„Nors transporto priemonių grobimų mažėja, pastebime, kad daugiau pasitaiko smulkių vagysčių iš automobilių. Bendrai vidutinė kasko draudimo išmoka mažėja, nes autoservisai atpigino paslaugas, pinga detalės, be to krito naujų automobilių pardavimai. Pastebime ir kitą įdomią tendenciją – daugelis klientų išmokų prašo grynaisiais pinigais ir smulkių apibraižymų remontą palieka ateičiai“, – sako Audrius Pilčicas, UADB „Ergo Lietuva“ Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius.
Atsižvelgdama į tai bendrovė pradeda siūlyti naują gerokai pigesnį kasko draudimą. „Nuo birželio 15 dienos vairuotojai turės galimybę apsidrausti daliniu kasko draudimu. Šis draudimas apsaugo nuo visų rizikų, išskyrus autoavariją, ir yra beveik perpus pigesnis“, – tikina A.Pilčicas.
Autoavarijos riziką atsargūs ir drausmingi vairuotojai gali dengti ir iš privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo. Dalinis draudimas atlygintų nuostolius dėl automobilio grobimo, vagystės iš automobilio, gamtinių stichijų, gaisro, kitų asmenų piktavališkos veiklos, stiklo dūžio, susidūrimo su laukiniais gyvūnais ir pan.
A.Pilčico teigimu, tokia draudimo rūšis labai populiari Vakarų Europoje, nes dalinis kasko draudimas yra žymiai pigesnis, o avarijos atveju žala atlyginama pagal kaltininko civilinės atsakomybės draudimą.
Be to, „Ergo Lietuva“ pranešė, jog mažina kasko draudimo kainas daugumai automobilių markių. Bendrovė nuo birželio 15 dienos pradės taikyti naują įmokų apskaičiavimo metodiką „Make&Model“. „Lietuvoje tai pažangiausia metodika. Ji leis dar aiškiau ir tiksliau įvertinti automobilio riziką, atsižvelgiant į jo technines charakteristikas, todėl draudimas turėtų atpigti apie 60 proc. automobilių markių. Kai kuriems automobiliams kasko draudimo kaina gali sumažėti net iki 30 proc.“, – teigia A. Pilčicas. Taikant šią metodiką, draudimo kaina bendrovėje „Ergo Lietuva“ bus apskaičiuojama pagal automobilio technines charakteristikas, vagystės riziką, remonto sąnaudų dydį, žalų dažnį ir pan. Iki šiol pagal minėtą metodiką „Ergo Lietuva“ draudė tik kai kurių markių automobilius, dabar ši sistema pritaikyta visiems be išimties lengviesiems automobiliams. Toks draudimo įmokos skaičiavimo būdas taikomas gilias tradicijas ir patirtį turinčiose Vakarų Europos valstybėse, tokiose kaip Vokietija, Suomija, Danija ir kt.
Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ duomenimis, apie 70 proc. kasko žalų kasmet yra apmokama įvykus avarijai kelyje, dešimtadalis – dėl vagystės, apie 14 proc. – dėl trečiųjų asmenų piktavališkos veiklos.