2021 10 25 /2021 10 26

EVA leido skirti „Moderna“ vakcinos stiprinančiąją dozę asmenims nuo 18 metų

Europos Sąjungos farmacijos sektoriaus priežiūros tarnyba pirmadienį rekomendavo leisti skirti bendrovės „Moderna“ sukurtos vakcinos nuo COVID-19 stiprinančiąsias dozes visiems 18 metų sulaukusiems asmenims.
Jungtinė Karalystė pradėjo skiepijimą nuo COVID-19 „Moderna“ vakcina
„Moderna“ vakcina / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Sprendimas buvo priimtas didėjant susirūpinimui, kad asmenų, atlikusių pirminį skiepijimo kursą, imunitetas pandeminiam koronavirusui ilgainiui silpnėja.

Vakcina „Spikevax“ yra antrasis preparatas, kurio stiprinančiosioms dozėms žalią šviesą uždegė Europos vaistų agentūra (EVA), anksčiau šį mėnesį leidusi skirti bendrovių „Pfizer“ ir „BioNTech“ sukurtosios vakcinos papildomas dozes.

„Duomenys parodė, kad „Spikevax“ trečioji dozė, suleista praėjus 6–8 mėnesiams po antrosios dozės, lemia antikūnų lygio padidėjimą suaugusiesiems, kurių antikūnų lygis mažėjo“, – sakoma EVA pranešime.

Sveikatos apsaugos institucijos 27 šalių Bendrijoje „gali teikti oficialias rekomendacijas dėl stiprinančiųjų dozių vartojimo, atsižvelgdamos į vietos epidemiologinę padėtį“, nurodė Amsterdame įsikūrusi agentūra.

EVA pridūrė, kad dabartiniai duomenys rodo, jog papildomai paskiepytiems asmenims pasireiškiantis šalutinis poveikis yra panašus kaip gavus „Spikevax“ antrąją dozę.

„Širdies uždegimo ir kitų labai retų šalutinio poveikio atvejų rizika gavus stiprinančiąją dozę yra atidžiai stebima“, – sakoma pranešime.

Anksčiau šį mėnesį EVA rekomendavo vartoti „Pfizer/BioNTech“ vakcinos „Comirnaty“ trečiąją dozę asmenims nuo 18 metų, o „Spikevax“ stiprinančiąją dozę – asmenims, kurių imuninė sistema smarkiai nusilpusi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis