Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Euro zonoje gerokai sulėtėjo infliacija, nedarbas toliau mažėja

Gegužę euro zonoje gerokai sulėtėjo infliacija, nes smarkiai svyruojančios energijos kainos iš esmės niveliavo Europos Centrinio Banko (ECB) milžiniškos apimties ūkio stimuliavimo priemonių poveikį, rodo trečiadienį paskelbti Europos Sąjungos duomenys.
Eurai
Eurai / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Tuo tarpu nedarbas euro zonoje balandį ir toliau mažėjo ir pasiekė 9,3 proc. – žemiausią lygį nuo 2009 metų kovo, skelbia ES statistikos tarnyba „Eurostat“.

Gegužę infliacija euro zonoje siekė 1,4 proc., palyginti su 1,9 proc. balandį. „Factset“ apklausti analitikai prognozavo, kad gegužę kainos euro zonoje padidės vidutiniškai 1,5 proc.

O nedarbo lygis euro zonoje, kaip prognozavo „Factset“ apklausti analitikai, neturėjo pakisti.

Infliacija yra pagrindinis vartotojų paklausos rodiklis, ir ECB siekia, kad infliacija euro zonoje butų kiek mažesnė už du procentus, kad būtų palaikomas tvarus kainų augimas, atspindintis gerą ekonomikos būklę.

Siekdamas tai užtikrinti ECB palūkanų normas laiko istorinėse žemumose, siūlo bankams pigių paskolų ir kiekvieną mėnesį superka dešimčių milijardų eurų vertės obligacijų. Tačiau spartėjantis euro zonos ekonomikos atsigavimas ir šių metų pradžioje šoktelėjusi infliacija sustiprino nuomonę, ypač įtakingos Vokietijos, kad ECB turėtų mažinti savo stimuliavimo programos apimtis.

Dabar rinkos dalyviai laukia kitą savaitę vyksiančio ECB posėdžio, kad sužinotų, kada bankas gali pradėti mažinti programos apimtis. Tiesa, dauguma analitikų mano, kad to reikės palaukti dar mažiausiai kelis mėnesius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?