„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ekologiškų prekių pirkėjai žvalgosi ne tik maisto produktų lentynose

Ekologiškų produktų paklausa prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse auga jau kelerius metus iš eilės. Todėl lietuviškas prekybos tinklas nuolat plečia ekologiškų prekių asortimentą, ieško gamintojų ir tiekėjų, kurie padėtų patenkinti pirkėjų poreikius. „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė teigia, kad daugiausia dėmesio sulaukia ekologiškos maisto prekės – pieno produktai, vaisiai, daržovės, duonos gaminiai ir prekės kūdikiams.
Skuode, po renovacijos, atidaryta „Maxima“
Skuode, po renovacijos, atidaryta „Maxima“ / „Maxima“ nuotr.

Ekologiškų prekių pasirinkimas šiemet „Maximoje“ yra bemaž ketvirtadaliu didesnis negu pernai, o šios rūšies prekių pardavimai šiemet jau viršijo 9 milijonus – yra kone trečdaliu didesni negu pernai. Pirkėjų apklausos rodo, kad klientai labiausiai vertina lietuviškos kilmės produktus, nes sieja juos su natūralumu, šviežumu. Didžiulį pasirinkimą šviežių ekologiškų produktų pirkėjai randa lietuviškų prekių skyrelyje „Linkėjimai iš kaimo“.

Ieškoti sveikų produktų paskatina vaikai

„Maximos“ parduotuvėse daugiau negu 330 ekologiškų prekių yra lietuviškos. Kad ekologiški produktai pasiektų lentynas lietuviškas prekybos tinklas bendradarbiauja su daugiau negu pusšimčiu lietuviškų įmonių, kurioms padeda geriau pažinti vartotojų pasirinkimus, poreikius bei pomėgius.

Tyrimų bendrovės „Nielsen Lietuva“ verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovė Baltijos šalims Daiva Buckonytė atkreipia dėmesį į tyrimų rezultatus, kurie rodo, kad tik vienas iš penkių (t.y. 21 proc.) Lietuvos gyventojų teigia visiškai nesirūpinantis, ar perkami produktai yra sveiki. „Šiai pirkėjų grupei yra svarbi tik pagrindinė produkto funkcija. Didžioji dalis, t.y. 50 proc. pirkėjų, tvirtina kartais atkreipiantys dėmesį į tai, ką perka, o net 28 proc. teigia nuolat ieškantys tik sveikų pasirinkimų“, – teigia D.Buckonytė. „Nielsen Lietuva“ duomenimis, šiek tiek daugiau dėmesio sveikiems produktams skiria 30–39 metų amžiaus gyventojai (31 proc.), gaunantys vidutines pajamas (32 proc.), didžiųjų miestų gyventojai (30 proc.).

„Stiprėjant sveiko maisto madai, Lietuvoje stebimas viso grūdo makaronų, grūdų batonėlių, lieso jogurto, ekologiškos grietinės paklausos augimas. Sveikų ir ekologiškų produktų paklausą taip pat skatina augantis žmonių rūpestis savo ir savo vaikų sveikata. Tarp auginančių 4–6 metų vaikus, nuolat sveikų produktų teigia ieškantys net 36 procentai gyventojų, kai susidomėjimas sveiku maistu namų ūkiuose be vaikų yra gerokai mažesnis“, – pastebi „Nielsen Lietuva“ verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovė Baltijos šalims D.Buckonytė.

Anot ekspertės, jauniausi Lietuvos gyventojai neretai neapsiriboja vien sveikų produktų pasirinkimu bei renkasi keisti gyvenimo būdą, laikytis tam tikro mitybos režimo: „9 proc. 16–19 metų gyventojų teigia besilaikantys vegetariškos dietos, 6 proc. 20–24 metų amžiaus žmonių nevartoja glitimo“.

„Maximos“ komercijos vadovė V.Drulienė atkreipia dėmesį, kad veganams ir vegetarams skirtų produktų skyriai tinklo parduotuvėse pasižymi ekologiškų prekių gausa.

Produktų įvairovę plėsti padeda partneriai

V.Drulienė sako, kad didinant ekologiškų prekių asortimentą, pavyksta suderinti daug įvairių pasiūlymų, kurių kaina vartotojams tampa patraukli. „Anksčiau vyravo nuomonė, kad ekologiškas prekes ir priemones gali įsigyti tik aukštesnes pajamas gaunantys žmonės, tačiau jau kurį laiką pastebime, jog didėjanti pasiūla bei mažėjanti kaina pritraukia vis didesnį pirkėjų ratą“, – dalijasi V.Drulienė.

Pašnekovė pastebi, kad ekologiškų prekių tiekėjai aktyviai investuoja į naujoves ir rinkai pristato vis didesnę produktų įvairovę. Pavyzdžiui, kartu su kitais savo produktais bendrovė „Auga“ siūlo šalto spaudimo rapsų branduolių aliejų. Rapsai, iš kurių spaudžiamas aliejus, yra auginami Lietuvos laukuose be cheminių trąšų ir pesticidų. Visą žemės ūkio kultūros auginimo ir aliejaus gamybos procesą prižiūri bendrovės „Auga“ specialistai. Skirtingai nuo kitų šalto spaudimo aliejų, šis aliejus gaminamas tik iš rapsų branduolių – taip išgaunamas jo geriausias skonis ir maistinės savybės. Prekybos tinklui „Auga“ taip pat tiekia ekologiškus kiaušinius, miltus, grybus, konservuotas daržoves ir kitas gėrybes.

„Šiandien mūsų klientai populiarius, mėgstamus patiekalus namuose gali pasigaminti vien iš ekologiškų produktų. Taip pat pastebime, kad per penkerius metus ekologiškų kūdikių prekių pardavimai išaugo daugiau negu 100 procentų. Savo asortimentą sudarome taip, kad jame ekologiškų produktų būtų visiems – nuo pačių mažiausių iki pačių vyriausių žmonių“, – teigia V.Drulienė. Pasak jos, patys populiariausi ekologiški maisto produktai yra prekės ženklo „Dobilas“ jogurtai, varškė, pienas.

Kokybę užtikrina griežta sistema

„Maximos“ komercijos vadovė pabrėžia, kad kiekviena ekologišką produkciją prekybos tinklui tiekianti įmonė yra sertifikuota pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą. Produktą ekologišku vadinti galima tik tada, kai ne mažiau kaip 95 procentus jo sudėties sudaro ekologinės kilmės sudedamosios dalys.

„Sertifikatai įrodo, kad tiekiama produkcija buvo pagaminta ekologinės gamybos būdu, kuris apima visus gamybos ir tiekimo galutiniam vartotojui etapus – nuo žaliavų gavybos, laikymo sąlygų ir perdirbimo iki produkcijos transportavimo ir patiekimo galutiniam vartotojui. Ekologiško produkto pakuotė žymima specialiu lapo simboliu ir ekologiškos gamybos sertifikato numeriu, – dėsto V.Drulienė, – Tik tokia produkcija Europoje laikoma ekologiška“.

Savo ruožtu lietuviškas prekybos tinklas rūpinasi, kad ekologiškos produkcijos laikymo ir tiekimo sąlygos atitiktų maisto produktų ženklinimą ir kokybę reguliuojančių tarnybų reikalavimus. „Maxima“ tikrina produkcijos ženklinimą, sudaro tinkamas produkcijos laikymo, paskirstymo ir tiekimo į parduotuves sąlygas, tikrina prekių, jau pasiekusių mūsų parduotuves, kokybę.

„Turime penkis sandėlius visoje Lietuvoje, kuriuose ekologišką produkciją saugome – visus juos yra sertifikavusi viešoji įstaiga „Ekoagros“, vienintelė Lietuvoje akredituota sertifikuoti ekologinę gamybą“, – pastebi V.Drulienė. Jos teigimu, daugumos ekologiškų prekių tiekėjai yra Lietuvos įmonės, nors prekybos tinklas bendradarbiauja su ekologiškų prekių tiekėjais iš daugiau negu 50 pasaulio valstybių.

Kuria tvarius santykius su aplinka

V.Drulienė priduria, kad pirkėjams vis labiau rūpi ne tik ekologiški maisto produktai, bet ir visa namų aplinka. Todėl auga ekologiškų buitinės chemijos priemonių, ekologiškos kosmetikos ir kūno priežiūros priemonių paklausa. Taip pat pašnekovė daro prielaidą, kad rinkdamiesi produktą pirkėjai vis dažniau kelia klausimą, ar jis yra draugiškas aplinkai.

„Pastaraisiais metais visame pasaulyje išryškėjo tendencija, kad prekių pasirinkimą lemia ne vien gera kaina ir kokybė. Pirkėjams vis svarbesnė tampa produktų kilmė, poveikis aplinkai, gamintojo vertybės. Lietuva – ne išimtis. Pirkėjai „Maxima“ parduotuves renkasi ir dėl palankių kainų, ir dėl produktų įvairovės – lentynose jie randa platų ekologiškų produktų asortimentą“, – sako „Maximos“ komercijos vadovė V.Drulienė.

Turėdami pasirinkimo laisvę lietuviško prekybos tinklo klientai gali lengviau įgyvendinti sveikos gyvensenos principus, kasdien kurdami harmoningą santykį su aplinka.

Daugiau sėkmingų lietuviško verslo istorijų ir vertingų profesionalų įžvalgų – lapkričio 7 d. įvyksiančioje „Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencijoje 2018“, „Litexpo“ parodų rūmuose Vilniuje. Registruokitės portale www.lietuviskasverslas.lt ir stebėkite konferencijos transliaciją gyvai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs