Šis susijungimas, apie kurį buvo iškilmingai paskelbta 2018 metais, buvo vadintas Europos pramonės lyderės – geležinkelių „Airbus“, kuri galės sėkmingai konkuruoti su kinais, – gimimu.
Tačiau informuoti šaltiniai naujienų agentūrai AFP pranešė, kad po ne vieną mėnesį trukusio tyrimo Europos Komisija nepritars siūlomam susijungimui, juolab kad bendrovių pasiūlytos nuolaidos neišsklaidė jos nuogąstavimų dėl šio sandorio.
Pranešimai apie tai, kad susijungimui nebus uždegta žalia šviesa, supykdė Paryžių, o Prancūzijos vyriausybės atstovai dėjo visas pastangas, kad užtikrintų susijungimą, kuris, jų nuomone, yra būtinas, kad būtų galima sėkmingai konkuruoti su Kinijos valstybės remiama CRRC.
Toks Briuselio sprendimas taip pat pakenks M. Vestager reputacijai Prancūzijos ir Vokietijos akyse, o ji ilgus metus buvo laikyta kylančia ES žvaigžde ir buvo kalbėta, kad po gegužės mėnesio rinkimų jai Briuselyje galbūt atiteks dar aukštesnės pareigos.
„XXI amžiuje sprendimai negali būti priimami remiantis konkurencijos taisyklėmis, kurios buvo nustatytos XX amžiuje“, – prieš susitikimą su M. Vestager praėjusį mėnesį pažymėjo Prancūzijos finansų ministras Bruno Le Maire (Brunas Le Meras).
Susijungimas „šiandien yra geriausias atsakas į didėjančią Kinijos įtaką geležinkelių sektoriuje. Ir vienintelis“, – pridūrė jis.
Kritika pasipylė po to, kai buvusi Danijos finansų ministrė M. Vestager pakartotinai pareiškė turinti abejonių dėl šio susijungimo, apie kurį buvo paskelbta 2017 metų rugsėjį.
„Užsispyrę technokratai“
Briuselis mano, kad, sujungus „Siemens“ ir „Alstom“ geležinkelių verslą, būtų sužlugdytos mažesnės grupės, traukinių bendrovėms tektų brangiau mokėti už riedmenis, o susijungusioji bendrovė užimtų dominuojančią padėtį prekybos signalizacijos sistemomis ir greitaisiais traukiniais srityje.
Didžiosios Britanijos, Nyderlandų, Belgijos ir Ispanijos konkurencijos institucijos tvirtai palaiko M.Vestager, nes baiminasi, jog gali padidėti jų nacionalinių geležinkelių operatorių išlaidos.
Tuo tarpu susijungimo šalininkai M.Vestager ragina pažvelgti už Europos ribų ir, kol nevėlu, užkirsti kelią Kinijos CRRC, kuri pati yra susijungimo rezultatas, įsigalėjimui.
„Šis sprendimas rodo tam tikrą Komisijos ideologiją, kuri prieštarauja Europos interesams“, – pareiškė agentūros AFP šaltinis Prancūzijos vyriausybėje ir pridūrė apgailestaujantis, kad ES „itin griežtai“ aiškina taisykles.
Kryžminėje politinėje ugnyje atsidūręs Komisijos pirmininkas Jeanas Claude‘as Junckeris antradienį stojo ginti ES konkurencijos politikos, pirštu bedęs į tuos, „kurie sako, kad Komisiją sudaro akli, kvaili ir užsispyrę technokratai“.
Taip J. C. Junckeris, regis, atsikirto „Siemens“ valdybos pirmininkui Joe Kaeseriui, kuris praėjusią savaitę pasiskundė, jog „praeityje įstrigę technokratai“ rengiasi užkirsti kelią susijungimui, kuris yra strategiškai svarbus visai Europai.
„Kai reikia užtikrinti vienodas sąlygas, mes niekada nežaisime politinių žaidimų ir nebandysime pelnyti palankumo“, – pabrėžė J.C.Junckeris.
Įgyvendinus siūlomą susijungimą, būtų sukurta geležinkelių milžinė, kuri veiktų 60 šalių ir turėtų 15,6 mlrd. eurų metinę apyvartą.
Beje, CRRC metinės pajamos – 26 mlrd. eurų – yra didesnės už trijų Vakarų sunkiasvorių – „Bombardier“, „Siemens“ ir „Alstom“, kurių kiekviena per metus gauna apie 8 mlrd. eurų – pajamas kartu sudėjus.