Ekspertai: „Boeing“ sunkumai pirmąjį pusmetį varžys JAV ūkio augimą

JAV orlaivių gamintojos „Boeing“ sunkumai, susiję su orlaivių „Boeing 737 MAX“ skrydžių sustabdymu, 2020 metų pirmąjį pusmetį varžys JAV ekonomikos augimą, prognozuoja ekspertai.
„Boeing 737 MAX“
„Boeing 737 MAX“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Praėjusį mėnesį „Boeing“ vėl atidėjo tikėtiną šio modelio orlaivių skrydžių atnaujinimo terminą. Bendrovė pareiškė, jog reguliavimo institucijų leidimą atnaujinti skrydžius tikisi gauti ne anksčiau 2020 metų vidurio.

Orlaivių „Boeing 737 MAX“ skrydžiai visame pasaulyje buvo sustabdyti 2019 metų kovą po dviejų mirtinų katastrofų.

2018 metų spalio pabaigoje netrukus po pakilimo iš Džakartos oro uosto sudužo Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvas „Boeing-737 MAX 8“ . Žuvo visi 189 orlaivyje buvę žmonės.

O 2019 metų kovo 10-ąją nukrito Etiopijos oro linijų bendrovės orlaivis „Boeing-737 Max 8“, skridęs iš Adis Abebos į Nairobį. Per šią katastrofą žuvo 157 žmonės.

Šių metų sausį „Boeing“ laikinai sustabdė šio modelio orlaivių gamybą.

Dalis ekonomistų mano, jog „Boeing“ sunkumai JAV ekonomikos augimo tempą pirmąjį ketvirtį sulėtins 0,5 procentinio punkto ir taip pat varžys plėtrą šių metų antrąjį ketvirtį, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.

Tyrimų bendrovės „IHS Markit“ ekonomistas Joelis Prakkenas prognozuoja, kad JAV bendrojo vidaus produkto (BVP) metinis prieaugis šių metų pirmąjį ketvirtį sudarys 2 procentus. Jis mano, jog „Boeing“ krizė yra „sunkesnė už uraganų padarinius“.

Ekonomisto skaičiavimais, JAV BVP dėl orlaivių „Boeing 737 MAX“ gamybos sustabdymo pirmąjį ketvirtį gali sumažėti 9 mlrd. JAV dolerių, o antrąjį ketvirtį – 13 mlrd. JAV dolerių.

Tuo tarpu RSM ekonomistas Joe Brusuelas mano, jog ekspertai ir investuotojai galbūt nuvertina galimas „Boeing 737 MAX“ krizės pasekmes orlaivių gamybos sektoriaus tiekimo grandinėms.

Analitikai įžvelgia ir kitokią riziką, su kuria gali susidurti „Boeing“.

Be kita ko, jie mini galimą tolesnį orlaivių „Boeing 737 MAX“ skrydžių atnaujinimo atidėjimą.

Ekspertai taip pat įspėja, jog keleiviai gali atsisakyti skristi šiais lėktuvais. Tai turės neigiamos įtakos oro bendrovių pelnui ir „Boeing“ teks joms mokėti kompensacijas.

Be to, yra tikėtina, jog dabartiniai „Boeing“ užsakovai ateityje vis dažniau rinksis „Airbus“ gaminamus orlaivius arba Kinijos „Comac“ orlaivius, kurių tiekimas užsakovams, kaip manoma, bus pradėtas kito dešimtmečio pradžioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų