Praėjusį mėnesį Portugalija oficialiai pranešė Europos Komisijai apie 3,2 mlrd. eurų restruktūrizavimo pagalbos oro bendrovei planą, kuriame, be kita ko, buvo numatyta panaikinti 2 tūkst. darbo vietų, apkarpyti atlyginimus ir sumažinti bendrovės orlaivių parką.
Komisija penktadienį paskelbtame pranešime taip pat nurodė, jog pakartotinai patvirtino TAP skirtą Portugalijos 1,2 mlrd. eurų sanavimo paskolą, kurią, „Ryanair“ pateikus ieškinį, anksčiau buvo panaikinęs ES Bendrasis Teismas.
ES žemesnės instancijos teismas gegužę nusprendė, jog, leidusi suteikti tokią paskolą, Europos Komisija nesugebėjo tinkamai pagrįsti tokio sprendimo.
ES „šiandien pakartotinai patvirtina sanavimo pagalbą ir konkrečiau apibūdina priežastis, kodėl buvo nuspręsta patvirtinti šią pagalbą“, rašoma Komisijos paskelbtame pranešime.
„Ryanair“ – didžiausia pagal keleivių skaičių Europos oro bendrovė – taip pat siekė, kad būtų panaikinta „Lufthansa“, „Air France“ ir kitoms didžiosioms ES oro bendrovėms skirta finansinė pagalba, tačiau jos pastangos dažniausiai buvo nesėkmingos.
„Ryanair“ yra apskaičiavusi, jog bendra oro bendrovėms skirta valstybės pagalba, kurią nuo pandemijos pradžios patvirtino Briuselis, jau viršijo 30 mlrd. eurų, įskaitant 11 mlrd. eurų, skirtų „Lufthansa“, 10,6 mlrd. eurų „Air France-KLM“, 3,5 mlrd. eurų „Alitalia“ ir 1,3 mlrd. eurų SAS.