Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Google“ inovacijų paslaptis – iniciatyvūs darbuotojai

Kovas buvo geras mėnuo kompanijai „Google“. Įmonės rinkos kapitalizacija pasiekė rekordinius 260 mlrd. JAV dolerių. Nuo IPO (pirminis viešas akcijų siūlymas visuomenei) 2004 metais įmonės akcijų vertė išaugo 900 proc. Kompanijos sėkmę lemia inovacijos ir nepaprasta vadybos praktika, rašo „Forbes“. Leidinio žurnalistas kalbėjosi su „Google“ atstovu Laszlo Bocku.
„Google“
„Google“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Kompanijos inovacijas lemia darbuotojų skatinimas, leidžiantis idėjoms prasismelkti, aiškino L.Bockas.

Kompanijos darbuotojų skaičius yra palyginti mažas – per 30 tūkst. darbuotojų. Daugiau žmonių dirba „Exxon Mobil“ (beveik 77 tūkst.) ir „Apple“ (beveik 73 tūkst. darbuotojų).

Darbuotojams yra sukurti įvairūs kanalai idėjoms skleisti. Pavyzdžiui, „Google“ kavinės, skirtos susitikimams ir diskusijoms, aukščiausių įmonės vadovų pasiekiamumas. Sukurtas moderatorius, kuriame galima prašyti balsuoti už vieną ar kitą idėją, teikti naujus pasiūlymus. Toks moderatorius esą sukuria 20 proc. kompanijos projektų.

„Mes dažnai darome darbuotojų apklausas – vertiname jų vadybininkus. Tuomet informaciją sisteminame, viešai paskelbiame geriausius vadybininkus ir skiriame juos mokytojais.  Blogiausi vadybininkai yra intensyviai mokomi“, – sakė L.Bockas.

Apklausa, vadinama „Googlegeistu“, esą padeda spręsti didžiausias kompanijos problemas.

„Aš tikiu, kad tokia kultūra darbe leidžia pažvelgti į žmones. Jie ieško prasmės savo darbe. Jie nori žinoti, kas vyksta jų aplinkoje. Jie nori turėti galimybę keisti ir gerinti savo darbo aplinką“, – sakė kompanijos atstovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos