Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Grite“ produkcijos prekybos tinklai atsisako, kas užims jos vietą?

Prekybos tinklai „Iki“, „Norfa“, „Rimi“ „Senukai“ sustabdė „Grigeo“ produkcijos pirkimą ir šiuo metu išsiparduoda likučius. Neretai sakoma, kad tuščia vieta ilgai nebūna, todėl 15min domėjosi, kas rinkoje galėtų atsirasti vietoj „Grite“ produkcijos.
„Grite“ produkcija prekybos centre
„Grite“ produkcija prekybos centre / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Grigeo“ gaminamos „Grite“ produkcijos atsisakė „Iki“, „Norfos“, „Senukų“ prekybos tinklai, pirmadienį prisijungė „Rimi“.

15min domėjosi, kuriam laikui bendrovės sustabdė „Grigeo“ produkcijos pirkimą ir kas galėtų užimti atsilaisvinusią rinkos dalį?

„Grigeo“ pirkimus sustabdė, bendradarbiauja su kitais

Pirmasis apie tai, kad stabdo „Grigeo“ pagamintos produkcijos pirkimus, pranešė „Iki“ prekybos tinklas.

„Mūsų tikslas nėra sužlugdyti gamintoją. Atidžiai stebime situaciją, gamintojo veiksmus. Kai paaiškės, kokių veiksmų imsis „Grigeo“, kokius pokyčius įgyvendins savo veikloje, kad nepasikartotų panaši situacija, kaip kompensuos padarytą žalą gamtai, tada mes spręsime dėl bendradarbiavimo atnaujinimo. Kol kas tokius sprendimus priimti yra anksti“, – 15min komentavo bendrovės komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.

Ji patikino, kad kol kas „Grigeo“ produkcijos nebeperkama, kiek laiko tai užtruks – atsakyti sudėtinga.

Kaip ir kiti prekybos tinklai, „Iki“ šiuo metu išsipardavinėja „Grigeo“ gaminamą „Grite“ produkciją – tualetinį popierių, servetėles ir pan. Kai jie bus parduoti, kas užims vietą rinkoje?

„Šiuo metu, be „Grigeo“, bendradarbiaujame dar su keturiais gamintojais, kurie mūsų prekybos tinklui tiekia higieninio popieriaus prekes. Kalbamės su esamais ir potencialiais partneriais, kad galėtume užtikrinti prekių pasiūlą savo pirkėjams“, – teigė I.Baltrušaitienė.

Kalbamės su esamais ir potencialiais partneriais, kad galėtume užtikrinti prekių pasiūlą savo pirkėjams, – teigė I.Baltrušaitienė.

Kiek laiko „Grigeo“ produkcijos nebepirks „Norfos“ prekybos tinklas – taip pat nežinia.

„Kol kas sustabdyta ir tiek. Daugiau nieko negaliu pakomentuoti“, – teigė bendrovės atstovas spaudai Darius Ryliškis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre

Neaišku ir kiek laiko po išsipardavimų pirkėjai neišvys „Grite“ produkcijos „Rimi“ parduotuvėse.

„Produkcijos pirkimas stabdomas neapibrėžtam laikotarpiui, iki kol turėsime pakankamai įrodymų, jog tiekėjo veikla visiškai atitinka visus tvarios veiklos principus. „Rimi Baltic“ jau dabar bendradarbiauja su keliais gamintojais, kurie, poreikiui esant, galės tiekti popieriaus produkciją“, – tvirtino „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.

„Rimi Baltic“ jau dabar bendradarbiauja su keliais gamintojais, kurie, poreikiui esant, galės tiekti popieriaus produkciją, – tvirtino R.Keršienė.

Kas gali pakeisti „Grite“?

2017 m. „Grigeo“ finansinėje ataskaitoje skelbta, jog „Grite“ tualetinis popierius sudarė 23,5 proc. Baltijos šalių higieninio popieriaus rinkos.

Kainas stebinčio portalo Pricer.lt atstovas Petras Čepkauskas sako, kad Lietuvoje – greičiausiai virš 30 proc. rinkos.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre

„Grite“ pašonėje parduotuvėse galime rasti ir „Lambi“ bei „Serla“ prekiniais ženklais pažymėto tualetinio popieriaus, popierinių rankšluosčių, vienkartinių servetėlių.

Juos į prekybos tinklus „Maxima“, „Rimi“, „Senukai“, „Ermitažas“, „Depo“ ir kitus tiekia didmeninės prekybos bendrovė „Eugesta“. 15min klausė, ar prekybos tinklai nepadidino minėtos produkcijos užsakymų?

„Šiuo metu dirbame įprastai, pagal suplanuotus aktyvumus ir plėtros planus ir esame pasiruošę galimiems papildomiems pardavimų padidėjimams“, – teigė įmonės Produktų grupės vadovė Justė Kriščiūnaitė.

Esame pasiruošę galimiems papildomiems pardavimų padidėjimams, – teigė „Eugesta“ atstovė.

Įmonės „Essity Lithuania“ atstovai komentare 15min teigė, jog „Essity“ prekės ženklu „Zewa“ pažymėtos prekės, tokios kaip tualetinis popierius, servetėles yra parduodamas daugelyje prekybos tinklų, tačiau po kilusio taršos skandalo teigė nejuntantys padidėjusių „Zewa“ produkcijos užsakymų.

Pricer.lt atstovas prognozuoja, kad „Grite“ produkciją prekybos tinkluose galėtų pakeisti gaminiai ir iš Lenkijos.

„Popieriaus gaminiai yra didelės apimties, pats produktas pigus, todėl logistikos kaina daro didelę įtaką. Taigi rinkos dalį užims, jeigu užims, aišku, kaimyninių šalių – Lenkijos, Ukrainos, gal kiek Baltarusijos – produkcija“, – mano jis.

Tačiau po kažkiek laiko, pasak P.Čepkausko, „Grite“ produkcija turėtų sugrįžti į prekybos tinklų lentynas.

„Tie prekybos tinklai, kurie nusprendė nepirkti [„Grite“ produkcijos], trumpalaikiu laikotarpiu praras pardavimus. Juos bandys susigrąžinti pasirašydami sutartis su naujais tiekėjais, o tai užtrunka 2–3 mėnesius. Bet po, kažkiek laiko (manau, po pusės metų), po baudų, susitvarkymo, „Grigeo“ vėl taps „netoksiška“ ir sugrįš į lentynas“, – teigė Pricer.lt atstovas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Grite“ produkcija prekybos centre

Pateko į taršos skandalą

Sausio 7 dieną prokuratūros paskelbtas tyrimas atskleidė, kad „Grigeo“ įmonių grupei priklausanti įmonė „Grigeo Klaipėda“ galimai slapta į Kuršių marias išleisdavo nevalytas nuotekas.

Tai šokiravo visuomenę ir verslo pasaulį. 15min rašė, kad netrukus „Grigeo“ produkcijos pirkimus sustabdė prekybos tinklai „Iki“, „Norfa“, „Senukai“, „Rimi“ bei penkios stambios baldų įmonės, tiekiančios produkciją švedų koncernui „Ikea“.

Internete paplito grotažymė #neperkuGrites ir raginimai nepirkti „Grigeo“ produkcijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?