Interviu 15min „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) vadovas R.Radvila teigė, kad jau pusmetį „Via Lietuva“ tiesiog atmeta visus ESO pateikiamus projektus tiesti kabelius palei kelią.
„165 projektai šiandien yra atmetimo stadijoje, ateina dar 400 rengiamų projektų“, – skaičiais dalijasi ESO vadovas.
Jis tvirtina, kad šiuo metu ruošiami teisės aktai, kurie leis kabelį tiesti išilgai kelių, gyvenimą palengvins tik strateginiams projektams, tokiems, kaip „Teltonikos“, o visiems kitiems užstrigusiems klientams esą elektros teks laukti toliau.
Pagrindinė dviejų valstybinių įmonių nesutarimo priežastis – kam turi tekti kaštai, jei rekonstruojant kelią teks iškelti patiestus elektros ir kitus inžinierinius tinklus.
„Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas tvirtina, kad „Via Lietuva“ per pastaruosius dvejus metus už tinklų iškėlimą sumokėjo daugiau nei 5 milijonų eurų ir įsitikinęs, kad ši našta neturi kristi ant kelius prižiūrinčios įmonės pečių.
„Įsileidus inžinerinius tinklus į kelią, pirmiausia reikia sąžiningai atsakyti į klausimus, kokios bus į kelio infrastruktūrą „ateinančių“ verslo įmonių atsakomybės <...> ir galiausiai, kas po kelerių ar kelių dešimtmečių metų keliui plečiantis ar atsiradus poreikiui jį rekonstruoti, padengs tinklų iškėlimo iš kelio juostos kaštus?“ – teigė „Via Lietuva“ vadovas.
Tuo tarpu R.Radvila teigia, kad jau įstatymiškai sudėti saugikliai, kad bent už naujų elektros tinklų, paklotų šalia kelio, iškėlimą mokės ESO, tačiau „Via Lietuva“ esą su tuo nesutinka – ji norėtų, kad kelio rekonstrukcijos atveju ši įmonė apmokėtų ir senų tinklų iškėlimą.
– „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas teigia, kad įmonė patiria nuostolių, kai reikia iškelti ESO patiestus kabelius, einančius palei kelią. Kaip galite tai pakomentuoti?