„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Galaxy Note 7“ nesėkmė gali nurėžti 5 mlrd. dolerių „Samsung“ pelno

Pietų Korėjos elektronikos gamintoja „Samsung Electronics“, antradienį paskelbusi apie visišką išmaniųjų telefonų „Galaxy Note 7“ gamybos nutraukimą, per artimiausius du ketvirčius dėl to numato negauti maždaug 3 mlrd. JAV dolerių pelno.
Apdegęs „Samsung Galaxy Note 7“ telefonas
Apdegęs „Samsung Galaxy Note 7“ telefonas / Scanpix nuotr.

Penktadienį įmonė pranešė, kad jos veiklos pelnas šį ketvirtį bus maždaug 2,5 trln. vonų (2,2 mlrd. JAV dolerių) mažesnis, negu tikėtasi anksčiau, o 2017 metų pirmąjį ketvirtį – maždaug 1 trln. vonų (0,8 mlrd. JAV dolerių) mažesnis.

Tiesioginės išlaidos telefonų keitimui arba išpirkimui sudarys 2,3 mlrd. JAV dolerių.

Kiek anksčiau „Samsung“ veiklos pelno liepos – rugsėjo mėnesiais prognozė buvo sumažinta nuo 7,8 trln. vonų (2,3 mlrd. JAV dolerių) iki 5,2 trln. vonų.

Taigi dėl „Galaxy Note 7“ nesėkmės įmonė iš viso negaus daugiau kaip 5 mlrd. JAV dolerių pelno, o tai, JAV verslo dienraščio „The Wall Street Journal“ skaičiavimais, atitinka maždaug pusę pelno, kurį „Samsung“ uždirbo 2015 metais.

Išmanųjį telefoną „Galaxy Note 7“ „Samsung Electronics“ pristatė rugpjūtį, o prekyboje Pietų Korėjoje jis pasirodė rugpjūčio 19 dieną. Tuomet buvo tikėtasi, kad šis modelis taps pagrindiniu „iPhone 7“ konkurentu.

Tačiau rugsėjo pradžioje įmonė dėl pranešimų apie užsidegusius „Galaxy Note 7“ buvo priversta atšaukti 2,5 mln. jau parduotų šio modelio vienetų.

Įmonė tuomet pareiškė, kad šie telefonai bus pakeisti naujais, kuriuose, kaip buvo manyta, baterijų defektas buvo pašalintas. Tačiau paaiškėjus, kad užsidega ir naujieji įtaisai, „Samsung“ buvo priversta sustabdyti šių išmaniųjų telefonų gamybą ir prekybą.

Tiesioginės išlaidos telefonų keitimui arba išpirkimui sudarys 2,3 mlrd. JAV dolerių.

Tuo tarpu kai kurie ekspertai sako, kad „Galaxy Note 7“ nesėkmė įmonei galiausiai gali atsieiti 10–20 mlrd. JAV dolerių ir nemaža šių nuostolių dalis bus susijusi su žala prekės ženklo reputacijai, kurią yra kur kas sunkiau įvertinti.

„Ir į šią sumą neįskaičiuotos milžiniškos išlaidos rinkodaros kampanijoms, kurių įmonei teks imtis, kad ji galėtų susigrąžinti vartotojų ir mobiliojo ryšio operatorių pasitikėjimą, – sako „HMC Investment Securities“ analitikas Gregas Rohas. – Kad galėtų atsigauti, įmonė turės išleisti daug pinigų ir jos laukia daug darbų.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs