Geriausiai pernai sekėsi Vilkyškių pieninei ir „Pieno žvaigždėms“

Visos keturios pieno produkcijos gamintojos iš Lietuvos, kurių akcijomis prekiaujama Vilniaus vertybinių popierių biržoje, pristatė savo praėjusio ketvirčio veiklos rezultatus, kurie buvo skirtingi. Štai „Rokiškio sūrio“ veikla buvo nuostolinga, „Žemaitijos pieno“ pelnas smuktelėjo, tuo tarpu Vilkyškių pieninė ir „Pieno žvaigždės“ savo veiklos rezultatus pagerino.
Pieno produktai
Pieno produktai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Rokiškio sūrio“ pajamos per paskutinį praėjusių metų ketvirtį siekė 58,201 mln. eurų, kas, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, yra maždaug 2 procentais mažiau. Veiklos nuostolis siekė 0,494 mln. eurų, o grynojo nuostolio vertė sudarė 0,009 mln. eurų. Prieš metus per tą patį ketvirtį veiklos pelnas siekė 3,566 mln. eurų, o grynojo pelno vertė sudarė 3,841 mln. eurų.

Bendrai per visus praėjusius metus minimos kompanijos iš Lietuvos pajamos siekė 249,251 mln. eurų, EBITDA pelnas sudarė 8,964 mln. eurų, o grynojo nuostolio vertė – 0,384 mln. eurų. Per 2013 metus „Rokiškio sūrio“ pajamos siekė 249,466 mln. eurų, EBITDA pelnas – 20,839 mln. eurų, o grynasis pelnas siekė 9,495 mln. eurų.

„Žemaitijos pieno“ pajamos per praėjusį ketvirtį siekė 39,822 mln. eurų, veiklos pelnas – 1,642 mln. eurų, o grynojo pelno vertė sudarė 1,95 mln. eurų. Palyginus su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, pajamos paaugo apie dešimt procentų, veiklos pelnas susitraukė 43,5 procento, o grynasis krito penktadaliu.

Bendrai per visus praėjusius metus minimos bendrovės pajamos siekė 161,164 mln. eurų, EBITDA pelnas sudarė 7,115 mln. eurų, o grynasis – 2,637 mln. eurų. Palyginus su ankstesniais metais, pajamos paaugo daugiau nei penkiais procentais, EBITDA pelnas krito 41,9 procento, o grynasis susitraukė daugiau nei 60 proc.

Tuo tarpu „Vilkyškių pieninė“ per praėjusį ketvirtį pradžiugino. Nors pajamos nežymiai smuktelėjo iki 28,9 mln. eurų, tačiau veiklos pelnas dėl sumažintų išlaidų pašoko net 65,3 procento iki 2,082 mln. eurų, o grynasis pelnas pašoko dvigubai iki 1,826 mln. eurų.

Bendrai per visus praėjusius metus šios kompanijos pajamos siekė 109,653 mln. eurų, EBITDA pelnas sudarė 6,21 mln. eurų, o grynojo pelno vertė, tenkanti akcininkams, siekė 3,223 mln. eurų. Palyginus su 2013 metais, pajamos paaugo apie keturis procentus, EBITDA pelnas krito vienuolika procentų, o grynasis pelnas sumažėjo daugiau nei 14 proc.

„Pieno žvaigždžių“ veiklos rezultatai per praėjusį ketvirtį apskritai, ypač kalbant apie pelnus, dėl sumažintų išlaidų, smarkiai pagerėjo. Pajamos paaugo apie tris procentus iki 45,085 mln. eurų, EBITDA pelnas pašoko nuo 0,543 iki 6,943 mln. eurų, o grynasis pelnas siekė 4,13 mln. eurų, kai prieš metus per tą patį ketvirtį buvo patirtas 1,618 mln. eurų grynasis nuostolis.

Šios Lietuvos pieno produktų gamintojos pajamos per visus praėjusius metus sudarė 239,617 mln. eurų, EBITDA pelnas siekė 15,007 mln. eurų, o grynojo pelno vertė sudarė 4,979 mln. eurų. Palyginus su ankstesniais metais, pajamos paaugo devyniais procentais, EBITDA pelnas – 21,9 procento, o grynasis pelnas, dalinai dėl pelno, gauto iš netiesioginės veiklos, pašoko net 73,8 procento.

„Rokiškio sūrio“ EBITDA pelningumas per praėjusius metus, palyginus su ankstesniais metais, sumažėjo nuo 8,4 iki 3,6 procento, „Žemaitijos pieno“ – nuo 8 iki 4,42 procento, „Vilkyškių pieninės“ – nuo 6,6 iki 5,7 procento, „Pieno žvaigždžių“ EBITDA pelningumas per minimą laikotarpį paaugo nuo 5,6 iki 6,3 procento.

Nuo šių metų pradžios „Rokiškio sūrio“ akcijos pabrango apie tris procentus, „Žemaitijos pieno“ atpigo apie du procentus, „Vilkyškių pieninės“ akcijų kaina krito šešiais procentais, o „Pieno žvaigždžių“ – apie tris procentus. Per metus minimų Lietuvos pieno produkcijos gamintojų akcijos atitinkamai atpigo 17,4 procento, kiek daugiau nei penktadaliu, apie septyniolika procentų bei ketvirtadaliu. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų