Elektroninės prekybos apimtys pandemijos metu sparčiai augo

COVID-19 pandemija praėjusiais metais paskatino elektroninės prekybos apimtis, tačiau skaitmeninė prekyba plėtėsi netolygiai skirtingose šalyse, rodo pirmadienį paskelbti Jungtinių Tautų (JT) tyrimo duomenys.
Prekyba internetu
Prekyba internetu / 123RF.com nuotr.

„Nors užtruks šiek tiek laiko, kol bus gautas išsamus COVID-19 poveikio elektroninei prekybai įvertinimas <...> virtinė veiksnių rodo stiprų elektroninės prekybos apimčių augimą 2020 metais“, – pažymima Jungtinių Tautų prekybos ir plėtros konferencijos (UNCTAD) ataskaitoje.

Tyrime naudoti duomenys iš septynių šalių – Australijos, Didžiosios Britanijos, Kanados, Kinijos, Singapūro, Pietų Korėjos ir JAV, kurioms tenka maždaug du trečdaliai internetinės prekybos apimčių.

Pardavimai internetu Australijoje išaugo 59 proc., Didžiojoje Britanijoje – 46,7 proc., Jungtinėse Valstijose – 32,4 precedento, o Kinijoje – 14,6 procento.

Praėjusiais metais skaitmeninės prekybos apyvarta šoktelėjo 22,4 proc. iki 2,5 trln. JAV dolerių, po maždaug 15 proc. augimo 2018–2019 metais, nurodė UNCTAD.

Tuo tarpu bendra mažmeninės prekybos apimtis susitraukė 1 procentu.

„Ši statistika rodo augančią internetinės veiklos svarbą“, – naujienų agentūrai AFP pabrėžė ataskaitos autorius Torbjornas Fredrikssonas.

Ataskaita taip pat parodė, kad šalys, ypač besivystančios valstybės, turėtų naudoti tokius duomenis atkurdamos savo ekonomikas nuo pandemijos sukeltos krizės, sakoma UNCTAD technologijų ir logistikos skyriaus vadovės Shamikos Sirimanne pranešime.

Tarp prekeivių ypač įspūdingų rezultatų pasiekė Afrikos internetinė mažmeninės prekybos milžinė „Jumia“, kurios platformoje sandorių apimtis per pirmuosius šešis 2020 metų mėnesius išaugo daugiau nei 50 proc., palyginti su pirmuoju 2019 metų pusmečiu, pažymėjo T.Fredrikssonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų