G.Nausėda apie ekonomiką kalba mažiau: SEB bankas ieško pamainos kandidatui į prezidentus?

Bankų sektoriuje didžiausią sumažėjimą lėmė iš aktyvios komunikavimo arenos besitraukiantis SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda – jo pasisakymų kiekis sumenko 43 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, rodo tyrimas. Pasisakymų tope jis smuko per 10 pozicijų žemyn, iškrisdamas iš dešimtuko (14 vieta).
Gitanas Nausėda
Gitanas Nausėda / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Toks kritimas siejamas su galimu jo kandidatavimu prezidento rinkimuose – panašu, kad SEB komunikacijos komanda siekia suformuoti pamainą savo garsiam ekspertui, jeigu G.Nausėda pasitrauktų. Atitinkamai smarkiai auga T.Povilausko pasisakymai, pagal pasisakymų kiekio reitingą jis jau penktas ir tampa pagrindiniu SEB veidu“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Pasak jo, bankininkų citatų mažėjimą šiemet taip pat lėmė DNB ir „Nordea“ bankų susijungimas bei „Danske“ sprendimas atsisakyti bankininkystės veiklos Lietuvoje.

„Kantar TNS“ nuotr./Nuomonės lyderiai
„Kantar TNS“ nuotr./Nuomonės lyderiai

Verslo komunikacijos reitingo tope ekonomistai N.Mačiulis ir R.Lazutka

„Kantar TNS“ duomenimis, ekonominės pakraipos ekspertai toliau išlieka verslo komunikacijos tope. 2018 m. pirmą pusmetį palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu bendras citatų skaičius sumažėjo 5,6 proc. Bankininkai toliau mažina komunikacijos intensyvumą (19 proc.), pernai spurtavęs telekomunikacijų sektorius taip pat lėtina apsukas (11 proc. mažiau pasisakymų). Tuo tarpu draudikų ir mažmeninės prekybos atstovų pasisakymų daugėja (atitinkamai 18 proc. ir 15 proc.).

„Nors bankininkystės sektoriaus atstovai sumažino citatų kiekį kone penktadaliu, pirmąją vietą šių metų pusmetį komunikacijos dešimtuke vėl susigrąžino bankininkystės atstovas, „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis (pernai trumpam užleidęs lyderio poziciją itin aktyviai komunikavusiam Laisvosios rinkos instituto prezidentui Žilvinui Šilėnui)“, – rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime.

Tyrimo duomenimis, kitaip nei pernai, pagal pasisakymų kiekį TOP10 dominuoja nebe bankininkai, o kitų sričių ekspertai. Iš aukštų pozicijų pasitraukus SEB banko prezidento patarėjui G.Nausėdai, ypač didelį šuolį aukštyn padarė ekonomistas Romas Lazutka.

„Antrąją vietą tope pagal pasiektus kontaktus R.Lazutkai lėmė daugiausia vieši pasisakymai apie mokesčių ir pensijų sistemos pertvarką. Taip pat šis ekspertas išsiskiria efektyvia komunikacija – nors pagal citatų kiekį tope jis ketvirtas, pagal pasiektus kontaktus nusileidžia tik lyderiui N.Mačiuliui ir pasiekė labai panašią auditoriją kaip Ž.Šilėnas, nors pastarasis komunikavo 75 proc. intensyviau“, – dėsto L.Spėčius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Romas Lazutka
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Romas Lazutka

Mažmeninės prekybos sektoriuje, kaip rodo tyrimo rezultatai, aktyviai komunikavo nauja „Maxima“ komanda. Nors aktyviausiai komunikuojančių kompanijų sąraše ji kaip ir pernai užima trečią vietą (po „Swedbank“ ir SEB), buvo cituota gausiau – papildomai 290 kartų (palyginimui, tiek sudaro visi V.Vasiliausko pasisakymai).

„Analizuojant verslo ekspertų topą, matome, kad norint būti sąrašo viršuje, statistikai tenka kone kasdien pateikti bent po vieną savo pasisakymą žiniasklaidoje – TOP viršutinės pozicijos siekia apie 360 citatų, nors pernai Ž.Šilėnas pasisakė per 500 kartų“, – komentuoja L.Spėčius.

Aukštą poziciją pagal komunikacijos pasiektą auditoriją demonstravo „Maxima“ komercijos vadovė V.Drulienė – komunikavusi mažiau (258 pasisakymai) nei Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas (291), pagal pasiektą auditoriją buvo ketvirta tope.

Ž.Šilėnas pernai parodęs rekordinį komunikacijos intensyvumą, esą smarkiai sumažino pasisakymų skaičių – 44 proc. arba 160 citatų mažiau negu tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Bankininkai kalbėtojų gretas retino, prekyba – gausino

„2018 m. pirmą pusmetį, palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu, bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius sumenko 8 procentais. Vertinant pagal sektorius, itin smarkiai kalbėtojų gretas retino bankininkai – daugiau nei ketvirtadaliu (27 proc.). Kiti sektoriai kalbėtojų skaičių didino. Mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 14 proc., draudikų dešimtadaliu, o telekomunikacijų sektoriaus atstovų – 2 procentais“, – rašoma pranešime, priduriant, kad vis dėlto bankai toliau išlieka dominuojantys pagal atstovų skaičių – pusė visų TOP10 kompanijų kalbėtojų atstovų buvo iš bankų sektoriaus.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Žilvinas Šilėnas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Žilvinas Šilėnas

Kalbant apie sektorius – nors dominavimas ir atotrūkis toliau mažėja, „Kantar TNS“ duomenimis, aktyviausi tradiciškai išlieka bankininkai: tiek pagal kalbėtojų skaičių, tiek pagal citatų skaičių jie pirmauja. Per I pusmetį šis sektorius buvo cituotas 2734 kartus ir pasisakė 143 atstovai.

Antroje vietoje su pusantro karto mažiau pasisakymų rikiuojasi mažmeninė prekyba – 1678 citatos, nors pagal atstovų jiems tenka trečia vieta (73). Trečioji vieta pagal pasisakymų skaičių tenka draudimui – 1029, juos sugeneravo 96 šio sektoriaus atstovai. Telekomunikacijos šių metų I pusmetį buvo mažiausiai aktyvus sektorius 665 citatos ir 53 atstovai.

„Kantar TNS“ nuomonės lyderių komunikacijos analizė skirta įvertinti verslo ir kitų organizacijų atstovų komunikaciją. Ji tiria bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovų ir 25 ekspertų, kurie atstovauja Lietuvos banką, verslo organizacijas ar akademinį sluoksnį, komunikaciją.

Remiamasi 109 svarbiausiais interneto, televizijos ir radijo žinių laidų ir spaudos leidinių šaltiniais. Atstovų citatos reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis