. Kai kurių dalykų Lietuvoje nerandame, nors klimato sąlygos yra tinkamos“, – teigė K.Aleksandrovičius.

Vyras tvirtino, kad stengiasi, jog kainos būtų prieinamos kuo daugiau žmonių – kai kurių prekių jos yra tokios pačios, kaip prekybos centruose parduodamų neekologiškų prekių. „O pavyzdžiui prieskoniai pas mus yra netgi pigesni“, – sakė jis.

Siunčiamos prekės pakuojamos į popierinius maišelius ir panaudotas, bet dar nesugadintas dėžes, o vilniečiai, sumokėję užstatą, prekes gali užsisakyti ir daugkartinio naudojimo dėžėse. „Vilniuje prekes išvežiojame patys, tad kai atvežame dėžę, tuo pačiu pasiimame seną, galvojame kaip panašiu principu galėtume dirbti visoje šalyje“, – sakė pašnekovas. Perkantiems didelius kiekius, prekės pristatomos pirminėje pakuotėje – toje, kokioje prekės atkeliavo iš gamintojo, tad pardavimo kiekiai svyruoja pagal tai ir yra nuo 2 iki 25 kg.

„Šiuo metu pagal asortimentą esame didžiausia Lietuvoje fizinė parduotuvė, prekiaujanti ekologiškomis prekėmis ir prekėmis be pakuotės. Internetinių parduotuvių yra didesnių už mus, tačiau jas lenkiame kaina“, – džiaugėsi verslininkas.

30 proc. pelno „Žaliuomenė“ įsipareigojo skirti Sengirės fondui, kurio tikslas – išsaugoti senuosius Lietuvos miškus.

K.Aleksandrovičius yra vienos stambios santechnikos įrangą gaminančios įmonės bendraturtis. Tačiau jau kurį laiką galvojo apie papildomą verslą, kuris skatintų sveiką, tvarų gyvenimo būdą. „Jis mūsų šeimai yra labai svarbus“, – neslėpė vyras.

Idėja atidaryti ekologišką parduotuvę bei kavinę kilo apsilankius panašioje vietoje Kosta Rikoje – Aleksandrovičių šeima šioje ekologišką turizmą itin skatinančioje šalyje pernai praleido keletą mėnesių.

„O vėliau atėjo mintis ir dėl didmeninės prekybos – pajutome, kad yra poreikis. Labai norime paskatinti verslų sąmoningumą, sužinojome, kad kai kurie jų naudoti ekologiškus produktus atsisako tik todėl, kad jų sudėtingiau įsigyti, o kainos – išpūstos“, – dalinosi verslininkas.

Dvi nedideles dukras auginantys Aleksandrovičiai patys nevartoja mėsos, žuvies, pieno produktų, kiaušinių, cukraus, kvietinių miltų (išskyrus speltos). „Pakeitus mitybą iškart pagerėjo ir fizinė, ir psichinė sveikata. Beveik visiškai dingo peršalimo ligos, pagerėjo miegas, nieko specialaus nedarydamas numečiau daugiau nei 10 kg. Nustojome lankytis pas gydytojus, nebevartojame vaistų”, – džiaugėsi „Žaliuomenės“ vadovas. Šeima prieš trejus metus paliko Vilnių ir apsigyveno Krunų ekobendruomenėje.

„Dabar maitinamės ne tik veganiškai, bet ir 100 proc. ekologiškai. Daug ką perkame iš aplinkinių ūkininkų, kai ką augina ir kaimynai, kitus dalykus gauname iš užsienio kartu su parduotuvei perkamomis prekėmis. Prekybos centruose beveik nebesilankome – tik kokį kartą per mėnesį, ar du mėnesius, kai prireikia degtukų ar tualetinio popieriaus“, – sakė K.Aleksandrovičius.

Pasak jo, kiekvienas žmogus savo kasdieniais pasirinkimais gali prisidėti prie mūsų planetos išsaugojimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų