Tarp tyrimų, naudotų rengiant EESRK nuomonę, panaudotas ir šių metų rugsėjo mėnesį paskelbtas konsultantų „Ernst & Young“ tyrimas „Svetingumo sektorius Europoje“ (“The Hospitality Sector in Europe“). Nuomonėje pažymima, kad alaus pramonės segmentas yra svarbus tiek kaip darbdavys, tiek kaip svarbi svetingumo (viešbučių, kavinių, restoranų) industrijos dalis.
Ataskaitoje teigiama, kad Europos alaus daryklose ir su aludaryste susijusiose įmonėse dirba per 128 tūkst. žmonių, ir dar 2 mln. darbo vietų sukuriama, parduodant alų – tai sudaro apie 1 proc. visų Senojo žemyno darbo vietų.
Europos alaus daryklose ir su aludaryste susijusiose įmonėse dirba per 128 tūkst. žmonių, ir dar 2 mln. darbo vietų sukuriama, parduodant alų
„Daugelis neįvertina, kad jei nebūtų alaus, kiltų pavojus ne tik aludariams ar salyklo gamintojams, žemdirbiams, bet ir mažėtų barmenų, padavėjų, restorano vadybininkų, renginių organizatorių ir kitų sričių darbų apimtys. Ši ataskaita dar kartą patvirtino, kaip aludariai prisideda prie visos Europos šalių svetingumo sektoriaus plėtros ir naujų darbo vietų kūrimo“, – pabrėžė Lietuvos aludarių gildijos prezidentas Saulius Galadauskas.
Briuselyje paskelbtame dokumente Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetas pripažino, kad aludariai vieni iš nedaugelio Europoje prisitaikė ir įveikė krizę.
Dokumente, pavadintame „Iniciatyvos, skirtos didinti Europos aludarystės augimo potencialą“ (angl. Incentivising the growth potential of the European beer industry), teigiamai atsiliepiama apie sektoriaus pastangas kuriant darbo vietas, siekiant tvarumo, diegiant inovacijas, skatinant švietimą ir socialinę įtrauktį, bei pažymima segmentą palaikančios ir subalansuotos reguliacijos nauda.
„Naujoji ataskaita parodė du dalykus – tai, kad Europos aludariai išlieka pasauliniai alaus pramonės segmento lyderiai ir tai, kad mums pavyko prisitaikyti, atėjus ekonomikos krizei. Nepaisant to, ataskaitoje nedviprasmiškai pasakyta, kad mūsų sektoriuje yra dar daug neišnaudoto potencialo. Palanki mokesčių ir prekybos politika, pripažįstant ir ypač svarbią svetingumo industrijos rolę ekonomikoje, gali padėti mums išlikti pasauliniais lyderiais, prisidėti prie ūkio augimo ir darbo vietų kūrimo“, – sakė Europos aludarių asociacijos „The Brewers of Europe“ generalinis sekretorius Pjeras Olivje Beržeronas (Pierre-Olivier Bergeron).
Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komiteto nuomonėje taip pat teikiamos rekomendacijos, kaip gėrimų gamintojai ir politikai gali susidoroti su XXI amžiaus iššūkiais tokiose srityse kaip struktūriniai rinkos pokyčiai, mokesčiai, tarptautinė prekyba, darbo vietų kūrimas, subalansuota plėtra, socialinė atsakomybė, mokslo tyrimai, švietimas ir inovacijos.
Europos aludarių asociacija „The Brewers of Europe“ apjungia apie 4 tūkst. didelių, vidutinių ir mažų alaus daryklų bei vienija ir gina 30 šalių ES aludarių ir salyklo gamintojų organizacijų interesus.