„Esame kaip šeima“: kokias toksiškas frazes darbo skelbimuose naudoja įmonės?

Kai kurios darbo skelbimuose naudojamos frazės potencialiam kandidatui gali signalizuoti, kad jam ir įmonei – ne visai pakeliui. Pavyzdžiui, žodis „šeima“ gali tapti tikra raudona vėliava. Tokių frazių yra ir daugiau.
Ofisas
Darbas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kaip rašo „Fortune“, kadaise „šeimos“ paminėjimas galėjo kandidatui sukelti šiltus jausmus, tačiau dabar, kai darbdavys sako, kad jo „komanda yra kaip šeima“, darbuotojas girdi kažką panašaus į tai: „Iš savo darbuotojų tikimės besąlygiškos ištikimybės ir atsidavimo net ir ne darbo valandomis.“

„Gebėti dirbti greitai besikeičiančioje aplinkoje“

Darbuotojai socialiniuose tinkluose nevengia įvardyti eufemizmų, už kurių slypi ne kas kita kaip reikalavimas dirbti ne darbo valandomis.

Darbo rinkos analizės įmonė „Revelio Labs“ peržiūrėjo darbo skelbimus ir rado tokių frazių kaip „darbuotojas turi gebėti susidoroti su stresu“, „dirbti esant spaudimui“, „gebėti atlikti kelias užduotis vienu metu“, „dirbti greitai besikeičiančioje aplinkoje“. Šias frazes galima įvardyti kaip tam tikras raudonas vėliavas.

123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.
123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotr.

Nors yra atvejų, kai tokios frazės gali pasiteisinti, pavyzdžiui – kai darbas tam tikroje pozicijoje kelia daugiau streso nei kitur – teisinga kandidatą apie tai įspėti. Visgi įmonės, kurios savo skelbimuose dažnai vartoja tokias frazes, susiduria su sunkumais samdydamos talentus.

„Frazės, kurios netiesiogiai apibūdina daug pastangų reikalaujantį darbą, kuriame nėra pusiausvyros tarp darbo ir asmeninio gyvenimo, gali juos atstumti“, – pastebima „Revellio Labs“ ataskaitoje.

Ekspertai taip pat išanalizavo 20 didžiausių JAV įmonių darbo skelbimus, ieškodami toksiškų frazių – daugiausia jų atrado „Starbucks“ skelbimuose. 75 proc. skelbimų buvo bent viena tokia frazė, o užpildyti laisvą etatą šiam kavinių tinklui vidutiniškai prireikė 82 dienų.

„Scanpix“ nuotr./Starbucks
„Scanpix“ nuotr./Starbucks

Antroje vietoje atsidūrė „Bank of America“, kurio 57 proc. darbo skelbimų buvo toksiškų frazių, trečioje vietoje – „Amazon“ (45 proc.).

O „Walgreens Boots Alliance“ buvo organizacija, mažiausiai naudojanti toksišką žargoną – jis atsirado vos 1 proc. darbo skelbimų. Vidutiniškai farmacijos mažmenininkas laisvą etatą užpildė per 31 dieną.

„Startbucks“ neatsakė į „Fortune“ prašymą pateikti komentarą.

Nustatyta, kad per pastaruosius dvejus metus dažniausiai toksiškos frazės buvo naudojamos rinkodaros, finansų ir pardavimų sektorių darbo skelbimuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis