Vyriausybė turėtų įgalioti Susisiekimo ministeriją atstovauti Lietuvai, sprendžiant visus galimus ginčus su „Skinest Rail“, nurodoma viešai paskelbtame nutarimo projekte.
Su „Skinest Baltijos“ vadovu Valdu Rasimu BNS kol kas nepavyko susisiekti.
„Lietuvos geležinkeliai“ šiemet nepasirašė sutarties su „Skinest Rail“ dėl pabėgių pirkimo, nors įmonė buvo pasirinkta konkurso nugalėtoja. Vyriausybė birželį patvirtino, kad daugiau nei 3 mln. eurų vertės sandoris neatitiktų nacionalinio saugumo interesų.
Vyriausybė tuomet skelbė, kad „Skinest Rail“ savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis. Be to, O.Osinovskis buvo įtariamasis byloje dėl korupcinio nusikaltimo Latvijoje.
Estijos pilietis O.Osinovskis įvardijamas kaip vienas turtingiausių šalies žmonių, jis figūravo viename garsiausių Latvijos korupcijos skandalų – jis įtariamas davęs 0,5 mln. eurų kyšį už tai, kad Latvijos geležinkelių valdoma įmonė „Latvijas Dzelzcels RSS“ įsigytų iš „Skinest“ 4 senus dyzelinius lokomotyvus. Jam bei buvusiam Latvijos geležinkelių vadovui Ugiui Magoniui iškeltos baudžiamosios bylos.
Sutartį dėl pabėgių pirkimo „Lietuvos geležinkeliai“ birželį pasirašė su antroje vietoje konkurse buvusia „Swetrak“.
Geležinkelių ir Vyriausybės sprendimus „Skinest Rail“ nesėkmingai skundė teismuose – Vilniaus apygardos teismas rugpjūtį patvirtino, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Swetrak“ sutartis yra teisėta, o Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) liepą atmetė „Skinest Baltijos“, „Skinest Rail“, „Skinest Grupp“ ir jų savininko O. Osinovskio skundą dėl Vyriausybės komisijos sprendimo.