Biržoje maždaug puse buhalterinės vertės teįkainotų laivybos bendrovių vadovai šiemet tikisi pajamų augimo. Finansų analitikai itin šviesių perspektyvų laivybos įmonėms nepiešia, tačiau pripažįsta, kad blogiausi laikai šioms įmonėms jau praėję, ketvirtadienį rašo „Verslo žinios“.
Pasak „Limarko“ laivininkystės kompanijos (LLK) prezidento Vytauto Lygnugario, dugnas jau buvo pasiektas, tačiau drąsu būtų kalbėti apie kokį nors didelį augimą. Jis sakė visgi į ateitį žiūrintis optimistiškai.
Jei kalbėsim apie pelnus, manau, kad tie laikai yra labai netoli, tikiuosi, kad šiemet, – viliasi Vytautas Lygnugaris.„Praėję metai buvo gana sudėtingi visoms laivybos įmonėms, o ir apskritai pasaulio ekonomikai, tai buvo ryškaus nuosmukio metai. Metams įsisiūbavus frachtai (krovinių gabenimo įkainiai) išliko ganėtinai žemo lygio, tačiau tai nebuvo kažkokia drama, kurios visi labai stipriai išsigąstume. Greičiau – tai neblogas akstinas peržiūrėti sąnaudas, pagalvoti apie pajamas, optimizuoti veiklą“, – teigė V.Lygnugaris.
Jis sakė besitikintis, jog šiemet net pavyks uždirbti pelno: „Jei kalbėsim apie pelnus, manau, kad tie laikai yra labai netoli, tikiuosi, kad šiemet. Aišku, sunku prognozuoti, kai nežinai, kokios bus naftos kainos, jos kol kas neturi tendencijos smukti, dėl to degalų kainos išlieka gana aukštos. Tai vienas pagrindinių veiksnių, neleidžiančių įkvėpti gaivaus oro. Savo veiklą, aišku, optimizavome“.
Anot V.Lygnugario, LLK pelno, neatskaičius palūkanų, mokesčių, nusidėvėjimo ir amortizacijos (EBITDA), marža siekia 18–20 proc., tačiau uždirbamą pelną „suvalgo“ amortizaciniai atskaitymai, be to, veiklos rezultatus lemia JAV dolerio kurso svyravimai.
V.Lygnugaris taip pat mano, jog LLK akcijos biržoje yra aiškiai neįvertintos: „Šiandien buvo pamąstymų akcijų pirkti, tačiau mūsų ilgalaikis tikslas yra didinti akcijų likvidumą rinkoje, o ne mažinti, šiuo metu LLK akcijos yra labai nelikvidžios, norėtųsi, kad būtų kitaip. 2008 metų rudenį ketinome išplatinti papildomų akcijų, tačiau sugriuvo rinkos. Ateityje galbūt svarstysime kapitalo didinimo per biržą klausimą“.
LLK šiemet planuoja parduoti du 1982 metais statybos laivus, juos planuota parduoti dar 2008-aisiais. Tuo pat metu, anot įmonės vadovo, bus žvalgomasi pirkti vieną laivą, o apsisprendimą dėl pirkinio lems kainos ir kokybės santykis, bankų nuotaikos: „Nuostolingai nesame pardavę nė vieno laivo ir nesirengiame to daryti. Laivai bus parduoti bent jau likutine verte, tačiau tikimės daugiau“.