„Mes išsamiai išnagrinėsime, ar šie duomenys suteikia „Facebook“ nepagrįstą konkurencinį pranašumą, ypač internetinių klasifikuotų skelbimų sektoriuje, <...> kur „Facebook“ taip pat konkuruoja su įmonėmis, iš kurių renka duomenis“, – pranešė už konkurenciją atsakingos Europos Komisijos (EK) narės Margrethe Vestager.
Oficialus tyrimas bus pradėtas po išankstinio tyrimo, kuriame pagrindinis dėmesys buvo skirtas „Facebook“ prekyvietės klasifikuotų skelbimų paslaugai, prieinamai daugumai 3 mlrd. vartotojų.
Savo reklamą „Facebook Marketplace“ skelbiančios įmonės turi pateikti bendrovei „Facebook“ duomenis, kurie, Europos Komisijos teigimu, kelia susirūpinimą, jog JAV interneto milžinė „gali iškreipti konkurenciją“, naudodama šią informaciją „nukonkuruoti“ savo varžoves.
„Pavyzdžiui, „Facebook“ gali gauti tikslią informaciją apie vartotojų pageidavimus iš savo konkurentų reklaminės veiklos ir naudoti tokius duomenis, kad atitinkamai pritaikytų „Facebook Marketplace“, – mano Europos Komisija.
Europos Komisijai taip pat kelia nerimą tai, kaip „Marketplace“ yra integruota į pagrindinę „Facebook“ socialinio tinklo platformą, naudojant „susiejimo formą, suteikiančią bendrovei pranašumą pasiekiant klientus ir uždarant konkurencingas internetinių klasifikuotų skelbimų paslaugas“.
Kol kas nėra nustatytas joks terminas, per kurį tyrimas turėtų būti baigtas, o Europos Komisija teigė, kad jo trukmė priklausys nuo įvairių veiksnių, įskaitant bylos sudėtingumą.
Europos Komisija savo pareiškime pažymėjo, kad buvusios ES narės Didžiosios Britanijos konkurencijos ir rinkų priežiūros tarnyba (CMA) penktadienį taip pat pradėjo tyrimą dėl to, kaip „Facebook“ naudoja surinktus duomenis.
„Europos Komisija sieks glaudžiai bendradarbiauti su CMA nepriklausomo tyrimo metu“, – teigė Europos Komisija.
Praėjusį mėnesį Briuselis pradėjo tyrimą dėl „Facebook“ sprendimo įsigyti JAV startuolį „Kustomer“ nerimaudama, kad socialinės žiniasklaidos milžinė gali netinkamai panaudoti gautą prieigą prie asmens duomenų.