Grįžę iš „Kanų liūtų“: „15min group“ pakvietė į pusryčius, kuriuose desertui – geriausios reklamos

Penktadienio rytą „15min group“ savo partnerius pakvietė į „Kanų liūtų“ reklamų pusryčius – ISM universitete vykusiame renginyje susirinkusieji turėjo galimybę iš pirmų lūpų išgirsti dar karštas naujienas apie reklamos rinką ir naujausias jos tendencijas – ryškiausiame kūrybiškumo festivalyje dalyvavę „15min group“ vadovai pasidalijo ką tik iš Kanų parsivežtais įspūdžiais bei įžvalgomis.
Kanų liūtų reklamos pusryčiai
Kanų liūtų reklamos pusryčiai / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Prieš kelias dienas baigėsi 70-asis tarptautinis „Kanų liūtų“ festivalis – svarbiausias reklamos ir kūrybiškumo renginys pasaulyje. Kasmetinis festivalis, rengiamas Prancūzijoje, Kanuose, pritraukė tūkstančius reklamos, komunikacijos, žiniasklaidos specialistų iš įvairių pasaulio šalių.

15min group“ yra oficialus „Kanų liūtų“ festivalio atstovas Lietuvoje, tad renginyje dalyvavę įmonės vadovai turėjo galimybę viską sužinoti ir pamatyti būdami pačiame įvykių epicentre, o grįžę savo patirtimi ir žiniomis pasidalijo su partneriais bei kolegomis.

15min group“ taip pat paskelbė steigiantys piniginę premiją tai agentūrai ar prekės ženklui, kuris pirmasis į Lietuvą parveš „Auksinį liūtą“ arba „Grand Prix“.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai
Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai

Įkvėpti globalių tendencijų

„Šiemet Kanuose apsilankė apie 30 žmonių iš įvairių Lietuvos bendrovių, tad tikimės, kad kitąmet bus bent jau šimtukas. Kovidas, karas nulėmė tai, kad esame kiek pavargę, užsisukę savuose reikaluose, tačiau kartais reikia ištrūkti iš savo smėlio dėžės, pamatyti, kaip mąsto pasaulis. „Kanų liūtai“ yra tobula vieta įsikvėpti“, – neabejoja jau tryliktą kartą renginyje dalyvavęs „15min group“ vadovas Tomas Balžekas.

Festivalio dalyvių laukė keli šimtai pranešimų aktualiausiomis reklamos, rinkodaros, medijų temomis. Tarp ryškiausių pranešėjų šiemet pasirodė aktorė, kultinio serialo „Nusivylusios namų šeimininkės“ žvaigždė Eva Longoria, komikas Kevinas Hartas, hiphopo atlikėjas ir vienas grupės „The Black Eyed Peas“ įkūrėjų will.i.am, „Apple“ rinkodaros viceprezidentas Toras Myhrenas, JAV režisierius ir aktorius Spike’as Lee ir kiti.

„Vienu metu vyksta labai daug paskaitų, kalba įdomūs žmonės, tad stengėmės pasisemti kuo daugiau žinių. „Kanų liūtai“ yra neabejotinas įkvėpimo šaltinis, atsitraukimas nuo kasdienybės, nes čia atvykę turi galimybę pamatyti didelių prekinių ženklų darbus, išgirsti jų vadovus, pažvelgti iš arčiau, kaip jie planuoja savo verslą. Manau, kad verslininkams tai svarbu – pasitikrinti, ar mąstai panašiai kaip pasaulio didieji. Suprantama, Lietuvoje rinka palyginus maža, tačiau tai nereiškia, kad negalime bandyti lygiuotis į geriausius“, – įsitikinęs T.Balžekas.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai
Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai

Kvietimas Lietuvos agentūroms ir prekės ženklams

Nepaisant daugybės pranešimų ir diskusijų, „Kanų liūtų“ festivalio svarbiausia ašimi išliko apdovanojimai. Per savaitę buvo paskelbti 32 kategorijų laimėtojai – bronzos, sidabro ir aukso „Liūtų“ – bei svarbiausio apdovanojimo – „Grand Prix“ – nugalėtojai.

Šiemet „Kanų liūtų“ festivalyje iš viso priduoti 26 tūkstančiai darbų. „Konkurencija yra milžiniška, nepaisant to, kad yra daug kategorijų, liūtą laimi tik 3 % darbų. Laimėti bet kurios spalvos liūtą yra didelė garbė, prestižas: tą padaro ir mažos šalys ar nedideli prekiniai ženklai, tad šansų tikrai yra visiems dalyvaujantiems“, – įsitikinęs T.Balžekas.

Šiemet iš Lietuvos apdovanojimams buvo priduotos 9 paraiškos. Nors į trumpąjį sąrašą šie darbai nepateko ar laimėjimo nepelnė, T.Balžekas atkreipė dėmesį, kad nuoseklus darbų pridavimas „Liūtams“ yra aukščiausias įvertinimas bet kuriam rinkodaros vadovui ir agentūrai.

„Tikiu, kad vieną dieną tikrai parvešime į Lietuvą aukščiausius apdovanojimus – „Auksinį Liūtą“ ir „Grand Prix“. Todėl papildomai motyvacijai „15min group“ skelbia 10 000 ir 15 000 Eur tai agentūrai ar prekės ženklui, kuris parveš aukščiausią apdovanojimą į Lietuvą“, – sakė T.Balžekas.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai
Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai

Humoras numirė? Tegyvuoja humoras!

„Kanų liūtuose“ šiemet „15min group“ rinkodaros ir vystymo vadovė Gabrielė Burbienė dalyvavo jau šeštąjį kartą.

„Svarbu pasakyti, kad „Kanų liūtų“ tendencijos būna ryškios kelerius metus, nepaisant to, kad kai kurios nunyksta, būna trumpalaikiškesnės. Kanuose iš tikrųjų yra labai daug vertybinės komunikacijos, nors kartu jau pastebima, kad prekės ženklo komunikacija, kai joje nėra produkto, nyksta. Nepaisant to, darbai, kuriuos ten matome, yra aukščiausios prabos“, – sako G.Burbienė.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai
Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai

Susirinkusiems ji pristatė keletą apdovanojimus pelniusių „Kanų liūtų“ darbų ir pasidalijo festivalio tendencijomis: nebijoti drąsiai komunikuoti prekės ženklo produktų, turėti aiškią aktualią poziciją, sutelkti dėmesį į ilgalaikės rinkodaros puoselėjimą, teisingai išnaudoti dirbtinio intelekto resursus, būti kultūros dalimi, nebijoti humoro.

Beje, būtent humoro reklamose mažėja, nors apie 90 % vartotojų teigia, kad reklamas su humoru įsimena geriau, o net 80 % mieliau rekomenduotų kitiems būtent juokingą/linksmą prekės ženklą.

„Humoro tema man pasirodė ypač svarbi, nes jo reklamose itin mažėja. Mažėja ne tik reklamose, o apskritai, nes įvairūs globalūs sunkumai padarė savo įtaką. Tai liūdina, nes humoras ne tik mūsų gyvenimuose, bet ir bendrai komunikacijoje turi didelę prasmę ir efektą. Juk tai, kas prajuokina, mums įsimena, mes norime tuo dalintis su kitais. Taigi palinkėsiu visiems daugiau šypsotis ir savo komunikacijoje nebijoti į kai kuriuos dalykus pažiūrėti su humoru“, – šyptelėjo G.Burbienė.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai
Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai

Dėmesys dirbtiniam intelektui

Kiekviename „Kanų liūtų“ festivalyje įprastai dominuoja viena tema. Šiais metais ja neišvengiamai tapo dirbtinis intelektas (DI). Tiek kuriantys dirbtinio intelekto platformas, tiek jas naudojantys diskutavo apie tai, kokią įtaką jis darys kūrybiškumui ir visai industrijai.

Pagal rinkos tyrimų bendrovės „Forrester“ duomenis, prognozuojama, kad iki 2030 metų 7,5 % reklamos industrijos darbo vietų JAV perims dirbtinis intelektas.

„Kanuose dirbtinio intelekto tema buvo girdima visur. Rodos, tai truputį jau ir įgriso, tačiau tai yra rimtas posūkis, padarysiantis didelę įtaką. Kaip sakė Nickas Law: „Man nebaisu, kad mašinos taps kaip žmonės, man baisu, kad žmonės netaptų mašinomis.“ Turbūt tai yra esmė. Bet kokiu atveju, kiekvienas toks progresas yra didelė galimybė – tereikia mokėti ją tinkamai išnaudoti“, – įsitikinęs T.Balžekas.

Kūrybiškumas ir technologijos naikina neįgaliųjų tabu

Žmonių su negalia vaizdavimas reklamoje, viešojoje komunikacijoje vis dar nepakankamas: 2021-ųjų vasarį vykdyto „Nielsen Ad Intel“ tyrimo duomenimis, nors apie 26 proc. amerikiečių turi negalią, jiems skiriamų geriausiu laiku (angl. prime-time) rodomų reklamų skaičius siekia vos 1 proc. Panaši situacija ir Jungtinėje Karalystėje: tik 4 proc. televizijos reklamų vaizduoja neįgaliuosius, nors jie sudaro 22 proc. visos britų populiacijos.

„Kanų liūtų“ festivalyje buvo galima pamatyti išties įspūdingų darbų, atkreipusių dėmesį į žmones su negalia: pavadinimą į neįgalios mergaitės vardą pakeitęs didžiausias Prancūzijos oro uostas, technologijų pagalba kur kas kokybiškiau gyvenantys neįgalieji, pirmasis „Ironman“ atletas su Dauno sindromu bei aklas NBA komentatorius. Rodos, idėjos skamba gana utopiškai, tačiau viskas kur kas realiau – tereikia kūrybiško įgyvendinimo ir neįmanoma patampa įmanoma.

Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai
Lukas Balandis / BNS nuotr./Kanų liūtų reklamos pusryčiai

Rudenį – tradicinis renginys kino teatruose

Spalį geriausias „Kanų liūtų“ reklamas vėl bus galima pamatyti kino teatruose.

„Manome, kad „Kanų liūtų“ reklamų peržiūra kino teatre turėtų būti pažymėta kalendriuje ir tapti kiekvienų metų rudens tradicija, nes tai unikali galimybė per dvi valandas pamatyti, kas buvo sukurta geriausio reklamos srityje“, – neabejoja „15min group“ vadovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis