Grožio paslaugų kainų augimas bado akis – per 5 metus pabrango ketvirtadaliu

Po karantino grožio salonuose ir kirpyklose tenka plačiau atverti piniginę. Kainos sparčiausiai šoktelėjo balandį, tačiau nuosaikesnis augimas tęsiasi ir dabar. Ekonomistų teigimu, prie brangimo galėjo prisidėti ir per karantiną susikaupusi paklausa, ir noras kompensuoti ribojimų metu prarastas pajamas.
Šukuosena
Šukuosena / „Fotolia“ nuotr.

Lietuvos banko duomenimis, birželį kirpyklų ir grožio paslaugų kainos buvo 6 proc. didesnės nei tą patį mėnesį prieš metus. O Statistikos departamentas skaičiuoja, kad per penkmetį – nuo 2017-ųjų – kainos už šias paslaugas išaugo net 26,3 proc.

Vyrų modelinis kirpimas kirpykloje (galvos plovimas, kirpimas, šukavimas naudojant plaukų modeliavimo priemones) 2021 metų birželį Lietuvoje vidutiniškai atsiėjo 10,81 euro: Vilniuje kainuoja 17,2 euro, Klaipėdoje – 14,71, Kaune – 14 eurų.

Pigiausiai iš didžiųjų miestų vyrai gali apsikirpti Panevėžyje – už 13,67 euro.

Moterys už tokią pačią paslaugą brangiausiai šių metų birželį mokėjo Klaipėdoje – vidutiniškai 28,57 euro. Mažiausiai iš didžiųjų miestų jos sumoka Šiauliuose (17,5 euro).

Lietuvos banko Makroekonomikos ir prognozavimo skyriaus vyresnioji ekonomistė Laura Mociūnaitė sako, kad balandį, leidus atnaujinti kirpyklų ir grožio paslaugų veiklą, šių paslaugų kainų augimas padidėjo.

„Šių metų balandžio mėnesį kirpyklų ir grožio paslaugų metinis kainų augimas buvo didžiausias nuo pandemijos pradžios – paslaugų kainos vidutiniškai buvo beveik 9 proc. didesnės nei atitinkamu laikotarpiu prieš metus“, – sakė L.Mociūnaitė.

123RF.com nuotr./Grožio salonas
123RF.com nuotr./Grožio salonas

Anot jos, kainų padidėjimui reikšmingos įtakos turėjo didelė šių paslaugų paklausa, kuri buvo susikaupusi per veiklos ribojimo laikotarpį, bei įvairūs saugumo užtikrinimo reikalavimai, pavyzdžiui, kaukės, atstumai, padidinę sąnaudas.

Ekonomistė sutiko, kad siekis kompensuoti veiklos ribojimo laikotarpiu prarastas pajamas taip pat galėjo šiek tiek prisidėti prie kainų didėjimo.

Sako kainų nekėlę

Panašias tendencijas vardija ir grožio salonai. Grožio terapijos ir chirurgijos klinikoje „Sugihara“ dalies paslaugų kainos pakilo apie 10 proc.

„Spaudimas paslaugų kainoms kyla dėl pabrangusių medžiagų ir kylančių darbuotojų atlyginimų. Tą jaučia ne tik paslaugų sektorius. Be to, kainuoja papildomos priemonės klientų ir darbuotojų saugumui užtikrinti”, – tikino klinikos vadovė Miglė Neubauer.

Kaune įsikūrusio grožio salono „Mooza“ vadovė Ieva Grabinskienė tikino, kad nuo pirmo karantino kainos liko pakilusios apie 15–20 proc., tai lėmė ir išaugęs saugumo priemonių poreikis.

Pramogų platintojo „Gera dovana“, valdančio grožio paslaugų platformą „Pasiutus lapė“, generalinis direktorius Ernestas Vasiliauskas pripažino, kad grožio paslaugų kaina augo ir jo salone, tačiau tas pokytis buvo ne toks didelis.

„Tačiau masažų ir SPA kategorijoje pokytis didesnis”, – pridūrė „Gera dovana“ vadovas.

Anot jo, kainų augimą daugiausia lemia labai didelė paklausa, kuri privertė šios srities specialistus pakelti kainas.

Tačiau kai kurie grožio salonų atstovai tvirtina kainų nekėlę. Pasak „Pink Me Up” salono savininkės Justinos Uždavinytės, apsaugos priemonės savikainą pakėlė minimaliai.

„Pas mus kainos visiškai nesikeitė. Yra išaugusi paslaugos savikaina, bet, mano nuomone, pokytis labai minimalus. Kalbant apie priemones, reikšmingo kainų augimo nepastebėjau, neskaitant vienkartinių priemonių – pirštinių ir kaukių – kainų augimo. Bet čia toks minimalus augimas, todėl aš nematau tikslo kelti kainos klientams“, – tikino J.Uždavinytė.

Grožio salonų Vilniuje „Figaro“ atstovė taip pat tikino, kad kainos nepakilo, tačiau prognozavo, kad jos gali kilti ateityje.

„Figaro“ salone kainų nekeitėme, tačiau esanti infliacija ateityje neaplenks ir mūsų“, – komentavo salonų pardavimo ir rinkodaros vadovė Julija Šalc.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kirpykla
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kirpykla

Kas laukia toliau?

L.Mociūnaitė pastebi, kad remiantis naujausiais birželio mėnesio duomenimis, galima matyti, kad atslūgus perteklinei paklausai, šios paslaugos brangsta jau mažiau.

„Žinoma, yra išskirčių, kai vienų ar kitų paslaugų kainos padidėja daugiau, o tai paprastai vartotojams labiausiai ir krenta į akis, tačiau vidutiniškai birželį kirpyklų ir grožio paslaugų kainos pakilo 0,5 proc., palyginti su gegužės mėnesiu, ir buvo 6 proc. didesnės nei prieš metus“, – nurodė Lietuvos banko ekonomistė.

Jos teigimu, žvelgiant į ateitį, tikėtina, kad šių paslaugų kainos ir toliau kils, tačiau mažiau, nei stebėjome iš karto po atnaujinto jų teikimo šių metų kovo–balandžio mėnesiais.

„Kainų augimą palaikys tiek kylantis darbo užmokestis, tiek brangstanti elektra ar kitos prekės, didinančios teikiamų paslaugų savikainą“, – apibendrino L.Mociūnaitė.

Kainų augimą palaikys tiek kylantis darbo užmokestis, tiek brangstanti elektra ar kitos prekės, didinančios teikiamų paslaugų savikainą.

Kai kur klientų srautai atsistatė visiškai

Per karantiną gyventojams ėmus gražintis namuose, grožio specialistai nerimavo, kad į salonus nemaža dalis klientų gali ir nebegrįžti. Ar taip ir nutiko? Kalbinti grožio salonai dalijosi skirtingomis tendencijomis.

J.Šalc tikino, kad pirmas karantinas atėmė iki 30 proc. klientų, tačiau, įpratus gyventi naujomis sąlygomis, dalis jų grįžo.

„Pasikeitė ir klientų poreikiai. Saugumo jausmas ir darbas namuose sumažino apsilankymo salone dažnį. Beveik nebeliko tokios paslaugos kaip kasdienis šukavimas. Šią paslaugą mėgo klientai, kurie kasdien biure turėjo atrodyti reprezentatyviai arba tvarkymosi laiką derino su darbais ir taip efektyviau jį išnaudojo“, – nurodė pašnekovė.

I.Grabinskienė pastebėjo, kad vyrų srautai salone ne tik sugrįžo į buvusį lygį, tačiau ir padidėjo. O moterų sugrįžimas nėra šimtaprocentinis.

„Karantinas privertė nemažai moterų grįžti prie paslaugos teikimo pačioms sau. Taigi jų grįžtamumas nėra šimtaprocentinis. Vyrai gal skiria sau daugiau dėmesio nei anksčiau – siečiau tai ne su pandemija. Gal tiesiog pasikeitė jų vartojimo įpročiai“, – kalbėjo I.Grabinskienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kirpykla
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kirpykla

Į „Pink Me Up“ grožio salonus, pasak J.Uždavinytės, sugrįžo visi klientai.

„Jeigu dar tik grįžus po karantino buvo dvejopa situacija, dalis bijojo sugrįžti į viešas erdves, šiuo metu klientų srautai visiškai atsistatė. Dirbame absoliučiai visu tempu“, – tikino J.Uždavinytė.

Jos teigimu, „šią vasarą viskas yra taip, kaip būdavo anksčiau“, nes vasaros laikotarpiu vyksta nemažai švenčių, tad grožio paslaugų paklausa yra didelė.

Jai antrino ir E.Vasiliauskas. Jis teigė, kad vasara išsiskiria didesniais klientų srautais grožio paslaugų rinkoje – pernai šiuo metu stebėtas augimas, šiemet taip pat.

„Sugihara“ vadovė nurodė, kad iškart po karantino klientai noriai grįžo pas savo specialistus, ypač pastebėtas kosmetologinių procedūrų paklausos pakilimas.

„Klientai greičiausiai buvo išsiilgę profesionaliai suteikiamų veido procedūrų, kurių namų sąlygomis atlikti neturėjo galimybių. Klientai greitai sugrįžo ir pas kirpėjus-stilistus”, – komentare 15min sakė M.Neubauer.

Kokių paslaugų reikia mažiau?

Kalbintų grožio įstaigų atstovai, paklausus, kokių paslaugų paklausa sumažėjo labiausiai, pastebi skirtingas tendencijas. Štai „Sugihara“ vadovė M.Neubauer tikina, kad po karantino klinikoje buvo jaučiamas mažesnis susidomėjimas nagų priežiūros paslaugomis.

M.Neubauer svarsto, kad tai galėjo lemti tai, jog dauguma klientų buvo išmokę ir įpratę manikiūro ir pedikiūro procesas atlikti patys sau namuose, o galbūt neskubėjo atlikti šios procedūros dėl nežinomybės, ar karantinas bus pratęstas.

„Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr./Manikiūras
„Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr./Manikiūras

Tačiau „Figaro“ salonas sako šiuo metu pastebintis ypač padidėjusią pedikiūro ir depiliacijos paslaugų paklausą, tačiau sumažėjo proginių šukuosenų paklausa.

„Vis dėlto vakarėliai ir šventės tik neseniai išsilaisvino iš COVID-19 sukeltų suvaržymų“, – pastebėjo pašnekovė.

„Pink Me Up“ salono savininkė taip pat svarsto, kad per karantiną nemažai klienčių buvo nusiėmusios nagų priauginimus ir ilgalaikius lakavimus, o po karantino ne iš karto puolė juos vėl darytis.

„Ir aišku, kai buvo dideli ribojimai ir nevyko šventės, tai labai pasijautė, kalbant apie makiažus. Buvo mažesnė paklausa, nes nevyko renginiai, šventės, kur žmonėms reikia makiažo. O visų kitų paslaugų paklausa nepasikeitė“, – kalbėjo J.Uždavinytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis