„Ford“ dalį gamybos perkelti į Meksiką žada ir po Donaldo Trumpo pergalės

JAV automobilių gamintoja „Ford Motor Company“ tebeplanuoja perkelti dalį gamybos į Meksiką, nors išrinktasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas yra pasmerkęs šį sprendimą ir pagrasinęs nustatyti didelius muitus automobilių importui.
Naujoiji „Ford Kuga“
Naujoiji „Ford Kuga“ / Inchcape nuotr.

„Tikimės bendradarbiauti su naująja administracija. Planuojame perkelti mūsų „Focus“ modelio gamybą į Meksiką, kad čia turėtume galimybę imtis dviejų išties įspūdingų produktų gamybos...“, – pareiškė „Ford“ vadovas Markas Fieldsas.

Los Andželo automobilių parodos atidaryme kalbėjęs M.Fieldsas pareiškė, kad 35 proc. importo muitas Meksikoje pagamintiems automobiliams, kurį D. Trumpas buvo pagrasinęs nustatyti per savo rinkimų kampaniją, pakenktų JAV ekonomikai.

„Tokio dydžio muitas, kuris būtų nustatytas visam automobilių sektoriui, galėtų padaryti didelį poveikį JAV ekonomikai“, – pareiškė „Ford“ vadovas.

„Ir toliau manau, kad dominuos teisinga politika, nes mes ir toliau siekiame to paties tikslo – sveikos ir gyvos JAV ekonomikos“, – pridūrė jis.

Paklaustas apie pakartotinių derybų dėl laisvosios prekybos sutarčių, tokių kaip NAFTA, arba pasitraukimo iš šių sutarčių – o D.Trumpas yra žadėjęs tai padaryti – pasekmes, M.Fieldsas pareiškė, kad „Ford“ ir toliau „aktyviai palaiko laisvą ir sąžiningą prekybą“, tačiau pridūrė: „Pamatysime, kaip viskas susiklostys.“

Aršiai kovodamas dėl Baltųjų Rūmų vadovo posto, D.Trumpas kritikavo JAV įmones, perkeliančias gamybą į užsienį.

Aršiai kovodamas dėl Baltųjų Rūmų vadovo posto, D. Trumpas kritikavo JAV įmones, perkeliančias gamybą į užsienį. Vienu pagrindinių jo taikinių buvo tapusi kompiuterių milžinė „Apple“.

„Ford“ balandžio pradžioje pranešė planuojanti investuoti 1,6 mlrd. JAV dolerių į naują gamyklą Meksikoje, kurioje darbo jėga yra labai pigi, palyginti su Jungtinėmis Valstijomis. Gamykla pradės veikti 2018 metais.

Automobilių gamintojai, gamyklas iš JAV perkeliantys į užsienį, dažnai tampa politikų ir išrinktų vietos pareigūnų taikiniu, be kita ko, dėl to, kad „General Motors“ ir „Chrysler“ – bet ne „Ford“ – 2009 metais buvo išgelbėtos nuo bankroto vyriausybės lėšomis.

Tuo tarpu automobiliams skirtos svetainės „Edmunds.com“ analitikė Jessica Caldwell sako, kad didžiausia problema, kuri gali kilti dėl D.Trumpo administracijos, yra ne pakartotinės derybos dėl tarptautinių prekybos sutarčių, o vyriausybės subsidijų elektromobiliams likimas.

D.Trumpas, kuris praeityje yra atsisakęs pripažinti, kad klimatas kinta, per savo kampaniją yra sakęs, jog uždarys JAV aplinkos apsaugos agentūrą (EPA), ir jo vyriausybė gali nuspręsti panaikinti federalines paskatas ekologiškų automobilių pirkėjams.

„Dabar didelį susirūpinimą kelia tai, koks bus vyriausybės subsidijų ekologiškiems automobiliams likimas“, – pareiškė J.Caldwell ir pridūrė, kad gamintojai yra išleidę dešimtis milijonų JAV dolerių, siekdami sumažinti degalų suvartojimą ir aplinką teršiančių išmetamųjų dujų kiekius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis