„Atlikę išsamų tyrimą, padarėme išvadą, kad dvi Italijos bendrovei „Alitalia“ suteiktos bendros 900 mln. eurų vertės paskolos suteikė įmonei nesąžiningą pranašumą prieš konkurentes, pažeisdamos ES valstybės pagalbos taisykles“, – sakoma už konkurenciją atsakingos Europos Komisijos (EK) narės Margrethe Vestager (Margretės Vestager) pranešime.
„Dabar Italija turi susigrąžinti šias lėšas iš „Alitalia“, kad būtų atkurtos vienodos sąlygos ES aviacijos pramonėje“, – pridūrė ji.
Visgi EK nusprendė, kad „Alitalia“ vietą užėmusi naujoji oro linijų bendrovė ITA, pradėsianti veiklą kitą mėnesį, neprivalo grąžinti pinigų ir kad 1,35 mlrd. eurų, kuriuos bendrovei skyrė Italijos vyriausybė, nepažeidžia paramos taisyklių.
„Italija pademonstravo, kad tarp „Alitalia“ ir naujosios oro linijų bendrovės ITA yra aiški takoskyra, ir kad jos investicijos į ITA atitinka sąlygas, su kuriomis būtų sutikęs privatus investuotojas“, – pridūrė M. Vestageris.
„Kai ITA „pakils“, nuo Italijos ir ITA vadovybės priklausys, ar jos pasinaudos šia galimybe. O mes toliau darysime viską, kad užtikrintume sąžiningą konkurenciją ES aviacijos sektoriuje“, – teigė komisarė.
Nuostolingai veikusi „Alitalia“ perėjo į valstybės kontrolę 2017 metais, tačiau vyriausybei nepavyko rasti investuotojų, norinčių perimti bendrovę, o padėtį dar labiau pablogino koronaviruso pandemija.
Italijos vyriausybė 2017 metais suteikė įmonei dvi paskolas – po 600 mln. ir 300 mln. eurų.
Šių metų pradžioje Italija pranešė pasiekusi susitarimą su Europos Sąjunga dėl pagalbos, leidusį sukurti naują bendrovę be skolų, kuri perimtų dalį „Alitalia“ turto.