„Ever Given“ yra vienas didžiausių pasaulyje konteinervežių. Šis 200 000 tonų talpos krovininis laivas, kuris kovo 13 d. 8 val. ryto pasisuko skersai ir įstrigo Sueco kanale, 6 dienas buvo užblokavęs vieną intensyviausių pasaulio laivybos kelių. Per tą laiką susidarė didžiulė 350 laivų eilė. Dėl kanale įstrigusio „Ever Given“ kiekvieną dieną buvo blokuojama 30 procentų pasaulinio krovininių laivų judėjimo, o į eilę kasdien stodavo dar po 50 laivų.
Vienintelis kitas kelias laivams, kurie naudojasi kanalu, būtų buvęs plaukti aplink Gerosios Vilties kyšulį Afrikoje ir Viduržemio jūrą pasiekti iš vakarų pusės. Kadangi tokiu atveju papildomai tektų nuplaukti 5 000 jūrmylių, kelionė užtruktų 14 dienų ilgiau.
Apskaičiuota, kad bendra su avarija susijusią žalų suma siekia maždaug milijardą dolerių. Kadangi Baltijos šalyse veikiančių importuotojų kroviniai irgi buvo gabenami „Ever Given“, atitinkamą dalį šios žalos atlygins ERGO Baltijos šalyse.
„Be standartinės draudimo apsaugos, krovinio draudimas apima ir gelbėjimo operacijos bei turto atgavimo išlaidas. Laive buvo mūsų klientams priklausantys kroviniai, todėl mes atlyginsime jų atgavimo išlaidas,“ – paaiškino ERGO Baltijos šalyse Draudimo departamento direktorius ir valdybos narys Marek Ratnik.
Nustatymo, kas ir kaip turėtų sumokėti už krovinio atgavimą, procesas tokiais atvejais būna ilgalaikis ir sudėtingas. Jam vadovauja laivo savininko paskirtas žalos nustatymo ekspertas. Tam, kad galėtų uoste atgauti savo krovinį, atitinkamo krovinio savininkas privalo pateikti draudimo garantijas. „Tokiais atvejais lemiamą reikšmę turi laiko veiksnys, todėl mūsų ekspertai turėtų iš tiesų greitai suktis ir surinkti visus dokumentus bei informaciją, kurios reikia išduoti draudimo garantiją mūsų klientams,“ – pridūrė Marek Ratnik.