Darbdaviai bus atsakingi nustatyti infekcijos riziką darbo vietoje atliekant rizikos vertinimą, kad būtų galima geriau apsaugoti tiek darbuotojų, tiek klientų sveikatą.
Estijos premjerė Kaja Kallas pranešime spaudai teigė, jog epideminis koronaviruso plitimas įpareigoja vyriausybę ir darbdavius užtikrinti kuo saugesnę darbo aplinką.
„Estijoje yra maždaug 600 tūkst. samdomų darbuotojų ir yra žinoma, kad šiuo metu virusas pirmiausia plinta tarp darbingo amžiaus gyventojų. Vyriausybė ėmėsi veiksmų, kad užtikrintų žmonių saugumą viešosiose erdvėse, tačiau epidemijos kontekste labai svarbu, kad ir tie, kurie ketina dirbti, būtų kuo saugesni patys bei savo kolegų ir klientų atžvilgiu.
Atsižvelgiant į didėjančias infekcijų tendencijas, apsaugojus darbo vietą nuo COVID-19, padėsime apsaugoti žmonių sveikatą ir išsaugoti darbo vietas bei užkirsti kelią tolesniems apribojimams“, – kalbėjo premjerė.
Sveikatos apsaugos ir darbo ministras Tanelis Kiikas (Tanelis Kykas) pažymėjo, kad būtina didinti darbo aplinkos saugą siekiant užkirsti kelią viruso plitimui, o šiam tikslui pasiekti svarbu ne tik užtikrinti klientų ir pacientų saugumą, bet ir kaip įmanoma geriau nuo viruso apsaugoti darbuotojus, kurie asmeniškai bendrauja su klientais ir pacientais.
„Skiepai tebėra geriausias būdas apsaugoti savo ir kitų sveikatą bei išlaikyti visuomenę atvirą. Visgi darbdavys turi pasirinkti konkrečias priemones ir apsvarstyti alternatyvas, atsižvelgdamas į rizikos dydį ir savo galimybes“, – teigė K. Kiikas.
Remdamiesi darbo aplinkos rizikos vertinimu, darbdaviai galės pareikalauti, kad su dideliu skaičiumi žmonių kontaktuojantys darbuotojai pateiktų įrodymą, kad jie yra pasveikę nuo COVID-19 ligos, neigiamo testo rezultato arba vakcinacijos įrodymą, arba imtųsi kitų priemonių, mažinančių infekcijos riziką, pavyzdžiui, naudotų asmenines apsaugos priemones.
Rengdama įstatymo projektą, vyriausybė konsultavosi su įvairiomis pramonės organizacijomis ir tarnybomis.