Ieškinyje remiamasi buvusiais „Fiat Chrysler“ darbuotojų, davusių kyšių buvusiems profsąjungos „United Auto Workers“ (UAW) pareigūnams, kaltės pripažinimais užsitęsusioje byloje, susijusioje su UAW darbuotojų mokymo programa, kuri pakenkė organizacijos įvaizdžiui.
„General Motors“ šio žingsnio ėmėsi vos kelios savaitės po to, kai UAW nutraukė užsitęsusį streiką. Šiuo metu profsąjunga derasi su „Fiat Chrysler“ – paskutine iš Detroito „didžiojo trejeto“. Profsąjunga jau yra pasiekusi susitarimus su GM ir „Ford“.
„Fiat Chrysler“ akivaizdžiai rėmė nusikalstamą elgesį, mokėdama milijoninius kyšius, kad laikui bėgant gautų naudos, nuolaidų ir pranašumų derantis, įgyvendinant ir administruojant darbo sutartis“, – sakoma GM pranešime.
Teigiama, kad „Fiat Chrysler“ veiksmai „pakenkė 2009 metų kolektyvinių sutarčių įgyvendinimą“, taip pat „deryboms dėl 2011 ir 2015 metų kolektyvinių sutarčių, jų įgyvendinimui ir administravimui“.
„Fiat Chrysler“ atmetė kaltinimus kaip „neturinčius pagrindo“ ir pareiškė, jog jis paduotas siekiant pakenti bendrovės siūlomam susijungimui su Prancūzijos automobilių gamintoja PSA, taip pat vykstančioms deryboms su UAW.
„Mus apstulbino šis ieškinys – ir jo turinys, ir metas, kada jis paduotas“, – pareiškė „Fiat Chrysler“ savo pranešime, kuriame taip pat užsimenama apie vykstančias bendrovės derybas su UAW.
„Galime tik daryti prielaidą, kad juo siekiama sutrikdyti mūsų siūlomą susijungimą su PSA ir derybas su UAW“, – pridūrė bendrovė
Profsąjungos atstovas spaudai teigė, kad kyšininkavimo skandalas neturėjo įtakos pasiektoms sutartims, tačiau „apgailestauja“, jog skandalas sukėlė abejonių dėl proceso ir kad UAW buvo priversta apsivalyti.