Sekmadienį 15 val. 49 min. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 buvo gautas pranešimas apie tai, kad Klaipėdos mieste, Naujoji Uosto g. 23 teritorijoje užsidegė grūdų transporteris. Pastebėtas gaisras baigtas gesinti po 2,5 val. Įvykio metu žmonės nenukentėjo.
Gesinti gaisro atvyko 6 ugniagesių mašinos, 2 keltuvai užkėlė gelbėtojus ir techniką į reikiamą aukštį, operaciją koordinavo patyrę specialistai.
Gaisras kilo vykdant grūdų krovą, išdegė dalis transportavimo galerijos. Šis atvejis, kaip skelbė bendrovė, uosto veikloje traktuojamas kaip „force majore“.
„Apgailestaujame, kad dūmai sukėlė nerimo gyventojams“, – sekmadienį išplatintame pranešime skelbė „Klasco“.
Uosto direkcija apie šį įvykį su bendrove bei atsakingomis institucijomis analizavo jau pirmadienį, dar kartą susiburta ketvirtadienį. Spręsta, kokių papildomų priemonių tokiais atvejais derėtų imtis.
Gyventojams kilę dūmai pasirodė grėsmingai, kai kurie stebėjosi, jog įvykio metu nepasiųsti pavojaus signalai. Anot V.Kauno, pavojaus žmonėms nebuvo, tačiau šis įvykis yra tam tikra pamoka ir įmonė imsis papildomų priemonių.
„Preliminariai galima daryti išvadas, kad gaisras kilo dėl perkaitusio guolio ritinėlyje vienoje iš galerijų“, – sakė bendrovės vadovas V.Kaunas.
Skaičiuojama, kad nuostoliai siekia 0,5 mln. eurų, mat buvo sugadintas turtas – teks keisti galeriją, transporterius ir kitas detales. Įvykęs gaisras bendrovėje sutrikdė darbo procesą.
Reikalaus papildomų priemonių
Uosto direkcijos Infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė teigia, kad tokie įvykiai kenkia uosto reputacijai, tad susitikime kalbėta, jog tokių įvykių ateityje neturėtų būti. Tam būtina imtis papildomų prevencijos priemonių.
„Galima padaryti minimaliai, kiek reikalauja teisės aktai, ir galima padaryti šiek tiek daugiau, kad būtų išnaudotos visos priemonės, kad išvengtume tokių įvykių. Kaip ir minėjo „Klasco“ generalinis direktorius, yra naujų technologijų, kurių galima imtis, galima matuoti temperatūrą minėtų ritinėlių. Teisės aktai to nenumato, bet mes prašome ir reikalaujame, kad būtų papildomai investuojama“, – sakė V.Paukštė.
Vadovo teigimu, kalbant apie visas uosto įmones, šios bus tikrinamos be įspėjimo, atliekant neplaninius patikrinimus, siekiant įsitikinti, ar viskas veikia tinkamai.
Kalbėta ir apie papildomą gyventojų informavimą nutikus tokiems incidentams.
„Pagal įstatymus gyventojai informuojami, kai yra ekstremali situacija, šiuo atveju jos nebuvo, bet nežinomybė yra negeras dalykas. „Klasco“ informavo, kad gali turėti sutartis su vietinėmis žiniasklaidos įmonėmis, per kurias galėtų informuoti atsitikus įvykiui. Kalbėjome, kokiais būdais galima informuoti šalia incidento gyvenančius žmones, pavyzdžiui, žinutėmis į mobiliuosius. Įstatymai nenumato, bet visada galima padaryti daugiau“, - sakė V.Paukštė.