„Facebook“ naujų reakcijų (greta „patinka“/„like“ mygtuko) daug jo vartotojų jau seniai laukia. „Nepatinka“/„dislike“ būtų labai tikęs liūto Cecilio istorijai, tačiau Markas Zuckerbergas nenori sukurti „nekentėjų“ bendruomenės – „Facebook“ esą skirtas sujungti žmones.
Nauja dabar išbandoma „Reakcijų“ funkcija vartotojams pasiūlys gerokai daugiau būdų reaguoti į tam tikrą įrašą.
Šią funkciją „Facebook“ išbando Ispanijoje ir Airijoje. „Facebook“ siūlo 7 skirtingas reakcijas (jaustukus arba emocijų simbolius, ang. emoticon).
Ką reiškia kiekvienas jaustukų, vartotojas gali nuspėti intuityviai, nes „Facebook“ nepateikia jokio jų aprašymo.
Po įrašu pateikiama reakcijų statistika – kiek žmonių kokį jaustuką paspaudė. Savo jaustuką galima pakeisti – paspausti dar kartą tą patį jaustuką ir tuomet pasirinkti alternatyvą. Žinoma, galima rinktis ir tradicinį nykštį („patinka“/„like“).
Kol kas nauja „Facebook“ funkcija yra išbandome tik dviejose rinkose, ir tik kompiuterinėse socialinio tinklo versijose. Jaustukais taip pat negalima naudotis reaguojant į komentarus – tik į įrašus.
J.Morgan rašo, kad įprato vietoje „patinka“ mygtuko spausti širdelę, o užsimerkusį besišypsantį veidą spausti tuomet, kai įrašas padeda jai pasijusti maloniai, pajausti šilumą.
Po įdomiais įrašais ji įprato spausti išsižiojusį veidą, o į liūdnus įrašus reaguoti verkiančiu veidu („patinka“ mygtukas tokiais atvejais dažnai pasirodo nejautrus).
Liūto Cecilio ir panašioms istorijoms jai tinkamiausias pasirodė pykčio jaustukas.
Ispanijoje ir Airijoje nauja funkcija buvo pritaikyta ir „Facebook“ analitikos puslapiui („Facebook Page Insights“), kuri yra pasiekiama socialinio tinklo puslapių administratoriams.
„Likes“ buvo pakeistas į „Reactions“ – dabar administratoriui rodoma bendra reakcijų suma, nepriklausomai nuo to, ar vartotojui tikrai patiko įrašas, ar jis spaudė pyktį reiškiančią emociją. Kol kas analitika skirtingų emocijų nesumuoja – jos matomos tik po konkrečiu įrašu.
Naujos emocijos leidžia vartotojams reaguoti ir į reklamas. Tačiau kol kas jos taip pat skaičiuojamos kartu, neišskiriamos skirtingos reakcijos į reklaminį turinį.
Kokią įtaką naujos reakcijos padarys „Facebook“ „relevancy score“ (atitikimo balas, rodantis, ar reklama skirta tikslinei auditorijai, ir veikiantis reklamos kainą), kol kas neaišku.
Kadangi nauja „Facebook“ funkcija jau greitai turėtų būti pasiūlyta ir kitoms rinkoms, galimos vartotojų reakcijos turi būti įtrauktos į kiekvieną rinkodaros strategiją.
Todėl verta prisiminti, kodėl socialinių medijų vartotojai dalijasi įvairiais įrašais.
„New York Times“ įžvalgos, kodėl vartotojai taip elgiasi:
- Tam, kad pasidalintų vertingu ir smagiu turiniu
- Kad atkreiptų dėmesį į opius, probleminius klausimus
- Tam, kad pasakytų, kas jie yra
- Tam, kad kurtų ir puoselėtų ryšius
Brianas Carteris, knygoje kalbėdamas apie populiariausius įrašus, teigia, kad jie pasižymi bent jau vienu iš šių savybių:
- Jie yra vienijantys
- Duodantys
- Patariantys
- Įspėjantys
- Pralinksminantys
- Įkvepiantys
- Nustebinantys
Turinys, kuris vienija žmones bendram tikslui, dažnai yra populiarus – juo linkstama dalintis.
Daug gerų sporto rėmimo pavyzdžių papuola į šią kategoriją, pavyzdžiui, ši „Guinness“ reklama.
Žmonės taip pat linkę dalintis turiniu, kuris kažką siūlo arba skatina duoti.
Žmonėms taip pat labai patinka „Facebook“ dalintis patarimais ar tiesiog tokiais įrašais, kurie pralinksmina jų draugus. Žinoma, nepastebėti nelieka ir nauji, stebinantys faktai, įvykiai, reiškiniai.