„Fortum“ pasitraukimas iš Baltijos šalių – sėkmingas pardavėjui

Suomijos energetikos grupės „Fortum“ pasitraukimas iš Baltijos šalių užsibaigė, tikėtina, didžiausiu įsigijimu Baltijos šalyse šiais metais. Kai kurių rinkos dalyvių manymu, sandorio kaina buvo palankesnė pardavėjui, tuo metu pirkėjui teko nuryti ir karčią piliulę, rašo portalas vz.lt.
Energetikos įmonė „Fortum“
Energetikos įmonė „Fortum“ / „Fortum“ nuotr.

Penkta didžiausia šilumos gamintoja „Fortum“ kovo 12 dieną pranešė pasirašiusi sutartį dėl centralizuoto šilumos tiekimo verslo Baltijos šalyse pardavimo „Partners Group“ įmonei. Bendra sandorio vertė, be įsiskolinimų ir grynųjų pinigų, siekia 800 mln. eurų.

„Orion Securities“ Įmonių finansų skyriaus analitikas Simonas Žirgulis vz.lt sakė, jog šiuo sandoriu „Fortum“ siekė toliau optimizuoti ir išgryninti savo investicinį portfelį po dalies šilumos tiekimo verslų Suomijoje pardavimo pernai.

Apie tai, kad „Fortum“ ieško pirkėjo kai kuriems savo verslams Suomijoje ir Estijoje, skelbta dar 2019 metais.

„Nesulaukus patrauklių pasiūlymų iš potencialių pirkėjų, buvo pasirinkta Baltijos šalių turtą pardavinėti atskirai nuo lenkiškos dalies“, – teigė S.Žirgulis.

Lenkijoje „Fortum“ pirkėjo dar nerado, tačiau neoficialiai realiausiais kandidatais įvardijamos energetikos bendrovės PGE ir PGNiG.

Su sandoriu susipažinusių vz.lt šaltinių teigimu, „Fortum“ už šilumos tiekimo verslą Baltijos šalyse gavo tiek, kiek ir norėjo. Santykinai vertingiausi portfelyje – verslai Latvijoje ir Estijoje, kur ji valdo Pernu ir Tartu biokuro kogeneracines jėgaines ir abiejų miestų šilumos tinklus. Latvijoje, Jelgavoje, bendrovė taip pat valdo šilumos tinklus.

Daugpilyje, kaip ir Klaipėdoje, bendrovė gamina elektrą ir šilumą. Bendrovė taip pat turi 49 proc. Kauno kogeneracinės atliekų deginimo jėgainės akcijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis