Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 12 17 /15:55

Geležinkelio tiltą per Nerį pretenduoja statyti Italijos bendrovė

Vyriausybinei strateginių įmonių sandorius tikrinančiai komisijai ketvirtadienį nutarus, kad europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi Ispanijos įmonė kelia grėsmę šalies saugumui, „Lietuvos geležinkelių“ atstovas sako, kad jei Vyriausybė patvirtins tokį sprendimą, bendrovė nepasirašys sutarties su „Puentes y Calzadas Infraestructuras“.
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį bus 1510 m ilgio
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį bus 1510 m ilgio / Projekto vizualizacijos

Geležinkelių verslo saugumo vadovas Rolandas Šlepetys sako, kad tokiu atveju sutartis būtų pasirašoma su antros vietos laimėtoja Italijos įmone „Rizzani de Eccher“, tačiau tik po to, jei tokiam sandoriui pritars komisija. Į ją geležinkeliai kreipsis po Vyriausybės sprendimo dėl Ispanijos įmonės.

„Rizzani de Eccher“ siūlo geležinkelio tiltą per Nerį pastatyti už beveik 64 mln. eurų. Ispanai siūlė projektą įgyvendinti už 62,5 mln. eurų.

Visame pasaulyje dirbanti inžinerijos, infrastruktūros ir pastatų statybos bendrovė „Rizzani de Eccher“ projektus yra įsigyvendinusi JAV, Kanadoje, Rusijoje, Jungtinėje Karalystėje, Turkijoje, centrinės Amerikos, Azijos ir Afrikos valstybėse. Bendrovės pajamos iš užsienio rinkų sudaro apie 70 proc. jos apyvartos.

Premjerės patarėja Rasa Jakilaitienė BNS penktadienį sakė, kad galutinį sprendimą dėl sandorio su „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ atitikties nacionaliniam saugumui priims Vyriausybė.

Komisijos sprendimas būtinas, nes sandorio šaliai būtų suteikiama teisė dalyvauti įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektą „Rail Baltica".

Be Ispanijos ir Italijos įmonių, konkurse taip pat dalyvavo bendrovių „Tilsta“ ir „Fegda“ konsoriumas, siūlęs darbus atlikti už 66,665 mln. eurų, Čekijos „Eurovia“ kartu su „Eurovia Lietuva“ (87,962 mln. eurų), ir „Kauno tiltai“ (95,134 mln. eurų).

LRT trečiadienį pranešė, jog sutartį dėl tilto statybų „Lietuvos geležinkeliai“ siūlo pasirašyti su Ispanijos bendrove, kurios du trečdalius akcijų pernai įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“, o ją valdo stambi Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“ – jai pernai rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.

Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias toks tiltas Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės linija nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Bendras „Rail Baltica“ ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Bendra oficiali projekto vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, tačiau projektui pabrangus skelbiama, kad ji gali siekti apie 7 mlrd. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai