15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

ERGO Baltijos šalyse atlygins žalą po „Ever Given“ avarijos Sueco kanale

ERGO Baltijos šalyse dalyvaus administruojant su „Ever Given“ laivo avarija Sueco kanale (Egiptas) susijusią žalą. „Ever Given“ laive, kuris 6 dienas blokavo Sueco kanalą, buvo ir ERGO Baltijos šalyse apdraustų krovinių. Vadovaujantis draudimo sutarties sąlygomis, ERGO Baltijos šalyse atlygins veiksmų, susijusių su krovinių atgavimu, išlaidas, kurios siekia apie 200 000 eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Sueco kanalą užblokavęs konteinerinis laivas „Ever Given“
Sueco kanalą užblokavęs konteinerinis laivas „Ever Given“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Ever Given“ yra vienas didžiausių pasaulyje konteinervežių. Šis 200 000 tonų talpos krovininis laivas, kuris kovo 13 d. 8 val. ryto pasisuko skersai ir įstrigo Sueco kanale, 6 dienas buvo užblokavęs vieną intensyviausių pasaulio laivybos kelių. Per tą laiką susidarė didžiulė 350 laivų eilė. Dėl kanale įstrigusio „Ever Given“ kiekvieną dieną buvo blokuojama 30 procentų pasaulinio krovininių laivų judėjimo, o į eilę kasdien stodavo dar po 50 laivų.

Vienintelis kitas kelias laivams, kurie naudojasi kanalu, būtų buvęs plaukti aplink Gerosios Vilties kyšulį Afrikoje ir Viduržemio jūrą pasiekti iš vakarų pusės. Kadangi tokiu atveju papildomai tektų nuplaukti 5 000 jūrmylių, kelionė užtruktų 14 dienų ilgiau.

Apskaičiuota, kad bendra su avarija susijusią žalų suma siekia maždaug milijardą dolerių. Kadangi Baltijos šalyse veikiančių importuotojų kroviniai irgi buvo gabenami „Ever Given“, atitinkamą dalį šios žalos atlygins ERGO Baltijos šalyse.

„Be standartinės draudimo apsaugos, krovinio draudimas apima ir gelbėjimo operacijos bei turto atgavimo išlaidas. Laive buvo mūsų klientams priklausantys kroviniai, todėl mes atlyginsime jų atgavimo išlaidas,“ – paaiškino ERGO Baltijos šalyse Draudimo departamento direktorius ir valdybos narys Marek Ratnik.

Nustatymo, kas ir kaip turėtų sumokėti už krovinio atgavimą, procesas tokiais atvejais būna ilgalaikis ir sudėtingas. Jam vadovauja laivo savininko paskirtas žalos nustatymo ekspertas. Tam, kad galėtų uoste atgauti savo krovinį, atitinkamo krovinio savininkas privalo pateikti draudimo garantijas. „Tokiais atvejais lemiamą reikšmę turi laiko veiksnys, todėl mūsų ekspertai turėtų iš tiesų greitai suktis ir surinkti visus dokumentus bei informaciją, kurios reikia išduoti draudimo garantiją mūsų klientams,“ – pridūrė Marek Ratnik.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais