„Facebook“ savininkė „Meta“ pirmą kartą įmonės istorijoje išplatins obligacijų emisiją

„Facebook“ savininkė „Meta“ traukiasi iš nedidelio skaičiaus didžiųjų įmonių, neturinčių skolų, pradėdama pirmąjį savo obligacijų emisijos platinimą, įmonei susidūrus su dideliu verslo sąlygų neapibrėžtumu ir gausiai investuojant į metavisatos vizijos įgyvendinimą.
„Meta“
„Meta“ / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

Nerimas dėl socialinės žiniasklaidos milžinės ateities ir arši konkurencija su „TikTok“ paskatino „Meta“ akcijų kurso smukimą, tuo metu įmonė išleidžia milijardus metavisatos kūrimui.

„Meta“ ketvirtadienį pranešė JAV rinkų priežiūros institucijai pradėjusi platinti obligacijas, kad surinktų lėšų tokiems dalykams kaip „kapitalinės išlaidos, neapmokėtų paprastųjų akcijų atpirkimas, kitų įmonių įsigijimai ar investicijos“.

Įmonė, kuriai taip pat priklauso „Instagram“ ir „WhatsApp“, atsisakė pateikti platesnių komentarų.

Jos paraiškoje JAV vertybinių popierių ir biržų komisijai (SEC) nenurodyta nei norimų surinkti lėšų suma, nei obligacijų galiojimo terminas, tačiau naujienų agentūra „Bloomberg“ pranešė, kad „Meta“ gali surinkti 8–10 mlrd. JAV dolerių.

Praėjusią savaitę „Meta“ pranešė apie pirmąjį ketvirčio įplaukų sumažėjimą per metus. Bendrovės grynasis pelnas susitraukė 36 proc. iki 6,7 mlrd. JAV dolerių.

Beveik vien reklamos pajamomis besiremiančią įmonę neigiamai paveikė sumenkusios pajamos iš reklamos. Iš dalies tokią padėtį lėmė ir ekonominis neapibrėžtumas bei „TikTok“ populiarumo augimas.

„Sakyčiau, kad padėtis atrodo blogesnė nei prieš ketvirtį“, – analitikams teigė generalinis direktorius Markas Zuckerbergas, praėjusią savaitę įmonei paskelbus nuviliančius veiklos rezultatus.

Kai kurie analitikai teigė, kad bendrovė, kuri pernai pakeitė savo prekių ženklą, jau seniai turėjo žengti šį žingsnį ir pasiskolinti.

„Meta“ neturi skolų savo balanse, skirtingai nei kitos stambios technologijų įmonės, o bendrovės metaversijos strategijos įgyvendinimas pareikalaus daug kapitalo“, – pažymėjo finansinių paslaugų ir investicijų bendrovės „Wedbush Securities“ analitikas Danielis Ivesas.

„Tai protingas žingsnis“, – pridūrė jis.

„Facebook“ pasivadino „Meta“, norėdama pabrėžti savo tikslą sukurti interaktyvų virtualios ir papildytosios realybės pasaulį, kurį laiko ateities dalyku.

Visgi nuo vasario mėnesio jos akcijų kaina atpigo per pusę, o rinkos kapitalizacija sumenko daugiau nei 400 mlrd. JAV dolerių.

„Telkiame dėmesį į ilgalaikes investicijas, kurios padės mums likti stipresniems išėjus iš šio nuosmukio“, – praėjusią savaitę analitikams kalbėjo M.Zuckerbergas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų