„Facebook“ atstovės išgirti lietuviai įsitikinę: plėstis reikia į dideles ir turtingas šalis

Į Lietuvą atvykusi „Facebook“ pardavimo vadovė pažėrė komplimentų kai kuriems mūsų šalies verslininkams, o vieną bendrovę net išskyrė iš kitų. Penkiolikoje Europos šalių kosmetiką platinanti kompanija „Harmony Life“ sako, kad jų sėkmę lėmė sprendimas orientuotis į dideles rinkas.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123rf.com nuotr.

Įmonių plėtra į mažas kaimynines Latvijos ir Estijos rinkas dažnai tėra resursų deginimas. Investicijų ir žmogiškųjų išteklių, norint užkariauti didesnių šalių rinkas, reikia tiek pat, kaip ir vystant veiklą pas mažuosius kaimynus, tačiau grąža verslui yra nesulyginama, sako „Harmony Life“ direktorius Tomas Kapočius.

Įvardijo kaip sektiną pavyzdį

Bendrovė, kurią „Facebook“ atstovė jau pavadino inovatyvaus ir sėkmingo rytų europiečių verslo pavyzdžiu, prasitarė ir apie žengimą į rinkas už Europos ribų.

Ketvirtadienį Vilniuje prasidėjusiame modernių technologijų ir verslumo renginyje #SWITCH! kalbėjusi „Facebook“ Rytų ir Vidurio Europos pardavimo vadovė Anna Maria Treneva teigė, kad nauja globalių technologijų įmonių karta pasaulį išvys Rytų Europoje. Be to, renginio pranešėja mano, kad Lietuvoje yra įmonė, kuri bus brangiai įsigyta.

„Tai bendrovė „Harmony Life“, kuri jau parduoda puikius kosmetikos produktus Europoje ir nukonkuruoja tradicines bendroves“, – tikino A.M.Treneva.

„Harmony Life“ internetinė svetainė
„Harmony Life“ internetinė svetainė

„Ne, pasiūlymų nesame gavę ir, tiesą sakant, mūsų dabartiniai poreikiai nereikalauja investicijų iš išorės“, – paklaustas, ar bendrovė jau yra sulaukusi pasiūlymų iš potencialių investuotojų pusės, 15min tikino T.Kapočius.

Vietoje Latvijos – tiesiai į Švediją

Šiuo metu penkiolikoje Europos šalių garsių Prancūzijos kosmetikos gamintojų prekes siūlanti lietuvių bendrovė veiklą pradėjo prieš penkerius metus, nuo prekybos grupinių apsipirkimų portaluose. Vėliau, nusprendę prekybą vykdyti savarankiškai, „Harmony Life“ sukūrė savo elektroninę parduotuvę bei pradėjo reklamuotis „Facebook“ socialiniame tinkle.

„Bet pelno iš veiklos buvo palyginti mažai. Norint parduoti daugiau reikėjo agresyvinti veiklą Lietuvoje, bet su agresyvia veikla daug pelno neuždirbsi, todėl nusprendėme jėgas išbandyti didesnėje ir aukštesnę perkamąją galią turinčioje šalyje. Mūsų antra šalis, kur pradėjome veiklą, buvo ne Latvija, ir ne Estija, o Švedija, ir tai buvo pats geriausias sprendimas“, – apie verslo pradžią kalbėjo T.Kapočius.

„Harmony Life“ vadovas pastebėjo, kad noras įsitvirtinti tiek daug gyventojų, tiek mažai gyventojų turinčioje šalyje, reikalauja tiek pat finansinių ir žmogiškųjų išteklių.

Be to, geografiškai patogi Lietuvos padėtis leidžia greitai pristatyti prekes klientams ir Šiaurės, ir Vakarų Europos šalyse.

„Šiandien nemažai lietuviškų elektroninės prekybos įmonių plėtrą daro į mažas rinkas – Latviją, Estiją, vietoj didelių šalių, ir taip iš tiesų degina savo resursus. Tad mūsų sėkmingas startas Švedijoje davė tyro oro verslui ir paskatino plėstis toliau“, – aiškino T.Kapočius, jis pridūrė, kad pritaria A.M.Trenevos pareiškimui esą jėgų mažoms rinkoms eikvoti neverta.

Žengs ir į JAV?

Šiuo metu „Harmony Life“ jau nori įžengti į naujas šalis bei, T.Kapočiaus žodžiais tariant, bandyti laimę už Atlanto. Tiesa, įmonės vadovas atkreipė dėmesį, kad kiekvienos šalies rinka specifiška ir visur reikia laukti staigmenų.

Kuriose šalyse „Harmony Life“ sulaukia didžiausių pirkėjų srautų, bendrovės vadovas atskleisti nesutiko, tačiau pažymėjo, kad rinkos pelningumas tiesiogiai proporcingas joje esančių gyventojų skaičiui.

Beje, nors tai ir lietuvių bendrovė, tačiau mūsų šalyje pagamintos kosmetikos gaminių „Harmony Life“ tinklalapiuose rasti neįmanoma.

Kaip teigia pats T.Kapočius, tai lemia dvi priežastys – ženklo „Pagaminta Prancūzijoje“ patrauklumas visose Europos šalyse bei nedidelis gamybos kaštų skirtumas, kuris nekelia minčių apie gamybos iškėlimą iš parfumerijos pramone garsėjančios šalies.

„Turėjome keletą incidentų su nesąžininga konkurencija, kuomet mus kopijavo konkurentai. Tad šiandien mes prekiaujame prekiniais ženklais, kurie yra skirti tik mums – taip galime apsiginti teismuose, kai mus kopijuoja“, – apie karčią patirtį prasitarė T.Kapočius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis