Estai ir baltarusiai aplenks lietuvius pačių lietuvių rankomis

2015 gruodžio mėn. Estijos viešbučių ir restoranų produktų tiekėjas „Horeca Service“ pradėjo naudoti naują e.važtaraščių, tiksliau, elektroninę pristatymų patvirtinimo, sistemą Track-POD. Ją Baltijos šalių e.dokumentų poreikiams adaptavo ir įdiegė lietuvių IT įmonė UAB „Sistemų integracijos sprendimai“ (SIS) EDI, bendradarbiaudama su taip pat lietuviško produkto Track-POD komanda.
„Sistemų integracijos sprendimai“
„Sistemų integracijos sprendimai“ / „Sistemų integracijos sprendimai“ nuotr.

Skaitmeninė rinka – prioritetas

Vienas iš didžiausių Europos Komisijos prioritetų – bendros skaitmeninės rinkos sukūrimas (Single Digital Market). Kaip žinia, kryptingai šio tikslo link juda ir Lietuva – Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) patvirtino e.važtaraščių tvarką ir ji Lietuvoje įsigaliojo nuo rudens.

Globaliame pasaulyje augant konkurencijai, veiklos efektyvumo ir produktyvumo kėlimas yra neišvengiamas. Šalims narėms, ypač tokioms kaip Lietuva, mažoms ir atviroms ekonomikoms, vienintelis būdas didinti savo konkurencingumą ir pasiekti sėkmę tarptautinėje erdvėje – spartus judėjimas pasitelkiant e.sprendimus.

123rf.com nuotr./Skaitmenizavimas
123rf.com nuotr./Skaitmenizavimas

Lietuvių sukurta Track-POD sistema jau naudojama Jungtinėje Karalystėje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Brazilijoje, Baltarusijoje, o tokiose šalyse kaip Australija, Danija, Filipinai jau vyksta bandomieji projektai. Lietuvių IT bendrovė SIS jau įdiegė minėtas sistemas Estijoje ir Latvijoje, Lietuvoje bandomieji projektai dar derinami. Įdomu pastebėti, kad Baltarusijos teisinėje sistemoje jau įteisintas e.važtaraštis ir sąskaita, kai Lietuva dar tik rengiasi šiam žingsniui.

Lietuviams trūksta ryžto

Estijos, Latvijos, net ir Baltarusijos verslo įmonės diegiant šį ir panašius e.sprendimus daro ryžtingus žingsnius.

Estijos, Latvijos, net ir Baltarusijos verslo įmonės diegiant šį ir panašius e.sprendimus daro ryžtingus žingsnius.

Kaip sako SIS direktorius Rišardas Bedulskis ir Track-POD produkto valdytojas Andrejus Baturinas, estų užsakovų entuziazmas ir ryžtas pranoko lūkesčius – jie atsargiai pamatavo, bet „kirpo“ drąsiai.

„Lietuvoje verslas į e.važtaraščius žiūri atsargiai, tarsi popieriuje surašytas tekstas būtų tikresnis. Apmaudu, kad verslas ir jį elektronizuotis menkai skatinanti valdžia praleidžia progą būti tarp lyderių bendroje ES skaitmeninėje rinkoje. Tapti lyderiais ne tik kaip aktyviems žaidėjams, bet ir kaip proceso kūrėjams“, – savo mintis dėstė R.Bedulskis.

Kaimynų verslo logika paprasta: pakeisdami darbui imlią popierinę dokumentaciją, jie spartina ir skaidresniu daro visą prekių transportavimo (logistikos) grandinę, prekių priėmimą ir perdavimą ir kuria pridėtinę vertę savo verslui.

„Sistemų integracijos sprendimai“ nuotr./Track-POD sistema
„Sistemų integracijos sprendimai“ nuotr./Track-POD sistema

Platesnės galimybės

Produktas „Track POD“ sukurtas kaip ePOD sprendimas, tačiau lietuvių IT bendrovė SIS į tai pažiūrėjo plačiau – bendradarbiaujant sukurtas ir e.važtaraštis su elektronine sąskaitų patvirtinimo sistema.

„Track POD“ sistema leidžia optimaliai nustatyti krovinio gabenimo maršrutą. Kaip krovinys keliauja realiu laiku, gali sekti tiek gabentojas, tiek gavėjas.

Krovinys keliauja kartu su e.važtaraščiu, o jo krovinio perdavimo metu sistema leidžia pasirašyti e.būdu – patvirtinti ne tik gavimo faktą, bet ir tikslų krovinio kiekį/sudėtį, kt. Taigi nelieka papildomų problemų, tikslinant ar apskaitant galimus nukrypimus nuo užsakymo. Elektroniniu būdu patvirtinimas fiksuojamas buhalterijoje, belieka tik išrašyti sąskaitą

Visą e.važtaraščio ir pristatymo patvirtinimo sistemą galima prijungti ir integruoti į jau turimą verslo valdymo sistemą, arba, kas svarbu smulkiam verslui, pakanka vairuotojui turėti mobilųjį telefoną su interneto prieiga.

„Sistemų integracijos sprendimai“ nuotr./„Sistemų integracijos sprendimai“
„Sistemų integracijos sprendimai“ nuotr./„Sistemų integracijos sprendimai“

Sistemos kūrėjai pastebi, kad Lietuvoje dar gajūs mitai, kuriuos sklaido kintanti realybė kad ir mūsų Baltijos kaimynų versle.

Kodėl efektyvu?

Priėmimo/perdavimo sandorio skaidrumas ir tikslumas. Dirbant su e.važtaraščiais buhalterijai mažiau tenka pildyti padildomų dokumentų ir garantuojamas realesnis sandorio atspindėjimas. Pavyzdžiui, pristatymo metu iškilus kiekio nesutapimams nereikia forminti „netikrų“ grąžinimų.

Prekių priėmimo ataskaitos realiu laiku. Lietuvių sukurta sistema užtikriną ir geresnę pristatymo vykdymo kontrolę – nuolat yra galimybė įsitikinti, ar tuo laiku prekė buvo pristatyta, ar nebuvo problemų. Pavyzdžiui, pristatymas buvo planuotas nuo 14:00 iki 16:00, o prekė buvo pristatyta tik 17:00. Išsiaiškinti, kur problema – paprasta, nes matoma, kas įdėjo prekę sandėlyje, kas ją vežė ir kas priėmė.

Galimybė paimti parašą iš gavėjo ar padaryti pristatymo nuotrauką. Elektroninis priėmimo perdavimo fakto patvirtinimas realiu laiku. Esant susitarimui su klientu, kad vairuotojas gali palikti prekes nesant priimančio asmens, yra galimybė padaryti nuotrauką bei užfiksuoti buvimo koordinates, kas patvirtina prekių pristatymą. Nuotraukos ir parašai įtraukiami į elektroninį dokumentą.

Klientų aptarnavimo kokybės gerinimas. E.važtaraščiai suteikia galimybę tiksliau planuoti darbo laiką. O tai padeda užtikrinti ir klientų aptarnavimo kokybę, kuri vienas iš svarbiausių veiksnių, siekiant rinkoje būti konkurencingais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Lidl Lietuva“ septintus metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Lietuvoje ir Europoje
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai