Sparčiai pasaulyje besiplečianti pigių prekių platforma „Temu“, valdoma Kinijos el. prekybos milžinės „PDD Holdings“, susiduria su įvairiomis problemomis – pavyzdžiui, Vakarų šalys nerimauja, kad bendrovė mažas kainas naudoja kaip jauką, siekdama išvilioti naudotojų duomenis.
O šią savaitę šimtai prekybininkų, pardavinėjančių prekes per „Temu“ platformą, surengė protestą prie „Temu“ biuro pietų Kinijos Guangdžou mieste.
Jie protestavo prieš bendrovės taikomas baudas prekybininkams ar sulaikytais mokėjimais už jau parduotas prekes.
„Temu“ veikia kaip internetinė parduotuvė, kurioje savarankiškai dirbantys pardavėjai mažesnėmis kainomis parduoda savo prekes. Tyrimų bendrovės „Marketplace Pulse“ duomenimis, daugiau kaip 100 tūkst. tokių pardavėjų yra įsikūrę Kinijoje.
Du pirmadienį proteste dalyvavę tiekėjai, kurie nenorėjo būti įvardyti, CNN pasakojo, kad atėjo skųstis dėl, jų nuomone, „neproporcingai didelių“ baudų, kurias „Temu“ skyrė už prastą klientų aptarnavimą. Tai gali būti pavėluotas pristatymas, netikslūs produktų aprašymai arba ne to produkto išsiuntimas. Keturi pardavėjai, su kuriais kalbėjosi CNN, teigė, kad baudos nuo vieno iki penkių kartų viršija didmeninę produkto kainą.
Viena iš jų, prekiaujanti namų apyvokos prekėmis, skundėsi, kad platforma esą įšaldė apie 2 mln. juanių (276 tūkst. dolerių) pajamų, gautų už parduotas prekes. Ji norėjo pasiimti šiuos pinigus, kad galėtų sumokėti atlyginimus ir padengti kitas su verslo vykdymu susijusias išlaidas. Prekybininkė teigė, kad „Temu“ ją informavo, jog jos produktai „pažeidė taisykles“, tačiau ji nesuprato, kas nutiko.
„Dabar esu tikrai beviltiškoje padėtyje. Manau, kad netrukus prarasiu savo šeimą ir verslą. Labai gailiuosi (prisijungusi prie platformos)“, – sakė ji CNN.
CNN matė pardavėjos „Temu“ sąskaitos ekrano nuotraukas, kuriose matyti, kad iš viso buvo negalima išimti šiek tiek mažiau nei 2 mln. juanių.
„Temu“ atstovas spaudai nesutiko su protesto mastais, sakydamas, kad Guangdžou susirinko „keliolika pardavėjų“, daugiausia drabužių, kurie taip pat veikia konkuruojančioje „Shein“ svetainėje.
„Jie buvo nepatenkinti tuo, kaip „Temu“ sprendė klausimus, susijusius su jų produktų kokybe ir atitiktimi, ir ginčijo kelių milijonų juanių sumą“, – sakė atstovas spaudai ir pridūrė, kad pardavėjai atsisakė spręsti ginčus įprastais arbitražo ir teisiniais kanalais, nurodytais pardavėjų sutartyse.
„Padėtis stabili, ir bendrovė aktyviai dirba su pardavėjais, kad rastų sprendimą“, – sakė asmuo.
Rinkos analizės bendrovės „Sensor Tower“ duomenimis, „Temu“ programėlė nuo pat jos pasirodymo buvo atsisiųsta daugiau nei 600 mln. kartų. Praėjusiais metais ji buvo aštunta pagal atsisiunčiamų programėlių skaičių visame pasaulyje, o JAV išlieka pirmoje vietoje. Per pastaruosius metus ji aktyviai plėtėsi Lotynų Amerikoje, Artimuosiuose Rytuose ir Pietryčių Azijoje.